Dårlig lege

Da fastlegen min er i permisjon har jeg fått tildelt Anja som midlertidig fastlege.
Jeg hadde min første time hos hun og for å ikke drøye med poenget mitt: Jeg byttet fastlege så fort jeg kom ut fra den timen.
Det var flere ting som fikk meg til å reagere.

Første var da hun ropte opp navnet mitt, håndhilste hun ikke og hadde svært lite øyekontakt gjennom den korte tiden hun klarte å ofre seg. Er ikke dette generell høflighet i et slikt yrke? Det er viktig å imøtekomme pasientene sine.

Hadde på forhånd lagt inn kommentar med spesifikt hva denne timen skulle dreie seg om. Jeg gikk ut fra denne timen uten Å gått gjennom det. Som var å ta en test som tar 3 minutter. Jeg måtte bestille ny time fordi hun ikke ville ta seg tid til det denne timen. Det var ingen god grunn for å ikke ta den. (Skal nevnes at det var en pasient som akutt måtte ta over litt av min time, som er helt OK, men det skal ikke gå utover min tid med legen).

Hadde en holdning som fikk meg til å føle at jeg var til bry. Var lite interessert i å høre på hva jeg hadde å fortelle og var veldig avvisende.

Da jeg prøvde å lufte andre tanker (generell helsesjekk) avviste hun alt jeg hadde å si. Det var bare nei, nei, nei og ingen forklaring.

Helt uten videre, uten noe konklusjon for timen, svare hun bare «Ja?» som om hvorfor jeg ikke er på vei ut døren.
Følte meg rett og slett dum som fortsatt satt der og jeg satt igjen med flere spørsmål enn før jeg kom til timen.