Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen

Kim Tore Johansen

Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen
Kiropraktor

Om

Kim Tore Johansen er utdannet kiropraktor med tilleggsutdannelse innen klinisk nevrovitenskap og nevrologisk rehabilitering. Han har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smertesyndrom, og lese- og lærevansker.

Han har fordypet seg spesielt i undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med kroniske plager som følge av ervervet hjerneskade som for eksempel kronisk hjernerystelse syndrom (post-commotio syndrom), diffus aksonal hjerneskade, alvorlig traumatisk hjerneskade, og hjerneskade som følge av multippel sklerose.

Han skriver også bloggen Brain Camp Blog. I denne bloggen tar Kim pasienter og pårørende med på et dykk i den nyeste nevrovitenskapelige forskningen om hva som skjer med hjernen ved skade og sykdom og prøver å forklare det på en enkel og forståelig måte. Besøk bloggen på www.brain-camp.no eller send ham en mail kim.johansen@brain-camp.no.

Autorisasjon (2008)

Kim Tore Johansen er kiropraktor i Kristiansand

Siste vurderinger av Kim Tore Johansen

Kunnskapsrik, svært profesjonell og systematisk

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Etter behandling hos fastlege og kiropraktor for krystallsyke, uten noen merkbar bedring. Ble jeg anbefalt Kim Johansen ved KFA Sola. Grundige undersøkelser og behandlig fulgte, inklusiv egentrening hjemme. Noe som umiddelnbart begynte å gi resultater. Jeg fikk en second opinion fra spesialist tilknytett SUS. Tilbakemelding var entydig, fortsett med Kim, du er i de beste hender.

Dyktig og svært kunnskapsrik

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Jeg kom til Kim Johansen etter å ha hatt plager i ca to år. Han utredet svært grundig og var rask med å gi tilbakemelding på hva han fant ut. (Når du har vært dårlig lenge er ofte ventetiden noe av det verste, og det slipper du her).
Utfra funnene ble jeg først behandlet på klinikken for senere å jobbe med øvelser hjemme. Og jeg merket fort fremgang!
Og det som har vært veldig betryggende og imponerende er at når ting har endret seg har Kim sett det på testene og kunnet endre øvelsene for å oppnå best mulig resultat.
Jeg vr sykemeldt i en lang periode, men er nå tilbake i jobb takket vært behandlingen jeg fikk hos Kim.

Faglig dyktig, bestemt men med omsorg og forståelse.

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Etter 8 mnd med store plager som konstant svimmelhet, tåkehode, tåkesyn, konsentrasjon vansker, nedsatt balanse og koordinasjon, lyd og lysskyhet, som igjen førte til stadig utmattelse etter en hjernerystelse, (Postcommotiosyndrom) reiste jeg desperat fra Østlandet til Stavanger da jeg hadde lest at Kim Tore Johansen hadde spesialisert seg på b.l.a dette. Jeg hadde et ukes opphold der hvor jeg følte meg godt ivaretatt fra første sekund! Det ble gjort grundige tester, og endelig fikk jeg en god og forståelsesfull forklaring på symptomene. Man forsto fort at de her var både svært dyktige og omsorgsfulle. Etter en ukes behandling der hvor det stort sett var Henning Winkels som utførte behandlingene og Kim Tore som tok testene, fikk jeg et rehabiliterings opplegg (øvelser) som var tilpasset MEG og MINE Symptomer som jeg skal utføre selv hjemme. Henning er også svært dyktig, med både omsorg og humor. Får deg til å føle deg hjemme. Nå har jeg gjort øvelser i 5 uker hjemme, og jeg begynner endelig å få hverdagen min tilbake! Jeg har hatt store symptombedringer, og har jevnlig kontakt med Kim på mail. Tilgjengeligheten hans må jeg si er helt utrolig! Han svarer om det er søndag eller onsdag!
Ja det koster litt, men jeg garanterer at det er verdt hver krone!!! Jeg vil på det varmeste anbefale Kim.

Svært dyktig!

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Følte meg svært godt ivaretatt hos Kim Tore Johansen. Han tok symptomene mine på alvor og fant fort ut hva slags øvelser jeg trenger for å bli bedre. Etter en uke på behandling hos han, så merket jeg en enorm forskjell i hverdagen min. Kort ventetid for å få behandling var det også. Kan virkelig anbefale å gå til Kim Tore Johansen. Svært dyktig!

Dyktig og trygg

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Kim Tore Johansen er en utrolig kunnskapsrik kiropraktor som gjør en svært viktig jobb og som endrer situasjonen til mange pasienter som har nevrologiske plager. Han gir en god trygghet og fremstår som en jordnær og forståelsesfull terapeut. Han gir tidlig uttrykk for at han kan hjelpe og har et svar på alt man skulle lure på eller gruble over når det kommer til symptomer.