Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen

Kim Tore Johansen

Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen
Kiropraktor

Om

Kim Tore Johansen er utdannet kiropraktor med tilleggsutdannelse innen klinisk nevrovitenskap og nevrologisk rehabilitering. Han har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smertesyndrom, og lese- og lærevansker.

Han har fordypet seg spesielt i undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med kroniske plager som følge av ervervet hjerneskade som for eksempel kronisk hjernerystelse syndrom (post-commotio syndrom), diffus aksonal hjerneskade, alvorlig traumatisk hjerneskade, og hjerneskade som følge av multippel sklerose.

Han skriver også bloggen Brain Camp Blog. I denne bloggen tar Kim pasienter og pårørende med på et dykk i den nyeste nevrovitenskapelige forskningen om hva som skjer med hjernen ved skade og sykdom og prøver å forklare det på en enkel og forståelig måte. Besøk bloggen på www.brain-camp.no eller send ham en mail kim.johansen@brain-camp.no.

Autorisasjon (2008)

Kim Tore Johansen er kiropraktor i Kristiansand

Siste vurderinger av Kim Tore Johansen

Seriøs og kompetent

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Gjennomgikk en grundig undersøkelse og treningsveiledning grunnet skjelving. Kim og teamet hans kom overraskende presist og raskt frem til diagnose og spesielt tilrettelagt behandling og egentrening. Spot on!

Veldig bra!

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Hjalp meg å finne en vei fremover etter 8 mnd med plager etter en kraftig hjernerystelse. Jeg hadde 5 dafers intensiv opphold hvor første dagen (mandagen) gikk med til ulike tester. Både koordinasjon, balanse, hukommelse ble testet med en rekke tester. Testene tok til sammen ca 4 timer. Tirsdagen kom jeg til et opplegg laget utifra resultatene på testene og startet behandlingen. Utover i uken var det to retester hvor behandlingen ble endret utifra resultatene på disse. Mellom behandlingene hadde jeg eget rom hvor jeg kunne slappe av. Avslutningsvis ble det kjørt ny evaluering, som igjen ga grunnlag for nytt behandlingsopplegg som jeg fikk med hjem og plan for månedene fremover. Jeg følte meg trygg og godt ivaretatt hele uka, og både Kim T. Johansen og Henning Winkels virket svært dyktige i jobben. Jeg har allerede merket fremgang etter behandlingen og nytt håp for en symptomfri hverdag er etablert!

Trygg og kunnskapsrik

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Har kunnskap til min helsesituasjon som det offentlige ikke kan bistå med. Flink til å forklare resultater av prøver og beskrive behandling.

Nøye og dyktig

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Har kunnskap og erfaring om svimmelhet som helsevesenet mangler. Utfører grundige undersøkelser og følger opp på en profesjonell og detaljert måte. Tar dine plager på alvor og kan gjennom sitt opplegg utrede, behandle, følge opp og tilpasser behandling skreddersydd for deg og dine plager.

Mer kunnskap enn sykehuset har/kan gi.

Klinikk: Klinikk for Alle Sola Skrevet

Etter gjennomgått "undersøkelser på uis for krystalsyken ble det også kontstatert rester igjen av betennelse på balansenerven. Ble da bedt om å finne meg en fysioterapeut som var interessert i feltet. Følte jeg ble overlatt til meg selv.
Kom i kontakt med KFA ved en artikkel i Aftenbladet. Det er utrolig hvor stor viten de har på feltet . Det har gitt meg livet tilbake , både fysisk og psykisk. Er mektig imponert av deres kunnskap og metodebruk.