Profilbilde

Kim Tore Johansen

Profilbilde
Klinikk for Alle Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand, Klinikk for Alle Kristiansand

Kim Tore Johansen er utdannet kiropraktor med tilleggsutdannelse innen klinisk nevrovitenskap og nevrologisk rehabilitering.

Han har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smerte syndrom, og lese- og lærevansker.

Han har fordypet seg spesielt i undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med kroniske plager som følge av ervervet hjerneskade som for eksempel kronisk hjernerystelse syndrom (post-commotio syndrom), diffuse
aksonal hjerneskade, alvorlig traumatisk hjerneskade, og hjerneskade som følge av multippel sklerose.

Han er avdelingsleder for Klinikk for Alle Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand.

For mer informasjon besøk vår hjemmeside eller sendt mail til kimtore.johansen@klinikkforalle.no

Autorisasjon (2008)

Klinikk for Alle Kristiansand Telefonnummer979 23 000979 23 0 ...
Markens gate 42 4612 Kristiansand S
Kim Tore Johansen er kiropraktor i Kristiansand

Siste vurderinger av Kim Tore Johansen

Kunnskapsrik og dyktig men…

Klinikk: Klinikk for Alle Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand Skrevet

Jeg var på en ukes rehabiliteringsprogram hos Kim ifjor. Fikk veldig god hjelp med min svimmelhet. Fikk øvelser som ga god effekt nesten med en gang.
Tror man kan få enda bedre hjelp om man bor i området. Som tilreisende synes jeg oppfølgingen er skuffende dårlig. Svarene hans er korte og upresise. Man føler seg ikke ivaretatt i etterkant. Noe som er veldig ødeleggende, både for hjemmerehabiliteringen men også totalen forøvrig.
Jeg betalte nesten 25 000kr så jeg forventet nok bedre oppfølging.
Betalte og for en ekstra time, der samtalen varte i 4minutter og jeg satt igjen uten svar på det jeg lurte på.
Hadde Kim fulgt opp bedre så hadde man nok fått langt bedre resultat.
Hinter istedefor om å komme tilbake på klinikken for ny behandling. Og betale ytterligere tusenvis av kroner.

Kunnskapsrik og engasjert

Klinikk: Klinikk for Alle Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand Skrevet

I 2017 opplevde jeg til tider at jeg helt plutselig ble svimmel og forstod ikke hva dette kunne komme av. For å finne årsak til svimmelheten ble jeg sendt til utredning hos flere og i prosessen ble det påvist krystallsyken. Over tid så har symptomer eskalert til bl.a. horisontal flyt, jyngefølelse, daglig hodeverk, konsentrasjonsvansker, lys- og lydømfintlighet, nedsatt toleranse for aktivitet og stress, noe balanseproblem og "ør" i hodet. Alle disse faktorer drenerte meg totalt for energi og jeg ble helt utmattet og da 100 % sykemeldt fra jobben.
Etter at jeg begynte i behandling hos Kim Tore Johansen opplever jeg positiv endring og jeg er nå delvis tilbake i jobb.
Jeg har ikke samsyn (medfødt) og er dyslektiker så om jeg noen gang kommer til å bli helt frisk gjenstår å se men med denne type behandling så gir det hvert fall håp om å kunne fungere noe mer "normalt".
Jeg opplever Kim Tore som seriøs, nøye, engasjert, lett å prate med og kunnskapsrik. Han og hans kollegier er hyggelige, imøtekommende og har pasient i fokus :)

Dyktig og profesjonell

Klinikk: Klinikk for Alle Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand Skrevet

Har slitt med krystallsyke i mange år. Det har vært vanskelig å vite akkurat hvor krystallene var løsnet. Fordi Kim Tore Johansen bruker digitale hjelpemidler ble sted konstatert fort, og behandlingen startet umiddelbart.
Behandlingen føltes trygg og den har hjulpet meg videre. Jeg vet også at hvis jeg trenger hjelp fort, er han lett å få kontakt med.

Endelig fikk vi hjelp

Klinikk: Klinikk for Alle Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand Skrevet

Kom med vår datter som hadde slitt med kronisk hodeverk /utmattelse etter fall av hest , der hun fikk hjernrystelse.
hos Kim ble vi endelig forstått, og tatt på alvor , og gjennom et meget godt opplegg, tilpasset henne, er hun idag en helt annen jente, hun har fått tilbake energien, og fått forbyggende medisner.

Så vi er veldig takknemlig for hjelpen, uten den må gudene vite hvordan det hadde vært nå.

Tvers igjennom solid og kunnskapsrik

Klinikk: Klinikk for Alle Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand Skrevet

Jeg har slitt med hodepine etter en hjernerystelse i 2009. Ingen i helsevesenet har så langt tatt dette alvorlig. Hos Kim Tore Johansen og hans assistenter før jeg meg tatt på alvor. De er alle veldig hyggelige, imøtekommende, trygge på det de praktiserer og opptatt av å ha pasienten i fokus. Jeg har fått påvist post commotio syndrom (PCS) og jeg har vært til grundig undersøkelse og opplæring for hjemmeøvelser. Jeg har blant annet slitt med nesten daglig hodepine, ubehag og svimmelhet ved bilkjøring, lys- og lydømfintlighet, utmattelse, nedsatt balanse, smerter i rygg/nakke, nedsatt toleranse til aktivitet, nedsatt toleranse for stress. Etter undersøkelse, trening med assistenter og hjemmetrening har symptomtrykket endret seg og jeg føler jeg har det mye bedre. Det er enda en vei å gå men jeg har fått tilbake troen på at det finnes en positiv fremtid for meg. Jeg er evig takknemmlig. Kim Tore ringer også mellom behandlingene og følger meg opp via mail.