Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen

Kim Tore Johansen

Profilbilde av kiropraktor Kim Tore Johansen
Kiropraktor

Om

Kim Tore Johansen er utdannet kiropraktor med tilleggsutdannelse innen klinisk nevrovitenskap og nevrologisk rehabilitering. Han har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smertesyndrom, og lese- og lærevansker.

Han har fordypet seg spesielt i undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med kroniske plager som følge av ervervet hjerneskade som for eksempel kronisk hjernerystelse syndrom (post-commotio syndrom), diffus aksonal hjerneskade, alvorlig traumatisk hjerneskade, og hjerneskade som følge av multippel sklerose.

Han skriver også bloggen Brain Camp Blog. I denne bloggen tar Kim pasienter og pårørende med på et dykk i den nyeste nevrovitenskapelige forskningen om hva som skjer med hjernen ved skade og sykdom og prøver å forklare det på en enkel og forståelig måte. Besøk bloggen på www.brain-camp.no eller send ham en mail kim.johansen@brain-camp.no.

Autorisasjon (2008)

Kim Tore Johansen er kiropraktor i Kristiansand

Siste vurderinger av Kim Tore Johansen

Tydelig og veldig kunnskapsrik

Klinikk: Klinikk for Alle Kristiansand Skrevet

Kim er utrolig dyktig og formidler på en god måte. Jeg ble kvitt krystallsyke etter tre behandlinger

Utmerket behandlingseffekt

Klinikk: Sentrumklinikken Brain Camp Skrevet

Jeg kom til Kim Tore Johansen etter mer enn ett år med påtrengende plager og stor frustrasjon, etter å ha vært hos tre andre nevrokiropraktorer. De tidligere behandlerne hadde oversett de usynlige symptomene mine og kommet med bortforklaringer, samtidig som plagene ble verre og verre.

Imidlertid var Kim annerledes. Takket være hans datadrevne tilnærming, basert på en rekke forskjellige tester, var vi i stand til å avdekke årsakene til plagene mine og forstå hvorfor jeg følte meg slik jeg gjorde. Ved å kombinere manuelle teknikker med den nyeste teknologien har jeg nå en betydelig bedre hverdag og er mye mindre begrenset av mine nevrologiske lidelser. Svimmelheten ble bort, balansen tilbake og gleden i hverdagen.

Kim og resten av teamet på Brain Camp legger stor vekt på hjemmeøvelser, som er både kostnadseffektive og gir pasientene mulighet til å behandle seg selv mellom klinikkbesøkene. Ved periodiske kontroller kan jeg reise til Kristiansand fra Oslo-området for å gjennomgå tester, og deretter setter Kim sammen en ny behandlingsplan som involverer øvelser jeg kan gjøre hjemme. Kontrollene kan deretter gjentas fra alt mellom to og ti måneder, avhengig av hvor langt jeg har kommet i behandlingen.

Alt i alt vil jeg på det sterkeste anbefale Kim og Brain Camp Kristiansand. Deres ekspertise og trygghet har ført til positive resultater.

Takk for god hjelp

Klinikk: Sentrumklinikken Brain Camp Skrevet

Etter 11 måneder med store plager av post commotio syndrom og kronisk nakkesleng problematikker, kontaktet jeg Kim Tore Johansen på Klinikk for alle, og fikk raskt tid og et forløp ved han.

Jeg hadde ila 9 måneder tidligere fått 3 hjernerystelser med nakkesleng, hvor jeg ved den siste ble svært hardt plaget.

Symptomene var blandt andre kraftig hodepine, migrene, ekstrem svimmelhet og balanse påvirkning, syn- og koordineringsvansker, kvalme, hukommelse-, konsentrasjon, -og talebesvær, med mm.

Kim Tores forløp, startet med et meget grundig skjema jeg skulle utfylle for historikk, sykdomsforløp og symptomvurdering mm. Dette tok han seriøst og hadde oppklarende spørsmål for en fullverdig overblikk, -det føltes veldig betryggende.

Deretter ble jeg testet gjennom en rekke øvelser for å kartlegge spesifikt hvor -jeg- var ramt, og hadde behov for opptrening.

Kim gjennomgikk resultatene med meg, og hadde en grundig psykoedukasjon i hva og hvordan post commotio og nakkesleng er av en størrelse, og hvordan det påvirker akuratt meg.

Forløpet består av timer til gjennomgang av øvelser, hjemmetrening av det samme, og oppfølgende tester og samtaler.

Kim viser til en enorm høy og spesialisert kunnskap på post commotio og nakkesleng problematikker. Kim ser og forstår viktige sammenhenger og mikro-signaler på jeg ikke har opplevd tidligere behandlere med lignende bakgrunn. Han forklarer og justerer øvelser, som fra gang til gang utgjør viktig forskjell, utvikling og fremgang i mitt sykdomsforløp.
Jar full tillit og tro på at hans spesialiserte evner og ekspertise innen feltet og tro på å bli så frisk som det er mulig, på grunn av Kims arbeid og oppfølging.

Trygg og kompetent

Klinikk: Sentrumklinikken Brain Camp Skrevet

Jeg har problemer med kronisk migrene som gir svimmelhet, samt tilbakefall av krystallsyke. Formen min svinger opp og ned pga. dette. Med hjelp av Kim Tore Johansen blir jeg alltid bedre når jeg har behov for det. Jeg opplever at han bryr seg, og jeg føler meg godt ivaretatt.

Trygg og god Kiroprakter

Klinikk: Sentrumklinikken Brain Camp Skrevet

Jeg fikk time hos Kim etter en gammel skulder og nakkeskade etter et sykkeluhell. Gjennom nøye undersøkelse og behandling fra Kim lagde han et skreddersydd treningsopplegg til meg og jeg merket veldig tidlig en positiv endring.