Cort Piil Helsesenter AS

Telefonnummer55 23 60 1055 23 60 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Cort Piil-Smauet 7 5005 Bergen

Siste vurderinger av Cort Piil Helsesenter AS

Omsorgsfull og kunnskapsrik

Lege: Vibeke Kvanvik Nygaard Skrevet

Jeg har hatt Vibeke som fastlege i cirka fem år og er superfornøyd med henne. Bytter nå på grunn av flytting. Vibeke har alltid vært imøtekommende og brukt mer tid på meg enn jeg har forventet.

Jeg har alltid opplevd å bli tatt seriøst. Hun har satt seg inn i journalen min, følgt opp ting som hun oppdaget der og heller sjekket en gang for mye enn for lite. Dersom hun har vært usikker på noe, har hun heller tatt en ekstra prøve eller gitt en ekstra henvisning i stedet for å vente eller "regne med" at det ikke er noe galt. Det har altså ofte skjedd at hun tar seg tid til andre ting enn det timen i utgangspunktet var bestilt til. Jeg synes også at det har vært beroligende at hun har notert ned alt jeg har sagt og bedt meg utdype for å forsikre seg om at hun har forstått meg riktig.

Det eneste jeg har opplevd som kan regnes som negativt, er at jeg en periode (som forøvrig var under graviditeten, så jeg var relativt ofte innom) møtte mange vikarer. Vikarene har stort sett vært flinke, og det har ikke plaget meg nevneverdig at hun ikke alltid har vært tilgjengelig. Det har også tatt noe tid å komme igjennom på telefonen til CPH, men det tenker jeg nesten at en må regne med på et legesenter midt i Norges egentlige hovedstad. Timebestilling via SMS synes jeg dog har fungert bra.

Jeg har alltid, særlig i barseltiden, opplevd henne som veldig omsorgsfull og sympatisk. På slutten av hver legetime har hun alltid lurt på om det er noe annet hun kan hjelpe med eller noe jeg lurer på. Jeg har alltid opplevd å bli sett og at hun har vært interessert i med. Jeg har aldri kjent på tidspresset som jeg vet at alle leger sliter med.

Kan anbefale Vibeke på det varmeste!

Kunnskapsrik, men lite imøtekommende

Lege: Tommy Arild Garden Thorsen Skrevet

Thorsen har god kontroll på det han driver med, og jeg fikk ofte god hjelp med det jeg hadde å komme med.

Men imøtekommende var han ikke. Følte meg litt som bare "nok en pasient", så lenge pengene ble betalt. Ved én anledning hadde jeg en klage på en regning som jeg ikke hadde blitt informert om. Fikk beskjed om at klagen var lest, og saken avsluttet. Topp service.

Trygg og flink

Lege: Irfan Sharif Shakoori Skrevet

Irfan er både flink og hyggelig. Han tar seg god tid og lytter ordentlig til deg som pasient. Det gjør han til en særdeles betryggende lege.

Behagelig, tar på alvor og viser medfølelse

Lege: Irfan Sharif Shakoori Skrevet

Når jeg kommer i en pasient situasjon er det viktig for meg å bli hørt og se at legen virkelig viser vilje til å hjelpe, det gjør Irfan Sharif Shakoori. Han gir trygghet, jeg føler meg allerede bedre når jeg kommer inn i hans kontor og se hans smilende ansikt og medmenneskelig holdningen hans, uten å fremheve lege-pasient plassering. han er både en dyktig lege og et godt menneske, det er min erfaring. Ønsker han lykke til videre med sitt arbeids liv.

Saknar patientempati helt

Lege: Carl Fredrik Dalaker Skrevet

Detta är en lång text, men om du vill hålla dig frisk och få den hjälp du behöver rekommenderar jag att du läser detta:

När jag blev tilldelad ett norskt personnummer blev jag samtidigt tilldelad en fast läkare i Bergen.
Jag blev patiens hos Carl Fredrik Dalaker.
De första gångerna jag var hos de läkarkontoret fick jag träffa tre olika vikarier vid tre olika tillfällen. Jag trodde att den första läkaren jag träffade var Fredrik.
Jag blev diagnoserna med ADHD i oktober 2016 men gjorde inget uppföljande. Senare i oktober 2017 ville jag påbörja en behandling så jag blev sänd till psykiatriker för att göra en analys. När resultatet var inne möte psykiatriker upp med Fredrik på läkarkontoret och de rekommendera terapi och medicinering. Där efter hände ingenting. Jag blev inte sänd till någon terapeut och kunde heller inte påbörja medicinering. Jag skrev sex mail direkt till läkarkontoren och frågade var som pågår. Nu har det gått sex månade och ingenting har hänt. Jag bokade in ett möte för att se vad det är som pågår och han berätta att han skulle se på saken. Jag hade börjat få sömnproblem pga nattjobb och frågade vad jag kunde göra för att sova bättre. På två sekunder skrev han ut ett preparat som var nervo-stimulernade och antidepressiva, trots jag berätta att jag inte ville ha antidepressiva. Jag slutade ta dem för jag fick problem att ta mig ur sängen.
Detta är en läkare som saknar helt patientempati och verkar inte ha ett intresse av att hjälpa andra.

Jag hade oturen som blev tilldelad Fredrik som läkare. Om du är nyinflyttad till Bergen och du blivit tilldelad Fredrik som läkare rekommenderar jag starkt att du byter direkt.