Carl Fredrik Dalaker

Tlf: 55 23 60 10 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Carl Fredrik Dalaker er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Carl Fredrik Dalaker

For en fantastisk lege

Jeg har alltid blitt respektert og blitt lyttet når jeg hadde time hos han. Han er faglig dyktig og tok mitt problemstillingen på alvor. Han er fortsatt en god støtter selv om jeg har flyttet fra Bergen. Her er det bare 15 personers vurderinger og det er ingenting ift antall prosent. Carl Fredrik Dalaker er best!

Den verst legen

Har vært kunde i to år, og har aldri sett ham. Det værst er at du må forvente minst 30 min ventetid fra når du bestilte timen, og du blir ikke inne hos legen på mer enn 15 minutter.

5 år uten å sett han

Har hatt CARL FREDRIK DALAKER som fastlege i fem år uten å noensinne møtt han. Får kun gå til vikarier eller lignende.

Lite tillit

Jeg har hatt Herr Dalaker som fastlege så lenge jeg kan huske. Det er vel ca 10 år siden jeg traff på han personlig sist. Har kommet ut av tellingen på hvor mange ulike vikarer jeg har truffet på, dessverre med varierende kvalitet. Nå er jeg gravid for første gang og skulle til 12 ukerskontrollen i graviduke 17 (oppdaget graviditeten i uke 15) hos enda en ny vikar, han hadde ikke tid til å høre på meg, og var avvisende i forhold til mine bekymringer. Jeg fikk ikke tatt blodprøver eller målt blodtrykk. Jeg føler meg ikke ivaretatt eller trygg. Jeg syns ikke holdningen hans var passende for en fastlege. Jeg var svært skuffet da jeg gikk derfra. Jeg velger å heller gå til privat og betale en formue, enn å gå tilbake til hastelegen. Har fått dårlig inntrykk av hele kontoret, mye rot i systemet og motstridende beskjeder. I tillegg skriker kontordamene ut sykdommen din til hele venterommet, veggene er svært lite lydtett og du kan få med deg det ene og det andre mens du sitter på venterommet. Men kontordamene er som oftest hyggelig. Ikke til å anbefale. På høy tid for meg å bytte fastlege!

Flink vikarlege

Hade vikarlegen hatt egen lista, hade jag skiftat till han. Carl Fredrik är en Flink lege ellers, bara ikke tillstede, synd.

Ikke noe å juble over akkurat..

Jeg har bodd i Bergen i 4 år og aldri møtt min fastlege, flere besøk til tross. "Spøkelseslege" indeed.. Vikarene gjør en OK jobb, men jeg vil ha en lege som kjenner meg personlig og det får jeg ikke hos Cort Piil

Verste

Har hatt Dalaker som lege i 4 år og har møtt han 1 gang. Han har veldig mange vikarer og man vet ikke hvem man skal til. Hadde sterk hodepine og gikk til Dalaker, løsningen jeg fikk fra han var å gå ned i vekt siden jeg var overvektig. Ingen undersøkelser. Det å få time er rene heksejakten. Et enkelt råd, styr unna.

Truffet ham én gang

Har lenge vurdert å bytte fastlege, men etter å ha lest de andre vurderingene er jeg blitt sikker i min sak. Har truffet Dalaker én gang av dem fem-seks gangene jeg har vært på Cort Piil, alltid en ny vikar med dårlig tid, så jeg føler at jeg egentlig ikke har noen fastlege. På meg virket han grei nok, men håper han skjønner at han ikke kan være fastlege for så mange.

Spøkelseslegen

Tittelen sier vel det meste. Har hatt Dalaker som fastlege i snart 3 år, men har ennå ikke sett snurten av fyren. Fins han? Har imidlertid fått vikarer, deriblant Wonder Calvin Sekgopa, som har vært OK. Men hele poenget med å ha fastlege er jo at en skal ha et godt og stabilt forhold, der legen etterhvert kjenner dine problemer og medisinske behov. Intet av det hos Cort Piil legesenter.

Når det gjelder Cort Piil legesenter, så skal jeg derfor ALDRI bruke dem mer. De er også plent umulige å nå på telefon, og det tar lang tid å få svar på epost/sms også. Null service, og veldig liten vilje til å ta i mot kritikk hva gjelder kundeservice.

Utilgjengelig

Enig med de andre vurderingene her. Har inntrykk av at han er en dyktig lege, hyggelig og lett å prate med. Jeg opplevde imidlertid at han bagatelliserte problemene mine og spøkte de bort. I tillegg syntes jeg han hadde en litt "på kanten humor", som kanskje var morsom de første gangene, men etterhvert ble det litt ubehagelig. Er lite tilgjengelig. Lang ventetid, både for å få time og for å komme inn til timen når man er der. Har byttet lege.

Flink når han veldig skjelden er der..

Av ca 15 legetimer har Dalaker vært der max 4 ganger... Bare vikarer som er der utenom 2 dager i uken...ikke alltid han er der de dagene heller. Han er litt vell kjapp med å si hva som er mitt problem og hvordan fikse det. Han har ALT for mange pasienter i forhold til hvor mye han er der, og det er utrolig irriterende. Måtte bytte for å få en lege det går an å få tak i.

Kriminelt!!

Jeg er ikke overbevist om at Dalaker jobber på Cort Piil Helsesenter i det helle tatt. Jeg ble automatisk tildelt han som fastlege, og har hat en del timmer med de utalige vikarene som jobber i hans sted på helsesenteret. I en periode var det en hygelig dansk lege ved navnet Buch som vikarierte, men ellers har det vært leger som virker lite engasjert. Helle helsesenteret er preget av dårlig stemning og elendig kundeservice. Her får man virkelig en følelse av at det som er viktig er å betjene flest mulig pasienter, med minst mulig resurser. Nå har jeg bytet til en ny fastlege, men hvis jeg noen gang treffer Dalaker, vil jeg gledelig si at han burde skame seg!

Fraværende og frekk

Sjelden er det han du møter selv om du har bestilt time hos ham. Du treffer nesten alltid en vikar.
Hvis han faktisk er der og tar imot deg, kan du være sikker på at han kommer til å le litt av problemet ditt ("har du bare ryggproblemer? Vær glad for at du ikke har kreft"), snakke litt uforståelig legepjatt, mens han ser alle andre veier enn i øynene dine og ikke hører helt etter. God på upassende kommentarer som at "du har 'killer hips'" eller "ryggen din lider fordi du er så flott og slank". Hva skal en si? Bytter nå fastlege etter 6 besøk hos "ham", hvorav 4 har vært 4 forskjellige vikarer. Sikkert faglig sterk men det hjelper lite når han ikke viser riktig respekt.

Elendig pasienthåndtering!

Jeg byttet lege ganske fort etter å ha forsøkt å ha Dalaker som fastlege. Jeg opplevde han som lite interssert i å lytte til hva jeg ønsket hjelp med, og som heller direkte ufin i sine utsagn og uttrykk, noe som gjorde legebesøket til en svært ubehagelig situasjon for meg som pasient.
Jeg opplevde også legekontoret som svært lite serviceinnstilte. Det var vanskelig å komme igjennom på telefon, ventetiden ved legekontoret var ekstremt lang, og det var ikke orden i timebestillinger. Personalet i innskrivningsluken var også av det lite imøtekommende slaget. Et smil hadde gjort seg.

Arrogant

De gangene jeg har vært hos Dalaker har jeg sittet igjen med en følelse av å ikke bli tatt seriøst, han er lite opptatt av å høre på hva pasienten sier, og mer opptatt av å høre sin egen stemme. Han har også en uvane med å ordlegge seg lite fintfølende, noe som blir en ekstra belastning når man i utgangspunktet er i en "utsatt posisjon". For eksempel dro han en, etter min mening, svært upassende spøk om mitt sexliv på 6 ukers kontroll etter fødsel. Jeg forventer en langt høyere grad av profesjonalitet hos en lege!

Sannsynligvis verste legen i Norge

Hadde han her som fastlege for noen år tilbake igjen. Som enkelte andre har nevnt, det var "en kamp" å prøve å få fortalt problemene sine. Han var ikke det minste interessert i å høre omstendighetene rundt problemet (ryggproblemer), og i stedetfor brukte han tiden på å gi en moralpreike om hvordan jeg burde endre min livsstil til det han antok jeg ikke hadde (uten å ha spurt først). Mer ovenpå og nedlatende type har jeg aldri sett i legebransjen.

Cort Piil Helsesenter er en stor skam!

Denne anmeldelsen går vel så mye til Cort Piil Helsesenter i Bergen, som til Carl Fredrik Dalaker.

Legesenteret er rett og slett en stor skam med tanke på pasienthåndtering. Jeg fikk først tildelt Carl Fredrik Dalaker som fastlege hvor jeg var en gang, så ble jeg uten å få vite det overført til hans vikar Calvin. Så snart jeg ble komfortabel med Calvin og hadde brettet ut hele "privatlivet" mitt der ble jeg overført til en ny fastlege ved samme kontor og fikk så tildelt hennes vikarlege Elisabeth Våge Ulseth. Både Calvin og Elisabeht var dyktige leger, spesielt Elisabeth. Men nå har hun sluttet uten at jeg har blitt informert til dette og jeg må igjen overføres til ny lege… I løpet av den tiden jeg har vært ved Cort Piil helsesenter har jeg hatt en rekke personlige problemer. En langtids sykemelding grunnet yrkesskade og så fikk min mor dødelig lungekreft med spredning til hjernen, (63 år gammel). Jeg har derfor vært veldig presset psykisk og bedt om henvisning til psykolog. Nå har det gått 16 mnd og ingenting har skjedd, selv om jeg har purret flere ganger, jeg er helt rystet. Når man er totalt utbrent og trygler om hjelp og møter denne typen legekontor blir jeg redd...Heldigvis er jeg i utgangspunktet psykisk sterk, ellers vet jeg ikke hvordan dette ville endt.

Til sist vil jeg nevne at resepsjonen er helt elendig, det er mye rot, og det er alltid 30-45 min ventetid på telefon og de har telefon tid noen få timer for dagen, (jeg har sluttet og ringe og prøver å ta ting over mail)…Jeg skal aldri tilbake hit! De er gjerne snill og grei og alt det der men dette holder bare ikke!!

Den værste legen jeg har hatt

Dårlig tid, og veldig snakkesalig.

Det er en kamp å slippe til for å forklare problemene sine, som kjennes som en ekstra belastning i tillegg til sykdommen. Legen er ikke interessert i å høre på andre enn seg selv.

Lite flink til å lytte

Ikke altid fiink nok til å lytte på pasient . Føler at jg må være rask med det jeg har på hjerte . Føler altid at det blir for lite tid på lege kontoret .
Personen er vennlig men snakker for mye selv. og når han har fått sakt sitt så er timen over

LIte tilgjengelig

To dager i uken er legen på kontoret. Har også opplevd flere ganger at prøvesvar ikke blir meldt tilbake. Legen var på ferie, og spesialist ved sykehus hadde sendt brev om at henvisningen var ufullstendig. Dette ble bare liggende, til jeg tilfeldigvis fant det ut 1 mnd senere ved tlf til sykehuset. Vikarpraksisen er delvis ikke fungerende.. Eller så er det praksisen i resepsjonen det skorter på. Jeg er i ferd med å bytte vekk hvertfall. Man har gjerne vært hos en vikar av ham en gang og neste gang er det hos ham, neste gang vikar. Den ene fra den andre fører til at de ikke kjenner til saken. Problematisk visst det er langvarige og kroniske ting. Sist jeg var der, viste jeg ham en spesialist-rapport jeg hadde gitt kopi av for 5 år siden. Han spurte om han hadde fått den. Sannsynligvis var det en vikar som hadde fått dem.