Carl Fredrik Dalaker

Cort Piil Helsesenter AS

2003

Cort Piil Helsesenter AS Telefonnummer55 23 60 1055 23 60 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Cort Piil-Smauet 7 5005 Bergen
Carl Fredrik Dalaker er en av 240 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Carl Fredrik Dalaker

Saknar patientempati helt

Detta är en lång text, men om du vill hålla dig frisk och få den hjälp du behöver rekommenderar jag att du läser detta:

När jag blev tilldelad ett norskt personnummer blev jag samtidigt tilldelad en fast läkare i Bergen.
Jag blev patiens hos Carl Fredrik Dalaker.
De första gångerna jag var hos de läkarkontoret fick jag träffa tre olika vikarier vid tre olika tillfällen. Jag trodde att den första läkaren jag träffade var Fredrik.
Jag blev diagnoserna med ADHD i oktober 2016 men gjorde inget uppföljande. Senare i oktober 2017 ville jag påbörja en behandling så jag blev sänd till psykiatriker för att göra en analys. När resultatet var inne möte psykiatriker upp med Fredrik på läkarkontoret och de rekommendera terapi och medicinering. Där efter hände ingenting. Jag blev inte sänd till någon terapeut och kunde heller inte påbörja medicinering. Jag skrev sex mail direkt till läkarkontoren och frågade var som pågår. Nu har det gått sex månade och ingenting har hänt. Jag bokade in ett möte för att se vad det är som pågår och han berätta att han skulle se på saken. Jag hade börjat få sömnproblem pga nattjobb och frågade vad jag kunde göra för att sova bättre. På två sekunder skrev han ut ett preparat som var nervo-stimulernade och antidepressiva, trots jag berätta att jag inte ville ha antidepressiva. Jag slutade ta dem för jag fick problem att ta mig ur sängen.
Detta är en läkare som saknar helt patientempati och verkar inte ha ett intresse av att hjälpa andra.

Jag hade oturen som blev tilldelad Fredrik som läkare. Om du är nyinflyttad till Bergen och du blivit tilldelad Fredrik som läkare rekommenderar jag starkt att du byter direkt.

Godt førsteinntrykk

Jeg fikk komme rask til for utredning. Carl Fredrik Dalaker gjorde en grundig undersøkelse og ga god informasjon. Han gjorde et godt førsteinntrykk.

Fin fyr

Har hatt han I 9 år. 6år vekke på reise og mye vikarer. Virka kanskje litt daff og stressa når han kom tilbake, men tror og føler han vil mitt sitt beste. Gikk fra å ikke like han noe særlig til å virkelig få sansen for ham. Han e jo berre ett menneske på lik linje som alle oss andre så om du ska til han, så mener jeg du ikke har noe å bekymre deg over.

Skjemmende arrdannelser etter fjerning av føflekk

To ganger på fem år har jeg faktisk møtt Carl Fredrik Dalaker, da det ellers har vært vikar eller annen lege tilstede.
Siste gangen jeg var hos Carl Fredrik viste jeg han to føflekker, og siden jeg har malignt melanom i slekten kom vi frem til å fjerne disse.
Operasjonen gikk helt fint, problemet startet når vi to uker seinere skulle fjerne tråden fra suturen. Det ene arret hadde ikke leget sammen i det heletatt, sitter i dag med en arrdannelse på 2,5 cm x 3 cm ser ut som et øye på en meget synlig plass. Det andre arret ser ok ut, men har blitt betent tre ganger det seneste året.

Jeg har skiftet fastlege, og har planlagt at utbedre min arrdannelse hos plastikk kirurg.

Fryktelig person

Har hatt kontakt med Dalaker for noen år tilbake. Virker som om han kun er der for pengene. Null forståelse for medmenneskelighet, ingen spor av empati. Kort sagt, styr unna.