Carl Fredrik Dalaker

Autorisasjon (2003)

Carl Fredrik Dalaker er en av 253 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Carl Fredrik Dalaker

Empatisk og oppegående

Setter pris på Dalaker som min fastlege. Han er kjapp, to the point og bruker tiden ellers til å lytte. At han gjør egne vurderinger av det jeg forteller er strengt talt rollen hans som lege. Det er ikke alltid et 1:1 forhold mellom hva jeg selv har tenkt på forhånd og det som er hans vurderinger. Kommer likevel godt ut av det!

Dalaker er iaf en lege som ikke gjør deg noen bjørnetjenester.

Føler meg godt sett og lyttet til.

Kunnskapsrik og direkte

Jeg setter pris på denne legens saklige, kjappe og direkte kommunikasjon. Og hans skarpe observasjonsevne. Hans vurderinger stemmer godt, er min erfaring, også i tilfeller der jeg har hatt en annen oppfatning. Det er betryggende.

Profesjonell i næringslivet med ønske om å hjelpe pasienten

Han lytter nøye til pasienten, får detaljert informasjon om pasientens problem og foreslår den beste løsningen.

Forferdelig lege, skygg unna!

Veldig nedlatende Tone fra herr Dalaker. Ikke hører han etter og klappet meg på hode og sa lille venn, det er ikje sånn det fungerer. Når jeg forklarte jeg hadde mye smerter sa han at det ikke var sykemeldingsgrunn. Han sa også at han kjente min situasjon godt fordi han hadde tre barn selv!?!
Har aldri i mitt liv vært hos en lege som til de grader gjør at man ikke føler seg verken hørt eller trodd.

I tillegg tar han mye ekstra gebyrerfor det ene og det andre, aldri har fastlegen vært då dyr som hos herr Dalaker

Følte meg litt overkjørt og ble ikke hørt

Han brukte utelukkende sine egne kroppslige erfaringer for å uttrykke sin mening om at mine plager absolutt ikke kunne ha en sammenheng med jobbaktivitet. Følte meg litt irettesatt og ikke særlig hørt da jeg forsøkte å forklare han situasjonen. «Det er ikke akkurat vits med noe sykemelding» sa han til meg, men det var absolutt ikke noe jeg var på jakt etter. Trengte ikke noe svar på hva det kom av, men jeh skulle gjerne kommet til en lege som lyttet til meg og det jeg forklarte og viste forståelse.