Carl Fredrik Dalaker

Cort Piil Helsesenter AS

2003

Cort Piil Helsesenter AS Telefonnummer55 23 60 1055 23 60 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Cort Piil-Smauet 7 5005 Bergen
Carl Fredrik Dalaker er en av 239 fastleger i Bergen

Siste vurderinger av Carl Fredrik Dalaker

Imøtekommende, sympatisk og kunnskapsrik

Flink å lytte, lett å snakke med, tar seg godt tid, gir gode råd og bryr seg. Flink til å følge opp i ettertid.

Kunnskapsløs

Fastlegen er ensporet. Dårlig å kommunisere.
Ser ikke løsninger på problemer, og er mer opptatt å skrive ut medisiner. Liker ikke å ta ansvar.

Mvh

Trygg og oppriktig opptatt av å hjelpe

Har følt at han virkelig er interessert i å finne ut hva som har vært galt og å hjelpe meg med å bli frisk

Saknar patientempati helt

Detta är en lång text, men om du vill hålla dig frisk och få den hjälp du behöver rekommenderar jag att du läser detta:

När jag blev tilldelad ett norskt personnummer blev jag samtidigt tilldelad en fast läkare i Bergen.
Jag blev patiens hos Carl Fredrik Dalaker.
De första gångerna jag var hos de läkarkontoret fick jag träffa tre olika vikarier vid tre olika tillfällen. Jag trodde att den första läkaren jag träffade var Fredrik.
Jag blev diagnoserna med ADHD i oktober 2016 men gjorde inget uppföljande. Senare i oktober 2017 ville jag påbörja en behandling så jag blev sänd till psykiatriker för att göra en analys. När resultatet var inne möte psykiatriker upp med Fredrik på läkarkontoret och de rekommendera terapi och medicinering. Där efter hände ingenting. Jag blev inte sänd till någon terapeut och kunde heller inte påbörja medicinering. Jag skrev sex mail direkt till läkarkontoren och frågade var som pågår. Nu har det gått sex månade och ingenting har hänt. Jag bokade in ett möte för att se vad det är som pågår och han berätta att han skulle se på saken. Jag hade börjat få sömnproblem pga nattjobb och frågade vad jag kunde göra för att sova bättre. På två sekunder skrev han ut ett preparat som var nervo-stimulernade och antidepressiva, trots jag berätta att jag inte ville ha antidepressiva. Jag slutade ta dem för jag fick problem att ta mig ur sängen.
Detta är en läkare som saknar helt patientempati och verkar inte ha ett intresse av att hjälpa andra.

Jag hade oturen som blev tilldelad Fredrik som läkare. Om du är nyinflyttad till Bergen och du blivit tilldelad Fredrik som läkare rekommenderar jag starkt att du byter direkt.

Godt førsteinntrykk

Jeg fikk komme rask til for utredning. Carl Fredrik Dalaker gjorde en grundig undersøkelse og ga god informasjon. Han gjorde et godt førsteinntrykk.