Røa legesenter

Vækerøveien 205A 0751 Oslo

Siste vurderinger av Røa legesenter

Forferdelig opplevelse

Lege: Berit Østbø Haugland Skrevet

Jeg byttet til henne i februar pga flytting og har vært hos henne noen ganger fordi jeg er gravid.
Har vært ok å være hos henne. Men hun har veldig dårlig tid og glemmer meg fra gang til gang og glemmer hva vi har avtalt fra gang til gang. Virker uforberedt når pasienten kommer.

Sist legetime hadde jeg er veldig dårlig opplevelse, hun påstod bl.a at jeg hadde vært lenge sykemeldt pga. svangerskapskvalme, når jeg overhode ikke har vært sykemeldt. Dette viser tegn på at hun ikke har lest jornalen min.
Hun avbryter når jeg forteller og gir meg ikke mulighet til å forklare.
Jeg er gravid for første gang og usikker på ting og trenger en lege jeg kan stole på og som viser interesse og tar seg god tid til meg.
Det føler jeg ikke med henne.
Jeg har nå byttet lege.

Den dårligste legen jeg har hatt

Lege: Berit Østbø Haugland Skrevet

Lite kommunikasjon og tilstedeværelse.
Blir ikke hørt på viktige opplysninger.

Ikke å anbefale

Lege: Berit Østbø Haugland Skrevet

Jeg har de siste årene vært til flere leger, ettersom vi har flyttet en del. Ingen har klart å finne hva slags sykdom jeg lider av, men jeg føler mange har tatt meg på alvor, å undersøkt hva jeg har ønsket.

Inntrykket mitt av Berit er at når hun ikke kan stille diagnose, gir litt opp.

Konkrete eksempler:
Jeg ba om å bli sendt til indremedisiner, noe hun var enig i.
Hun sendte meg så til hjerte lunge KAL klinikken. Jeg ringte tilbake å lurte på hvorfor jeg ble sendt dit da jeg ikke følte at det var hjerte og lungene som var problemet. Hun sa at det var indremedisinere der som ville henvise meg videre.

Det var det ikke, alt de undersøkte var i orden, og jeg var 550,- fattigere. Da jeg ringte opp for å høre hvorfor jeg ikke ble henvist videre, fikk jeg beskjed kort tid etter at jeg hadde time hos en indremedisiner.

Da jeg omsider kom meg dit, hadde ikke Berit sendt over de forskjellige prøvesvarene. Indremedisineren var oppgitt over dette.

Styr unna, om du ikke lider av noe veldig vanlig eller kjent sykdom.

Solid

Lege: Berit Østbø Haugland Skrevet

Hun har vært min og deler av min families fastlege i 20 år.

Veldig fornøyd!

Lege: Berit Østbø Haugland Skrevet

Har hatt henne som fastlege i 8 år nå. Hun har fulgt meg gjennom tre graviditeter og ellers det som måtte oppstå disse årene. Naturlig nok er hun også legen til barna vår. Jeg syns vi alle har vært veldig godt ivaretatt. Da vår eldste datter ble akutt syk, fikk vi fantastisk oppfølging! Hun fulgte oss opp på kveldstid med telefonisk kontakt osv. Fantastisk!

Det har vært noen ganger (3-4 ganger på 8 år) hun har vært fullbooket når jeg har hatt behov for lege, men da har jeg fått time hos kollega... og da har jo jeg fått den asistanse jeg har trengt. Jeg har ved flere andledninger opplevd at hun har tatt oss inn i pausen og til og med etter kontortid.

Hun lytter til meg som pasient og hun har en veldig fin tilnærming til barna.
Vi kunne ikke fått en bedre fastlege!