Klinikk Hausken Oslo - Lysaker

Lysaker Torg 5 1366 Lysaker

Siste vurderinger av Klinikk Hausken Oslo - Lysaker

Trygg og omsorgsfull

Lege: Guri Pande-Rolfsen Skrevet

Følte meg alltid godt ivaretatt. Forklarer og viser, og svarer på evt. spørsmål. Kunnskapsrik.

Jeg har vært hos flere gynekologer på Klinikk Hausken på Lysaker i forbindelse med IVF. Alle ansatte, både gynekologer og sykepleiere, har vist omsorg og jeg har følt meg trygg.
I en IVF prosess er det mye å ta til seg. Jeg fikk den informasjonen jeg trengte, samtidig ikke for mye/mer enn nødvendig noe jeg syns var veldig flott og behagelig. Ett steg om gangen, slik at jeg kunne fokuserer på det viktige som var «der og da» og frem til neste steg.

Klinikken svarer på telefon, men noe telefonkø. For meg ble det enklest å sende spm. via portalen deres. Da fikk jeg alltid svar samme dag.

Trygg og informativ

Lege: Marte Myhre Reigstad Skrevet

Jeg har vært kjempe nervøs for å nedfryse eggene mine og det er noe jeg har tenkt på ganske lenge, men så kom tiden for å gjøre det. Jeg fikk time hos Marte og hun var tålmodig med meg og forklarte meg hele prosedyren og jeg følte meg ivaretatt. Jeg dro fra klinikken med positiv følelse

Dr.hausken anbefales ikke

Lege: Jon Hausken Skrevet

Og det gjør heller ikke hams klinikk. Vi opplevde igrunn gjennomgående dårlig behandling, lav kvalitet og lite forståelse. Hadde vi spørsmål ble vi dyttet ut døren både av hausken selv og hans kolleger. Vi kjøpe en 3 pakk med ivf på hausken klinikken, og gjennom alle 3 forsøkene opplevde vi å få svært lite informasjon, tid, eller forståelse. I tillegg opplevde jeg ved ett egguttak at hausken inne ville ta ut alle eggene mine, fordi han mente at kun de største ville ha en sjanse. Jeg ble helt målløs, etter å ha gjennomgått høye doser medisinering, for så å ikke gi alle mine egg en sjanse. Det er han den eneste legen som har gjort av alle mine 6 egguttak totalt. Ellers opplevde vi ikke å bli hørt hvis vi ga uttrykk for justeringer i behandling, eller andre utredningsønsker. Vi fikk satt inn embryo som ikke hadde delt seg riktig på første innsett, og ved de to første uttakene, ble egg hentet ut for tidlig. Noe vi har erfaring med nå som vi har gjort fler uttak. Jeg vil ikke anbefale noen å bruke klinikk hausken i sin fertilitetsbehandling. Det har vært en grusom opplevelse som virkelig har satt sine spor, så jeg ønsker å advare alle som kommer etter meg om å unngå hausken, og heller vurdere andre alternativer. Det er kostbar behandling, man bør føle seg sett som pasient i et behandlingsløp, ikke oversett.

Dyktig og rolig lege

Lege: Arne Schwennicke Skrevet

Første inntrykket av Arne var egentlig ikke så bra da vi fikk feil svar på prøvene, som ble veldig kaotisk og vondt.
Men fikk utrolig god hjelp på veien videre. Rolig og flink under undersøkelser, operasjoner og samtaler. Tar oss seriøst. Veldig glad for at vi hadde Arne som lege under vår prøving på Klinikk Hausken. Er nå gravid i uke 15 :)

Hardhendt og IVF på samlebånd

Lege: Jon Hausken Skrevet

Jon ga et godt førsteinntrykk, men der stoppet det.

Han er svært lite lydhør, og bestemmer seg for hva som er det medisinske problemet, og hva som er løsningen, på det som nærmest virker som et tilfeldig innfall. Han bryter meg ofte av midt i en setning, for å motsi meg, uten at han ennå vet hva jeg er på vei til å si. Han gir så knapt med informasjon at jeg ikke aner hva som foregår. Det virker heller som en samlebåndsbehandling enn individuelt tilpasset.

Han er dessuten den mest hardhendte gynekologen jeg har vært til noen sinne.

Når det er sagt, tror jeg at han er svært kunnskapsrik. Men jeg tror han har for mange pasienter, og har mistet gløden han nok en gang hadde.