Uprofesjonell og flåsete

Vi har hatt tre forsøk hos Hausken Lysaker uten resultat. Det er en ting- da ingen kan garantere dette. Men, vi er nesten litt sjokkert over prosessen- og måten vi har blitt behandlet på av en privat klinikk.

Gjennom en periode på 6 mnd har vi forholdt oss til utallige leger, som åpenbart ikke har lest seg opp på journalen, og tilsvarende med sykepleiere. De har åpenbart ikke vært forberedt, noe vi fikk bekreftet da de en av timene kom ut på venterommet og leste opp fullt navn og fødselsdato i påhør av andre pasienter- fordi de sitat «tar bare neste på lista». Ergo hadde de ikke fordelt pasientene mellom seg på forhånd. Hver time har startet med å måtte begynne på nytt med å fortelle egen prosess. Slitsomt og utmattende i en allerede krevende behandling.

Ved et tilfelle lurte en annen lege også på et resultat 4 måneder tilbake, som jeg som pasient ikke husket (og strengt talt skal slippe å gå og huske på). Da bekreftet legen at hun lurte fordi Hausken ikke hadde journalført fullstendig.

Vi har forsøkt i det lengste å gi konstruktive tilbakemeldinger underveis til ingen nytte. Ved et tilfelle svarte Hausken selv på tilbakemeldingen at «jaja, sånn er det- welcome to IVF».
Ved forrige tilbakemelding ba vi om en fullstendig gjennomgang av behandlingsforløpet vårt. Ingen har ringt oss, og det ble satt av ETT KVARTER før siste behandling skulle finne sted.

Lista er lang med konkrete eksempler, men det får bli med dette. Han og de er åpenbart faglig dyktig, men med lite pasientomsorg og sosiale antenner betyr det dessverre lite.

Alt i alt en begredelig og uprofesjonell opplevelse vi ikke unner noen andre. Styr unna!