Langhus Legesenter

Tlf: 64 86 81 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Langhus Legesenter

Skikkelig dårlig

Lege: Halshow Abdulla Karim Skrevet

Han er ikke interessert hva som feiler deg. Får en følelse av at jeg bare plager han med å komme til konsultasjon. Medisinsk er han faglig svak. Allergi er visst svar på de fleste problemer. Ikke en lege du kan snakke med.

Slektens fastlege

Lege: Helge Rongevær Skrevet

Hele slekten bor i ski kommune, og bruker han.
De første gangene jeg var der, virket han litt overlegen, så meg aldri i øynene, men etter 5-6 besøk, så tinet han opp.
Han husker alt om meg og min familie, samt resten av slekten.
Han bryr seg om sine faste pasienter, og er genuin intressert i hva du mener.

Virkelig en lege som avgir kunnskap og tillit!

Lege: Helge Rongevær Skrevet

Beste legen gjennom livet. Han gjør skikkelige utredninger og følger opp med spesialist- og sykehuskonsultasjoner under tvil. Kjempebra!

Meget fornøyd

Lege: Helge Rongevær Skrevet

Dyktig, god til å lytte, folkelig. Tar deg på alvor, kan ta ting på strakarm, f.eks fjerning av føflekk etc dersom man er bekymret. Følger opp på en glimrende måte.
Vil si at Helge er den beste fastlegen jeg har hatt....uten tvil!

Mitt første valg

Lege: Halshow Abdulla Karim Skrevet

Nok en gang redder denne karen dagen.
Karim vs Legevakta står nå 3-0 i hans favør, uten sjanse for legevakten å være i nærheten.
Denne gangen hadde jeg prolaps, og ble hjulpet (i stedenfor kastet ut slik som hos legevakten). Kom meg til sykehus og fikk operasjon før det var for sent (gedigen prolaps).

Anbefales IKKE!

Lege: Helge Rongevær Skrevet

Denne legen fremstår som arrogant og usympatisk. Han er ikke spesielt imøtekommende og har liten evne til å lytte. Virker som om han har gjort seg opp en mening før du kommer inn døra, og han er av den grunn lite handlingsdyktig. Han snakker veldig nedlatende til mennesker, og behandler dem dårlig. Han har rett og slett en svært overlegen holdning. Føler meg til tider mobbet. Jeg har ikke en eneste positiv ting å si. Jeg anbefaler ikke denne legen!

Arrogant og sær lege

Lege: Helge Rongevær Skrevet

Min opplevelse med denne legen er at han er arrogant og ufyselig i oppførselen sin. Du føler deg liten i samme rom som denne legen og han vet godt å komme med sine personlige meninger, selv om det ikke er relevant. Han dømmer deg fort, og virket til og med småsur. Selve legekontoret er gammeldags, mens personale er hyggelige. Jeg byttet fastlege etter 4 besøk da følte jeg at jeg hadde fått nok.

vanskelig å beskrive

virker effektiv

Noe manglende kommunikasjon, legen måtte rykke ut på sykebesøk før jeg var ferdig, fikk ny time for orientering om tatt blodprøve, møtte opp men resultatet forelå ikke. 2 besøk i tillegg til nevnte. Fikk manglende forklaring om betalingsrutiner, kostet meg over 70.-kroner i gebyr. Mitt utgangspunkt var legeattest for fornyet førerprøve, men jeg sa ja til ett døgn med blodtrykksmåler (alt ok) Følte noe manglende kontakt, unntatt en test som var litt hard (prostatatest) Jeg kjente han ikke igjen fra siste besøk (ca 7 år tilbake), den forrige brukte samme stempel som denne, men forskjellig sign. Kanskje en vikar?? Usikker på fastlegens journal om meg ?? Et spørsmål jeg fikk forsto jeg ikke. En tidligere fastlege ved denne avdelingen i (1999) var ikke oppført på legelisten, som tidligere fastlege ved avdelingen. Jeg følte usikkerhet. Jeg skifter nå fastlege, skal flytte ut av kommunen, er også usikker på om min journal kan bli overført, noe jeg ønsker. Jeg har vært minibruker av fastlege.

Bedre kan det ikke gjøres

Lege: Helge Rongevær Skrevet

Sikkelig hjelpsom og føller tråen fra tidligere timer og undersøkelser.
Flink til å bringe saker å ting videre når det trengs.
En fin fyr.

Engangslege

Lege: Helge Rongevær Skrevet

Følte meg så dårlig ivaretatt at jeg byttet fastlege.
Bl. annet nektet å skrive ut blå resept for medisin på konstant lidelse jeg har hatt i 20 år. Hverken tidligere eller nåværende leger hadde motforestillinger mot dette.

Er meget fornøyd med min nye lege.

Unngå ved behov av psykisk hjelp.

Lege: Halshow Abdulla Karim Skrevet

En bra lege hvis man har vanlige plager. Men sørg for å nevne alt du trenger hjelp til når du bestiller time. Kommer man med uforusett informasjon direke til Karim så setter han ikke av tid til dette. Har heller aldri fått et godt forhold til han og føler han opplever meg som klagette-dette igjennom syv år. Trenger man hjelp psykisk ber han deg nok i første omgang om å gå en tur. Dette er ikke en lege som er god å snakke med om du sliter psykisk eller har noen diffuse symptomer eller diagnoser.. så vær forberedt på å kjempe for saken din. I tillegg er en av sekretærene som jobber der ekstremt nedlatende og uhyggelig.

En lege som bryr seg

Lege: Halshow Abdulla Karim Skrevet

Jeg har hat mange fast leger før, jeg har aldrig vart så fornøyd. Han lytter og prøver å finne problemet .

Verdens beste lege

Lege: Helge Rongevær Skrevet

Jeg er så utrolig glad for å ha han som lege. Han er tålmodig og har god forståelse for mennesker. Og han vil virkelig hjepe deg, og ser aldri begrensninger.

Skuffet

Lege: Halshow Abdulla Karim Skrevet

Hadde store forhåpninger til denne legen etter å ha lest alle de positive tilbakemeldingene her inne.

Har gått til Halshow flere ganger for å forsøke å komme til bunns i hva årsaken til mine smerter kan være. Etter neg. funn på diverse prøver får jeg høre at jeg "må bare lære meg å leve med det". Utrolig spesielt og vondt å skulle høre slikt fra en lege, når jobben hans faktisk er å hjelpe pasientene sine. Opplever å ikke bli trodd på. Han koblet heller ikke en åpenbar sammenheng mellom smertestillende jeg gikk på og problemer med løs mage - han foreslo at dette var allergier (noe det ikke var).

Byttet fastlege etter denne opplevelsen.

Mitt inntrykk er:

Lege: Helge Rongevær Skrevet

Jeg synes denne legen er empatisk. Har ikke i utgangspumktet så mye til overs for at man skal vurdere menneskers arbeid offentlig med slike anbefalinger osv. Men synes at når det først er blitt slik så kan jeg si noe positivt. Har ikke gått hos Helge Rongevær lenge. Men av den hjelp jeg har fått har jeg ikke noe negativt å si. Dermed 5 stjerner ;-)

Veldig fornøyd!

Lege: Halshow Abdulla Karim Skrevet

Dr Karim er i møtekomnende, trygg, faglig og ærlig!

Bra lege

Lege: Helge Rongevær Skrevet

Har hatt denne legen i flere år er fornøyd, men du må bli kjent med han først, tar litt tid før man skjønner at han faktisk er opptatt av deg som menneske og vil hjelpe deg og han har vært utrolig flink med å sende meg videre til spesialister når det har vært behov. Han kan nok til tider være litt distré.

Usaklig

Lege: Helge Rongevær Skrevet

Under den første (og eneste) timen spurte og grov han i familieforhold, før han konkluderte med at jeg nok bare hadde "angst". Jeg har en stoffskiftediagnose, som jeg altså var der for å følge opp.

Har aldri følt meg så til de grader forulempet! Gikk rett hjem og skiftet fastlege. Heldigvis hadde noen andre fått ledig plass i mellomtiden.

Passe grundig og ellers helt upåklagelig

Lege: Halshow Abdulla Karim Skrevet

Det er ikke så ofte jeg oppsøker legen, men de gangene det har vært nødvendig har Karim alltid gitt meg den bistanden jeg trenger på en effektiv, proffesjonell og behagelig måte. Fikset blandt annet ryggproblemene mine peranten gjennom en 15 minutters undersøkelse og henvisning til fotspesialist. Seks forskjellige leger jeg tidligere hadde vært hos med dette gjorde ingenting annet enn å behandle symptomene med smertestillende.

OK lege! Ubehagelig legesekretaer!

Lege: Halshow Abdulla Karim Skrevet

Har et bra inntrykk av legen.Lytter og prover aa hjelpe.
Men en legesekretaer er sur og uvillig til aa utfore sin del av arbeidet.