Logo for Sentrumklinikken Brain Camp

Sentrumklinikken Brain Camp

Logo for Sentrumklinikken Brain Camp

Om klinikken

Brain Camp AS tilbyr undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker i alle aldre. Brain Camp og Kim Tore Johansen har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smertesyndrom, og lese- og lærevansker.

Det er de færreste symptomer som er synlige slik som for eksempel lammelse eller spasmer. Majoriteten av symptomene er usynlige, og det er ofte disse symptomene som forårsaker mest utfordringer og begrensinger i hverdagen. Usynlige symptomer inkluderer blant annet svimmelhet, hodepine, konsentrasjonsvansker, nedsatt hukommelse, vansker med eksekutive funksjoner som planlegging og organisering av oppgaver, høysensitivitet til sanseinntrykk, utmattelse, og nedsatt terskel til fysisk, mental og sosial aktivitet.

Hva som forårsaker de usynlige symptomene, kan ofte være vanskelige å forstå seg på da en hovedskade eller hovedsvakhet i hjernene og nervesystemet kan forårsake en dominoeffekt. Dette kan føre til nedsatt kontroll og funksjon i andre deler av hjernen og nervesystemet som forårsaker andre symptomer som ikke er direkte forårsaket av hovedskaden. Vi i Brain Camp mener derfor det er viktig å gjøre en omfattende undersøkelse som ikke bare utfordrer hovedskaden i hjernen og nervesystemet, men også gjøre tester som utfordrer resten av hjernen og nervesystemet for å etterforske om noen av symptomene kan skyldes sekundære funksjonsforstyrrelser som en konsekvens av hovedskaden. Alle våre pasienter blir derfor utredet med en rekke avansert databasert utstyr som nevrovitenskapelig forskning har vist kan avdekke funksjonsforstyrrelser i hjernen og nervesystemet. Erfaringen vår er at når hovedskaden og dens dominoeffekt er ordentlig kartlagt kan man tilpasse mer effektiv rehabilitering.

Vi tilbyr undersøkelse og rehabilitering for både lokale pasienter og tilreisende fra hele landet og utlandet.

Besøk bloggen vår for mer informasjon om hvordan Kim Tore Johansen jobber: www.brain-camp.no.

Eller kontakt Kim Tore Johansen direkte ved å sende mail til kim.johansen@brain-camp.no.

Brain Camp og Kim Tore Johansen kan også følges på:
Facebook
Linkedin

Telefonnummer453 56 681453 56 6 ... Nettsted
Vestre Strandgate 42 4612 Kristiansand S

Bestill time

Siste vurderinger av Sentrumklinikken Brain Camp

Kunnskapsrik og veldig flink.

Kiropraktor: Kim Tore Johansen Skrevet

Jeg kom til Kim Tore Johansen med ubehagelig svimmelhet. Jeg har tidligere hatt virus på balansenerven og var redd for at jeg igjen skulle gjennom en lang periode hvor ingen kunne hjelpe meg. Kim Tore konstaterte raskt at jeg hadde krystallsyken og behandlet meg med stolen.

Jeg har vært til behandling 5 ganger og er så å si helt frisk igjen. Jeg har ikke vært borte fra jobb og allerede etter første gang var ubehaget mye mindre.

Han har fulgt meg godt opp. Ringt imellom behandlingene for å høre om det går bra. Jeg har også uførlig fått forklart øvelser jeg kan gjøre hjemme.

Kim Tore er behagelig, kunnskapsrik, tillitsvekkende og jeg gir han mine beste anbefalinger.