Profilbilde

Klinikk for Alle Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand

Profilbilde

Om klinikken

Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand er en del av Klinikk for Alle og er et privat rehabiliteringssenter som tilbyr undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker i alle aldre.

Vi har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smerte syndrom, og lese- og lærevansker.

Det er de færreste symptomer som er synlige slik som for eksempel lammelse eller spasmer. Majoriteten av symptomene er usynlige og det er ofte disse symptomene forårsaker mest utfordringer og begrensinger i hverdagen. Usynlige
symptomene inkluderer blant annet svimmelhet, hodepine, konsentrasjons vansker, nedsatt hukommelse, vansker med eksekutive funksjoner som planlegging og organisering av oppgaver, høysensitivitet til sanseinntrykk,
utmattelse, og nedsatt terskel til fysisk, mental og sosial aktivitet.

Hva som forårsaker de usynlige symptomene kan ofte være vanskelige å forstå seg på da en hoved skade eller hoved svakhet i hjernene og nervesystemet kan forårsake en domino effekt. Dette kan føre til nedsatt kontroll og funksjon i andre deler av hjernen og nervesystemet som forårsaker andre symptomer som ikke er direkte forårsaket av hoved skaden.

Vi i Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand mener derfor det er viktig å gjøre en omfattende undersøkelse som ikke bare utfordrer hoved skaden i hjernen og nervesystemet, men også gjøre tester som utfordrer resten av hjernen og nervesystemet for å etterforske om noen av symptomene kan skyldes sekundære funksjons forstyrrelser som en konsekvens av hovedskaden. Alle våre pasienter blir derfor utredet med en rekke avansert databasert utstyr som nevrovitenskapelig forskning har vist kan avdekke funksjonsforstyrrelser i hjernen og nervesystemet. Erfaringen vår er at når hoved skaden og dens domino effekt er ordentlig kartlagt kan man tilpasse mer effektiv rehabilitering.

Vi tilbyr undersøkelse og rehabilitering for både lokal pasienter og tilreisende fra hele landet og utlandet.

Besøk vår hjemmeside for mer informasjon eller kontakt Kim Tore Johansen ved å sende mail til: kimtore.johansen@klinikkforalle.no

Siste vurderinger av Klinikk for Alle Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand

Trygg og kunnskapsrik

Kiropraktor: Kim Tore Johansen Skrevet

Kim Tore tar seg tid, forklarer sammenhenger og forklarer på en god måte, slik at pasienten forstår hvorfor man opplever det man gjør. Kim Tore har fulgt meg opp i etterkant av hver time, noe som gir en god trygghet. Anbefales på det sterkeste!

Kunnskapsrik og veldig flink.

Kiropraktor: Kim Tore Johansen Skrevet

Jeg kom til Kim Tore Johansen med ubehagelig svimmelhet. Jeg har tidligere hatt virus på balansenerven og var redd for at jeg igjen skulle gjennom en lang periode hvor ingen kunne hjelpe meg. Kim Tore konstaterte raskt at jeg hadde krystallsyken og behandlet meg med stolen.

Jeg har vært til behandling 5 ganger og er så å si helt frisk igjen. Jeg har ikke vært borte fra jobb og allerede etter første gang var ubehaget mye mindre.

Han har fulgt meg godt opp. Ringt imellom behandlingene for å høre om det går bra. Jeg har også uførlig fått forklart øvelser jeg kan gjøre hjemme.

Kim Tore er behagelig, kunnskapsrik, tillitsvekkende og jeg gir han mine beste anbefalinger.