Profilbilde

Klinikk for Alle Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand

Profilbilde

Om klinikken

Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand er en del av Klinikk for Alle og er et privat rehabiliteringssenter som tilbyr undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker i alle aldre.

Vi har lang og bred erfaring innen undersøkelse og tilpassing av rehabilitering for mennesker med plager som følge av ervervet hjerneskade, nevrologisk sykdom og nevrologisk utviklingsforstyrrelser. Inkludert plager som følge av traumatisk hodeskade, hjerneslag, multippel sklerose, Parkinsons sykdom, smerte syndrom, og lese- og lærevansker.

Det er de færreste symptomer som er synlige slik som for eksempel lammelse eller spasmer. Majoriteten av symptomene er usynlige og det er ofte disse symptomene forårsaker mest utfordringer og begrensinger i hverdagen. Usynlige
symptomene inkluderer blant annet svimmelhet, hodepine, konsentrasjons vansker, nedsatt hukommelse, vansker med eksekutive funksjoner som planlegging og organisering av oppgaver, høysensitivitet til sanseinntrykk,
utmattelse, og nedsatt terskel til fysisk, mental og sosial aktivitet.

Hva som forårsaker de usynlige symptomene kan ofte være vanskelige å forstå seg på da en hoved skade eller hoved svakhet i hjernene og nervesystemet kan forårsake en domino effekt. Dette kan føre til nedsatt kontroll og funksjon i andre deler av hjernen og nervesystemet som forårsaker andre symptomer som ikke er direkte forårsaket av hoved skaden.

Vi i Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand mener derfor det er viktig å gjøre en omfattende undersøkelse som ikke bare utfordrer hoved skaden i hjernen og nervesystemet, men også gjøre tester som utfordrer resten av hjernen og nervesystemet for å etterforske om noen av symptomene kan skyldes sekundære funksjons forstyrrelser som en konsekvens av hovedskaden. Alle våre pasienter blir derfor utredet med en rekke avansert databasert utstyr som nevrovitenskapelig forskning har vist kan avdekke funksjonsforstyrrelser i hjernen og nervesystemet. Erfaringen vår er at når hoved skaden og dens domino effekt er ordentlig kartlagt kan man tilpasse mer effektiv rehabilitering.

Vi tilbyr undersøkelse og rehabilitering for både lokal pasienter og tilreisende fra hele landet og utlandet.

Besøk vår hjemmeside for mer informasjon eller kontakt Kim Tore Johansen ved å sende mail til: kimtore.johansen@klinikkforalle.no

Telefonnummer979 23 000979 23 0 ... Nettsted
Markensgate 42 4612 Kristiansand S

Siste vurderinger av Klinikk for Alle Brain Camp & Nevrosenter Kristiansand

Kunnskapsrik og engasjert

Kiropraktor: Kim Tore Johansen Skrevet

I 2017 opplevde jeg til tider at jeg helt plutselig ble svimmel og forstod ikke hva dette kunne komme av. For å finne årsak til svimmelheten ble jeg sendt til utredning hos flere og i prosessen ble det påvist krystallsyken. Over tid så har symptomer eskalert til bl.a. horisontal flyt, jyngefølelse, daglig hodeverk, konsentrasjonsvansker, lys- og lydømfintlighet, nedsatt toleranse for aktivitet og stress, noe balanseproblem og "ør" i hodet. Alle disse faktorer drenerte meg totalt for energi og jeg ble helt utmattet og da 100 % sykemeldt fra jobben.
Etter at jeg begynte i behandling hos Kim Tore Johansen opplever jeg positiv endring og jeg er nå delvis tilbake i jobb.
Jeg har ikke samsyn (medfødt) og er dyslektiker så om jeg noen gang kommer til å bli helt frisk gjenstår å se men med denne type behandling så gir det hvert fall håp om å kunne fungere noe mer "normalt".
Jeg opplever Kim Tore som seriøs, nøye, engasjert, lett å prate med og kunnskapsrik. Han og hans kollegier er hyggelige, imøtekommende og har pasient i fokus :)

Dyktig og profesjonell

Kiropraktor: Kim Tore Johansen Skrevet

Har slitt med krystallsyke i mange år. Det har vært vanskelig å vite akkurat hvor krystallene var løsnet. Fordi Kim Tore Johansen bruker digitale hjelpemidler ble sted konstatert fort, og behandlingen startet umiddelbart.
Behandlingen føltes trygg og den har hjulpet meg videre. Jeg vet også at hvis jeg trenger hjelp fort, er han lett å få kontakt med.

Endelig fikk vi hjelp

Kiropraktor: Kim Tore Johansen Skrevet

Kom med vår datter som hadde slitt med kronisk hodeverk /utmattelse etter fall av hest , der hun fikk hjernrystelse.
hos Kim ble vi endelig forstått, og tatt på alvor , og gjennom et meget godt opplegg, tilpasset henne, er hun idag en helt annen jente, hun har fått tilbake energien, og fått forbyggende medisner.

Så vi er veldig takknemlig for hjelpen, uten den må gudene vite hvordan det hadde vært nå.

Tvers igjennom solid og kunnskapsrik

Kiropraktor: Kim Tore Johansen Skrevet

Jeg har slitt med hodepine etter en hjernerystelse i 2009. Ingen i helsevesenet har så langt tatt dette alvorlig. Hos Kim Tore Johansen og hans assistenter før jeg meg tatt på alvor. De er alle veldig hyggelige, imøtekommende, trygge på det de praktiserer og opptatt av å ha pasienten i fokus. Jeg har fått påvist post commotio syndrom (PCS) og jeg har vært til grundig undersøkelse og opplæring for hjemmeøvelser. Jeg har blant annet slitt med nesten daglig hodepine, ubehag og svimmelhet ved bilkjøring, lys- og lydømfintlighet, utmattelse, nedsatt balanse, smerter i rygg/nakke, nedsatt toleranse til aktivitet, nedsatt toleranse for stress. Etter undersøkelse, trening med assistenter og hjemmetrening har symptomtrykket endret seg og jeg føler jeg har det mye bedre. Det er enda en vei å gå men jeg har fått tilbake troen på at det finnes en positiv fremtid for meg. Jeg er evig takknemmlig. Kim Tore ringer også mellom behandlingene og følger meg opp via mail.

Dyktig og dedikert

Kiropraktor: Kim Tore Johansen Skrevet

Gikk 2 år i utredning hos en rekke leger. Ingen visste hva som feilte meg, men til slutt fant jeg mirakelet Kim Tore Johansen. Etter min første dag på klinikken visste han hva som måtte gjøres. Jeg hadde post-commotio syndrom, basal migrene og cervikogen hodepine etter en hjernerystelse med nakkesleng. Endelig fikk jeg noen svar!

Han forklarte tydelig hva skaden innebar og sammenheng med symptomer. Her føler man seg sett, hørt og forstått. Han og teamet sitt gir meg behandling med unike øvelser som fungerer. Jeg fikk før og etter test mellom behandling. Da så man tydelig fremgang. Med jevnlige hjemmeøvelser fikk jeg bedre utholdenhet, mindre hodetåke, mindre hodepine og hallusinasjonene forsvant.

Jeg kommer fra Nordland og klinikken i Kristiansand har god tilrettelegging for tilreisende. Jeg får en intensiv uke når jeg kommer med oppfølging og videre fremdriftsplan. Jeg føler meg alltid så trygg og ivaretatt at jeg ikke vil forlate klinikken. Samtidig er det godt å ha en plan å komme hjem til.
Anbefaler Kim Tore på det sterkeste!