Ketil Rygg Haanæs

Hans Baucks veg 1 7033 Trondheim
Ketil Rygg Haanæs er en av 165 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Ketil Rygg Haanæs

Ok lege

Han virke som en ganske flink lege generelt. Lytter til det en har og si og er forståelsesfull, tar seg gjerne tiden hvis du har flere spørsmål eller mer på hjertet når tiden er ute istedet for å hive deg ut med en gang. Men nå for min del føler jeg meg ikke lenger like godt ivaretatt ettersom jeg sliter med kronisk og diffuse symptomer som ikke gir så mye svar på blodprøver ol. og psykisk i noen år. Føler han ikke tar meg helt på alvor lengre og er meget opptatt av å snakke og "skylde" på psyken min hver gang jeg kommer til han og vil bli ordentlig utredet med kraftige nye symtomer som jeg mener ikke bare er psykisk. Dette begynner å bli ganske irriterende. Sitter igjen med følelsen av at han motarbeider meg mer enn han faktisk hjelper og at jeg blir sendt hjem igjen med lite/null svar og frustrasjon. Føler meg ikke lengre like trygg når det virker som han minimaliserer plagene mine og jeg sitter igjen med usikkerhet om det er blitt gjort nok eller om han i det hele tatt skjønner hvor plaget jeg er. Får også litt inntrykk av at han forsvinner litt inn i dataskjermen og ikke husker så veldig godt, desverre.

Empatisk og imøtekommende

Det var veldig fint å føle at bekymringene ble tatt på alvor av Ketil. Jeg var ikke selv sikker på hva som var viktig å nevne og ikke, men han viste stor forståelse for dette og stilte grundige spørsmål. Jeg følte hele tiden at vi arbeidet sammen for å finne ut hva som var galt. Han spurte til og med om hva jeg syntes om hans forslag til planen videre, og det satte jeg pris på.

Det eneste jeg har å bemerke er at enkelte spørsmål som "føler du deg ofte slapp eller sliten?" kunne godt ha blitt spesifisert og forklart litt mer, siden det er vanskelig som pasient å vite hva som er normalt og ikke. Jeg skulle også ønske at resepsjonisten hadde vist mer serviceinnstilling, og svart på noen av spørsmålene mine da jeg bestilte time over telefon.

Flink

Har ikke så mye erfaring med fastleger, men Ketil er empatisk, dyktig og effektiv. Tar seg tid til spørsmål og nye problemer selv om tiden er ute.

Tommel opp!

Er særdeles fornøyd med Haanæs som fastlege. Han tar seg tid, lytter og kommuniserer godt. En lege som tar pasienten på alvor og som er positiv, hyggelig og grei. Kunne ikke vært mer fornøyd.

Det berømte "midt på treet" 2.

Grei nok lege, men ikke grei nok for min del.

Føler han lytter å tar seg tid til spørsmål, men sitter igjen med en følelse av at han ikke helt forstår eller tar meg alvorlig når det gjelder min psykiske helse.

Han er nok mye flinkere med kroppslige sympomer, men ikke så begavet når det kommer til det psykiske.

Hvert møte er hyggelig og jeg ser generelt frem til en ny time når det trengs.