Ketil Rygg Haanæs

Saupstad legesenter

2011

Saupstad legesenter Telefonnummer72 59 45 0072 59 45 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Reier Søbstads veg 22 7078 Saupstad
Ketil Rygg Haanæs er en av 171 fastleger i Trondheim

Siste vurderinger av Ketil Rygg Haanæs

Kompetent

Meget dyktig fastlege som har god kunnskap om faget og tar seg tid selv om det er travelt. Han har en genuin interesse av å hjelpe pasienten og lytter til det man sier.

Forståelsesfull og initativrik

Som fastlege opplevde jeg fastlege Ketil Haanæs som oppriktig interessert i å utrede min migrene. Svært flink til å lytte og viste gode kunnskaper og ønske om å utvikle dem. Følte heller ingen press om å holde tiden for neste pasient; her var det kun fokus på pasienten han hadde inne der og da. Etter mye flytting grunnet Forsvaret vil jeg si det har vært min beste fastlege hittil, og svært vemodig å ikke kunne ha en slik fastlege lenger.

Ok lege

Han virke som en ganske flink lege generelt. Lytter til det en har og si og er forståelsesfull, tar seg gjerne tiden hvis du har flere spørsmål eller mer på hjertet når tiden er ute istedet for å hive deg ut med en gang. Men nå for min del føler jeg meg ikke lenger like godt ivaretatt ettersom jeg sliter med kronisk og diffuse symptomer som ikke gir så mye svar på blodprøver ol. og psykisk i noen år. Føler han ikke tar meg helt på alvor lengre og er meget opptatt av å snakke og "skylde" på psyken min hver gang jeg kommer til han og vil bli ordentlig utredet med kraftige nye symtomer som jeg mener ikke bare er psykisk. Dette begynner å bli ganske irriterende. Sitter igjen med følelsen av at han motarbeider meg mer enn han faktisk hjelper og at jeg blir sendt hjem igjen med lite/null svar og frustrasjon. Føler meg ikke lengre like trygg når det virker som han minimaliserer plagene mine og jeg sitter igjen med usikkerhet om det er blitt gjort nok eller om han i det hele tatt skjønner hvor plaget jeg er. Får også litt inntrykk av at han forsvinner litt inn i dataskjermen og ikke husker så veldig godt, desverre.

Empatisk og imøtekommende

Det var veldig fint å føle at bekymringene ble tatt på alvor av Ketil. Jeg var ikke selv sikker på hva som var viktig å nevne og ikke, men han viste stor forståelse for dette og stilte grundige spørsmål. Jeg følte hele tiden at vi arbeidet sammen for å finne ut hva som var galt. Han spurte til og med om hva jeg syntes om hans forslag til planen videre, og det satte jeg pris på.

Det eneste jeg har å bemerke er at enkelte spørsmål som "føler du deg ofte slapp eller sliten?" kunne godt ha blitt spesifisert og forklart litt mer, siden det er vanskelig som pasient å vite hva som er normalt og ikke. Jeg skulle også ønske at resepsjonisten hadde vist mer serviceinnstilling, og svart på noen av spørsmålene mine da jeg bestilte time over telefon.

Flink

Har ikke så mye erfaring med fastleger, men Ketil er empatisk, dyktig og effektiv. Tar seg tid til spørsmål og nye problemer selv om tiden er ute.