Havnegata Legesenter

Telefonnummer77 00 21 2077 00 21 ...
Havnegata 1 9404 Harstad

Siste vurderinger av behandlere ved Havnegata Legesenter

Grundig og tilstede

Lege: Rebekka Floer Skrevet

Rebekka er en god lytter, holder oversikten og «tråden» mellom legetimene.
Hun forstår og støtter, uten å være for myk; hun har også en litt autoritær og effektiv fremtoning, som jeg ser på som positiv.

Styr unna!

Lege: Hermod Flaaen Skrevet

Fikk Hermod som fastlege etter at min tidligere fastlege sluttet. Jeg har dessverre ingen lovord. Etter siste besøk dro jeg gråtende hjem fra legekontoret. I løpet av 30 minutter ble jeg fortalt at hyppige migreneanfall kunne kureres med graviditet, fjelltur og kostholdsendring. Jeg er både aktiv og opptatt av sunt og variert kosthold, men fikk likevel en grundig innføring i hvordan han selv både gikk turer og skar opp frukt til barna da de var små.
Han påpekte også at min datter, som er enebarn, fortjener et søsken, og at jeg i den forbindelse måtte begynne å tenke på å bli gravid siden jeg nærmet meg 30 år.

Han lytter ikke, og har enormt behov for å fortelle om seg og sitt. Jeg har ikke dratt tilbake siden, og kommer aldri til å la en 66 år gammel mann få diktere min reproduksjon og hvordan jeg skal gå på tur i fjellet. STYR UNNA.

Lege: Ingeborg Simonsen Skrevet

Ikke helt fornøyd med ny fastlege.Går ikke tilbakemelding på resultat av prøver som er tatt. Har ringt og bedt om at fastlegen i det minste sender en melding ( på trygg plattform) med svar om dette. 3 uker siden prøven ble tatt. Har fra min tidligere fastlege alltid fått svar ila .5-7 dager.

Styr unna!

Lege: Ingeborg Simonsen Skrevet

Jeg fikk tildelt denne personen etter at min fastlege avsluttet sin praksis. Jeg sitter nå "fast" i en fastlege som jeg dessverre ikke kan si noe positivt om. Denne personen representerer en kommunikasjon som preges av total mangel på respekt, og en nedlatende holdning uten grenser for hva hun tillater seg å si. Hun tar ikke problemstillinger seriøst, og viser null engasjement for meg som pasient. Jeg har forsøkt å komme meg bort fra denne personen i to år, men står fortsatt på venteliste. Det er veldig synd at fastlegeordningen, som i utgangspunktet kunne fungert godt, får denne konsekvensen, og at ventelister hos fungerende leger er så lange at det tar mange år å bytte til en annen.

Lite tillitsvekkende

Lege: Ingeborg Simonsen Skrevet

Virker å ha lite kjennskap til aktuell sykdom og heller ingen interesse for å sette seg inn i sak. Manglende oppfølging som avtalt. Ingen tilbakemelding på eksempelvis prøvesvar som er sendt fastlege fra spesialisthelsetjeneste. Vanskelig å få kontakt med sammenlignet med tidligere fastlege.