Vinje legekontor

Vinjevegen 212 3890 Vinje

Siste vurderinger av behandlere ved Vinje legekontor

God service

Lege: Jens Henrik Førstøyl Jebsen Skrevet

God service fra lege. Han alt er klar for hjelpe, han forklare alt situasion og han er veldig professionel. Takk

Trygg doktor

Lege: Marius Opsahl Skrevet

Eg veit ikkje heilt kvar eg skal starte med å takke denne legen! Når eg kom til han for 5 år sidan så var eg heilt ferdig og utslitt, og når han fekk meg inn på møte så følte eg som eg var i eit avhør og likte rett og slett ikkje denna mannen! Men himmel så feil eg tok av han! Han vil ha alle detaljer fra deg, og ikkje fra det andre leger har skrevet. Det viste seg at eg var feildiagnostisert, og blei fort frisk etterpå! Ved akutte sjukdommar så har han alltid vært der, og eg får alltid kontakt om det er behov.

Han er til å stole på, gjer jobben sin, sender deg videre og rett fram om det han meiner.

Dårlig kommunikator

Lege: Tayana Saoli Skrevet

Jeg opplevde denne fastlegen som lite empatisk. Hun lyttet ikke til det jeg sa, det virket som hun var mer interessert i høre seg selv prate. Opplevde at hun tok utgangspunkt i egen erfaring og konkludere ut fra det.

For meg er det viktig å ha en lege som ser hele meg, og som jeg har tillit til. Da må jeg bli sett, hørt og
bli forstått. Har nå byttet til en fastlege som har de egenskapene.

En bemerkelsesverdig erfaring

Lege: Jens Henrik Førstøyl Jebsen Skrevet

Jeg må dessverre si at jeg i ordinære konsultasjoner opplevde denne legen som uempatisk uten innlevelse. Jeg opplevde ham som mistroisk og bagatelliserende i tilnærmingen. Det samme i journalføringsøyemed, som jeg opplever som bemerkelsesverdig lesing med vesentlige gjenkjenningsproblem.

Jeg sitter ikke igjen med inntrykk av han har tatt mine problem på alvor og at han var der for meg. Tillitsbasert relasjon og forutsigbarhet opplevde jeg som sterkt fraværende. Bare for å nevne et eksempel: Røntgenbilder understøttet det
jeg tidligere hadde fortalt ham om angående verking i en bestemt kroppsdel. I stedet for en konstruktiv dialog rundt aktuelle oppfølgingstiltak, fikk jeg tilbakemelding om at man fant at røntgenbildene kunne forklare noe av smerten, men ikke hele smerten i den kroppsdelen. Jeg følte faktisk at jeg ble satt på anklagebenken, for å ha overdrevet sett i forhold til den smerteopplevelsen som legen mente jeg burde ha hatt. Særlig påfallende vil jeg si det blir når legen synes å ha den oppfatning at min følelse av smerte er noe som det er opp til legen å eksakt gradere. Jeg opplevde dette som veldig usaklig, og som et toppmål av arroganse og bagatellisering overfor meg.

Foruten å føle at jeg har blitt møtt med respektløshet, mistillit og arroganse, opplever jeg også en betydelig utrygghet i forhold til det rent somatiske. Jeg blir hertil bekymret for at de konkrete anbefalinger spesialist-helsetjenestene faktisk har gitt, forsvinner ut av systemet pga dette, evt. at de blir foreldet, slik at jeg kanskje må gjennom den samme mølla med annen fastlege.

Grundig og kunnspapsrik

Lege: Madeleine Isik Skrevet

Veldig fornøgd med M som fastlege både for meg og barna. Ho er grundig og lett å snakke med. Har stor tillit til ho.