Det Blå Huset Legesenter

Raveien 6A 1430 Ås

Siste vurderinger av Det Blå Huset Legesenter

Uprofessionel, gjerrig og uempatisk.

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

For all del, ungå denne "legen".
Hun bryr seg om alt annet en deg, dine ord og ditt beste. Hun viser det tydelig. Inviterer deg til konsultasjoner som er unödig for å få penger. Arogant og frekk. Jobber som om hun er på 50-tallet.

Kan jeg gi 0 stjerner?

Anbefales ikke

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Dr. Sørli skuffer på flere områder. En ting er at hun oppleves som kald og uinteressert. Det kan jeg leve med da jeg kun besøker fastlege ca. 1 gang i året. Det som er verre, er at hun nekter å legge til rette for at jeg kan ta influensavaksine. Når jeg spesifiserer at jeg ønsker å ta vaksine hos apotek slik at jeg slipper å ta fri fra jobb pga. begrensede åpningstider på legesenteret, avviser hun denne muligheten blankt og sier at dersom jeg skal sette vaksine på apotek må jeg skaffe resept hos en privat aktør i stedet. Hun er derfor til hinder for økt vaksinasjonsgrad i befolkningen, noe som myndighetene jobber hardt for å forbedre. Hun stikker også kjepper i hjulene for meg og mitt ønske om å vaksinere meg. Jeg skaffer meg selvfølgelig resept et annet sted, men dette er snakk om prinsipp. Jeg bytter fastlege bort fra henne i dag.

Ikke helt fornøyd

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Hver gang jeg har vært hos henne har jeg følt meg lite velkommen. Hun kan bli flinkere på å være imøtekommende og varm. I tillegg bør hun bli bedre på å vise at pasienten kan føle seg trygg og at ingenting som blir tatt opp er til bry for verken henne eller pasient. Det som er bra er at det er relativt kort ventetid.

Effektiv og hyggelig

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Har gode erfaringer med Unni Britt Velle Sørli. Det er korte ventelister, det er mulighet til å bestille over nett, og jeg har aldri måttet vente særlig lenge på avtalt time. Hun er en smilende og varm person, er interessert og spør om hvordan det går ellers. Jeg opplever henne som en erfaren og kunnskapsrik lege.

Skjønner at hun for noen virker for rask i pasientbehandling, men siden overdiagnostisering også kan være et problem, syns jeg det er ok. Det skal nevnes at jeg aldri har hatt behov for å bli henvist videre.

Forferdelig lege

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Jeg byttet til henne da jeg flyttet til Ås, men allerede etter 1 besøk byttet jeg til ny lege. Hun har null medfølelse for pasienten, og tar deg ikke seriøst i det hele tatt. Hun tenker mer på tid enn på å løse dine problemer. Første gang jeg var der hadde jeg to ting jeg ville ta opp, og først måtte jeg krangle meg til å bli tatt seriøst for den første tingen. Så spurte hun om det var noe mer, og jeg nevnte ting nummer 2. Da sa hun at jeg måtte bestille ny legetime, for nå hadde allerede legetimen vart i 10 minutter. Idag skulle jeg bestille legetime hos den nye fastlegen min som er på samme legesenter, men siden hun er på ferie måtte jeg dra til Unni-Britt istedenfor. Nok en gang, null medfølelse og hun sa jeg var helt frisk bare fordi jeg ikke hadde feber der og da, selvom jeg fortalte at jeg har hatt feber og andre plager i over en uke nå.

Skulle gjerne gitt null stjerner, men det går dessverre ikke.