Det Blå Huset Legesenter

Raveien 6A 1430 Ås
Tlf: 64 97 31 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Det Blå Huset Legesenter

Manglende empati og ingen hjelp å få

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Jeg holdt ut i to år og tre legebesøk. Ingen av gangene har jeg faktisk fått råd eller hjelp til mine problemer/sykdommer/smerter. "Det går over av seg selv. Gå ut og sol deg" er ganske ordrett hva jeg dro kortet for ved sist besøk.

Dessverre er ventelistene lange hos de andre legene i kommunen. Jeg råder andre som må ha en lokal lege om å ihvertfall skrive seg på en venteliste før du mot all formodning godtar å velge hun her som din fastlege.

God kommunikasjon, kunnskapsrik

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Har bare god erfaring etter ca 1 og 1/2 år. Henviser videre til spesiallege ved behov. God til å kommunisere og har lang erfaring/ høy kunnskap.

Lege: May Berit Barli Skrevet

Hun har virkelig tatt tak i mine plager og henvist med videre.
Tar seg alltid god til ( noe som fører til en del venting) og lytter til hva man har å si.

App og hjemmeside har gjørt det mye lettere å få besilt time og fornyet resept

Og de nye lokalene er utrolig flott og ikke mist på bakkeplan.

Elendig

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Jeg støtter alle de negative omtalene. Hun har bare vært min fastlege noen måneder, men jeg har allerede satt meg i kø hos en annen. Hun tar seg ikke tid, er ikke imøtekommende, viser liten interesse. Jeg er veldig kresen på gynekologer, og hun ville ikke henvise meg til gynekologen jeg alltid har brukt fordi hun mente selv at hun kunne utføre undersøkelsen. Jeg kan ikke snakke med henne om høysensitivitet fordi hun "ikke tror på det selv". I tillegg tok hun 500kr for en tjeneste som mannen min betalte 152kr hos sin lege - for akkurat samme jobben. ELENDIG.

Forferdelig!

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Denne legen anbefaler jeg ikke. Hun er arrogant og frekk. Lite hjelpsom og ubehagelig. Skjønner ikke hvorfor hun jobber som lege.

Flink og proff.

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Hun har vært min fastlege i mange år. Aldri problem med å få time. Hun er rask og profesjonell, også flink til å følge opp.
(Mann 50)

Bedriten!

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Byttet lege til Sørli. Pga flytting og at jeg syntes min forrige lege var udugelig. Tok feil, Sørli er verre. Fikk bestilt time for å sjekkke ut en sykdom og for å få prevensjon i form av spiral eller P-stav. Kom til legen, fikk som svar at hun ikke kunne hjelpe meg om noen av temaene. Dette grunnet at hun ikke hadde hørt om sykdommen før og derfor ikke kunne gi meg prevensjon. Jeg er den typen som glemmer P piller, men bruker det fortsatt.

Prøver igjen å få legetime nå, men de svarer aldri. Satt 30 min i telefonen, ingen svarte. Ingen svarer.

lite empatisk og imøtekommende

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

opplever at legen har dårlig tid, er veldig fokusert på å skrive på dataen. Opplever å ikke bli hørt eller tatt på alvor.

Vennlig og imøtekommende

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Jeg opplevde å bli godt ivaretatt av Sørli. Hun tok seg tid til å høre på meg, stille oppfølgende spørsmål og fikk meg til å føle meg trygg. Kort ventetid og behagelig venteværelse og legekontor.

Middels grei lege.

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Har vært hos henne to ganger for å ta blodprøver angående rutinesjekk av blodverdier pga mitt veganske kosthold. Hun har vært svært nølende for å la meg ta prøvene og virker dessverre negativ og kunnskapsløs om dette kostholdet. Fikk inntrykket av at hun syns dietten er helsemessig uforsvarlig, selv om helsedirektoratet støtter et velplanlagt vegansk kosthold. Byttet fastlege nå, da jeg ikke føler hun passer for meg.

anbefaler ikke..

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Leste meg igjennom tilbakemeldingene og tenkte å ta sjangsen likevell for kunne jo umulig stemme alt det negative som står her.
jeg tokk feil. var hoss henne 2 ganger å allerede byttet jeg lege. Hun setter ikke av tid. uansett om du har oppgitt 2 grunner til hvorfor du er innom, fikk ett tvetydet svar på det ene problemet mitt og spurte. hun svarte : gjør det som står på papiret jeg ga deg. selv om hun sa motsatt. så var morsomme tre apotekturer der jeg ikke fikk resepten som hun skrev hun hadde sendt..
første inntrykket var at hun var overlegen og stresset. hører ikke på deg når du snakker og sender deg ut før du egentlig har fått hjelp. på andre besøk var hun bedre, fikk inntrykk at hun hørte etter men at jeg kun fikk svar på ene tingen fordi hun lå etter og ikke hadde tid til å sjekke prøvesvarene er for dårlig. var inne i knappe 7 min.
hun er spesialist så i tillegg til å ikke ha tid til deg som pasient, betaler du ekstra for ingenting..

Stor fornøyd

Lege: May Berit Barli Skrevet

Har hatt litt diverse leger og henne er en av to jeg er veldig fornøyde med..
Lytter, tar tid å undersøke journalen min før neste time og følger veldig godt opp..

OBS! Glemmer!

Lege: May Berit Barli Skrevet

Henvisninger blir liggende! Dr. Barli har flere ganger ikke sendt henvisinger videre til f.eks spesialister eller andre sykehus -selv om det er det som blir sagt på konsultasjonen. Jeg har opplevd å gå å vente på timer hos spesialist i lang tid - helt til jeg til slutt ringer og får beskjed om at de aldr har mottatt henvisning.

Ingen bra lege

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Sørli er uinteressert, tar seg ikke tid og lytter ikke. Gjør seg raskt opp en oppfatning - gjerne om deg som menneske - og slutter deretter raskt å høre på deg. Du får sjelden mer enn ti minutter. Lite interessert i å ha mannlige pasienter. Jeg opplevde at hun nektet å se på en føflekk jeg var redd for kunne være hudkreft, fordi hun hadde det travelt, og jeg ikke hadde sagt fra om dette da jeg bestilte timen. Har vurdert å klage henne inn for Fylkesmannen.

Dårlig service!!!

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Er ikke imøtekommende, er avvisende og lite forståelsesfull. Jeg oppsøker andre leger enn Dr.Sørli fremover!!

Effektiv, hyggelig og dreven

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Jeg var innom for en celleprøve hos henne. Hun smilte og pratet og fikk dette til å bli en mye mindre klein affære enn det kunne blitt. Hun var rask og effektiv, og jeg følte meg godt ivaretatt. Hun svarte godt på alle spørsmål jeg hadde, også de som ikke hadde noe med celleprøven å gjøre. Anbefales.

Anbefales!

Lege: May Berit Barli Skrevet

Jeg opplever May Berit Barli som en dyktig, trygg og empatisk lege som lytter og tar seg tid. Kan absolutt anbefales!

En effektiv og god lege

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Dr. Sørli har vært lege for meg og barna mine over 10 år og jeg kjenner meg ikke igjen i de negative omtalene hun får flere steder her på legelisten. Hun er imøtekommende og lyttende og vi får god oppfølging. Henvisning til spesialister (som også har vært meget bra) har aldri vært et problem, heller ikke å bestille time.
Det er likevel rom for et par forbedringer; at legen er klar til avtalt tid og litt lenger tid til konsultasjonen.
Dr. Sørli som familielege er svært god og effektiv jeg anbefaler henne gjerne!

Meget fornøyd!

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Jeg har hatt Dr. Sørli siden fastlegeordningen startet og har bare positivt å melde. Nå er ikke jeg den som har hatt mest behov for å gå til lege, men de gangene behovet har vært der, har jeg blitt tatt godt vare på! Eneste grunn til å bytte, er at jeg har flyttet.

Legekontoret har hyggelige og imøtekommende folk i resepsjonen. Det er også mulig å bestille time via sms - dette fungerer svært godt ☺

Ambefales ikke

Lege: Unni Britt Velle Sørli Skrevet

Desverre tar ikke Sørli seg ikke tid til å høre etter, og du får aldri forklart hva som egt feiler deg. Hun er frekk og ikke imøtekommende på noen som helst måte. Det eneste positive er at det er lett å få time, men det er ikke rart når hun ikke tar seg tid til pasienten.