May Berit Barli

Det Blå Huset Legesenter

1986

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Det Blå Huset Legesenter
Raveien 6A 1430 Ås
Tlf: 64 97 31 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
May Berit Barli er en av 13 fastleger i Ås

Siste vurderinger av May Berit Barli

Hun har virkelig tatt tak i mine plager og henvist med videre.
Tar seg alltid god til ( noe som fører til en del venting) og lytter til hva man har å si.

App og hjemmeside har gjørt det mye lettere å få besilt time og fornyet resept

Og de nye lokalene er utrolig flott og ikke mist på bakkeplan.

Stor fornøyd

Har hatt litt diverse leger og henne er en av to jeg er veldig fornøyde med..
Lytter, tar tid å undersøke journalen min før neste time og følger veldig godt opp..

OBS! Glemmer!

Henvisninger blir liggende! Dr. Barli har flere ganger ikke sendt henvisinger videre til f.eks spesialister eller andre sykehus -selv om det er det som blir sagt på konsultasjonen. Jeg har opplevd å gå å vente på timer hos spesialist i lang tid - helt til jeg til slutt ringer og får beskjed om at de aldr har mottatt henvisning.

Anbefales!

Jeg opplever May Berit Barli som en dyktig, trygg og empatisk lege som lytter og tar seg tid. Kan absolutt anbefales!

God på det hun kan, men liten vilje og evne til å søke kunnskap om sykdomstilstander hun ikke har nok kunnskap om.

Har hatt henne som lege i nesten 20 år. Hyggelig og imøtekommende når det gjelder tilstander hun har kunnskap om. Dessverre liten vilje og evne til å ta til seg ny kunnskap, el søke info hos andre leger som jobber på felt hun selv ikke behersker.

Klarte å glemme å komme på avtalt hjemmebesøk til alvorlig syk 15-åring, skyldte på svikt i datasystemet. Kom etter 6 mnd da hun ble gjort oppmerksom på det. Absolutt ingen vilje til å hjelpe 15-åringen. Selvom mor tok opp behov for blodprøver, fysioterapi osv hjemme - og Barli skrev det inn i 15-åringens journal, ble ingenting gjort. Hun tok ikke en gang en tlf for å undersøke hvordan tilstanden var da mor purret til legesekretær på å få noe gjort to mnd senere. Purringene er ført inn i journalen av legesekretær uten at Barli gjorde noe. Det er skremmende at hun ikke en gang anmodet Hjemmesykepleien om å komme for å ta blodprøver da 15-åringens tilstand hadde forverret seg og det ikke var tatt blodprøver på 1,5 år. Legen har internt kommunikasjonssystem med Hjemmesykepleien så det var kun viljen det stod på. Av hensyn til 15-åringens alvorlige helsetilstand (bl.a for syk til å være på skolen de siste to årene), var det ingen andre muligheter enn å bytte fastlege. Det burde vi gjort tidligere; den nye legen kom på hjemmebesøk etter kun to dager! Oppfølging og forståelse var som natt og dag!

helt ubegripelig høy score på denne rankingen

Utrolig i oppfølging av pasienter, (pasient over lang tid), ingen vilje til forandringer av medisiner, og begrunnelse hvorfor, ingen åpenbar vilje til å sende videre til spesialister. Virker som honoraret er viktigere, enn å ivareta pasienten. Lite tillit til denne legen.

Veldig flink, men veldig lang ventetid!

hun er kjempe flink og hyggelig, men ventetiden er alltid fryktelig lang og åpningstiden er veldig kort. Ganske slitsomt å sitte med et veldig sykt barn på et venterom i over 1 time..

en lege som er perfekt i yrke sitt

Jeg har sliti med angst og depresjon i mange år og hun har alltid vært der for meg! Hun tar seg alltid god tid selvom du har sitter på venterommet nesten en halvtime for lenge! ;-)

Kjempegod lege! Hun hører og gir deg tid!

Jeg har vært vant ti å ha en lege med alternativ utdannelse og var litt usikker da jeg byttet. Barli er en som jeg føler både hører og ser og tar ting på alvor! Jeg er kjempefronøyd!

Verdens beste lege

Tar seg tid til alle pasienter og tar dem på alvor!

Dyktig, lyttende og tar deg på alvor!

Hun har vært min fastlege i over 18 år, og er også fastlege for barna mine (tenåringer). Alltid hyggelig og lytter på det du har og si. Følger opp.
Tillitsvekkende og trygg. Tar riktige konklusjoner.

En smilende dame, og tar seg tid selv om venterommet kan være fullt.

Er veldig fornøyd med henne, og legesenteret. Fint at timebestilling kan foregå på sms.

Barli har hjulpet meg i mange år, og jeg har vært kjempeheldig som har hatt henne som fastlege. Hun tar seg godt tid til pasientene, lytter og er behagelig og lett å prate med. Beste fastlegen jeg kunne tenkt meg!

Dyktig, lyttende og trygg!

Jeg føler meg i de beste hender!
Tillitsskapende og vennlig. Også barna mine føler tillit til henne, - en av barna er tenåring.

Meget god lytter

Barli er en seriøs lege som tar ansvar og hører på, og følger opp sine pasienters behov.

Beste legen jeg har hatt!

Fantastisk lege, kjempe flink til å lytte og sjekke ut alt nøye.

Super dame!

Barli er helt suveren! Har alltid tid til meg og lytter til det jeg forteller. Hun tar virkelig ansvar og henviser videre når det er behov. Støttende i sykemeldingsperioder og hjelper deg så du kommer "opp på beine igjen". Jeg er så lykkelig for at jeg valgte nettopp henne dengang det ble fastleger, for det er sjelden ledig plass på listene hennes og det er det god grunn til! Det er ofte forsinkelser på timene, men hun bruker "god tid" på alle så det betyr derfor ikke så mye. Man kan bestille timer på sms og tlf. Nå får man time raskt. Veldig flott!

Den beste legen jeg har hatt

Den beste legen jeg har hatt. God til å lytte og er svært grundig.

Dyktig lege

Hun er rask til å videresende til spesialist ved behov og god til å vurdere tiltak.

En lege som vekker tillit og der man føler seg riktig godt ivaretatt

Det er sjelden hun har ledige plasser på fastlegelisten, og det er det gode grunner til. Barli er en svært hyggelig og behagelig person, hun er grundig i jobben sin og man kan alltid føle seg trygg på at man bli ivaretatt. Av alle de leger jeg har vært hos er Dr. Barli den første der jeg aldri har følt at jeg går ut fra kontoret hennes uten enten et godt svar som jeg føler meg trygg på eller en henvisning til videre undersøkelser.

Anbefales!

Jeg har hatt flere fastleger, men det er ingen som kan måle seg med dr. Barli. Hun er omtenksom, tar seg god nok tid, viser respekt, følger opp og tar pasientene seriøst.
I tillegg er hun selvfølgelig sterk faglig.
Anbefales på det varmeste!!

Hos Det Blå Huset legesenter føler man seg velkommen.