May Berit Barli

Autorisasjon (1986)

May Berit Barli er en av 12 fastleger i Ås

Siste vurderinger av May Berit Barli

Trygg og kunnskapsrik. Rolig og empatisk

Dr. Barli har vært legen min i mange år. Jeg er kvinne over 70 år, arbeidende pensnjonist. Hun er interessert i å lytte, ser på meg i stedet det å bare se på skjermen og/eller skrive på pc. Jeg melder mine plager, vi prioriterer hva er det som haster mest. Det er begrenset konsultasjonstid, noe som alle leger har og alle pasienter vet om. Vi drøfter kort og presis de som gjelder med en løsnings orientert tilnærming. Jeg har blitt mer bevisst på og fått bedre innsikt på mine konkrete helse utfordringer, sykdom og helse-problemstillinger i kontakt med henne. Jeg alltid går ut fra henne mer trygg, takknemlig, med håp og glede og så mindre skremt av plagene mine.

Treg med tilbakemelding/glemmer det

Doktor Barli er sikkert en hyggelig dame og man føler seg sett når man er på kontoret hennes, men der slutter det. Hun er forferdelig glemsk/treg med å sende henvisninger og til å svare NAV. Virker faktisk veldig ustrukturert. Dette forsinker alt for meg som syk pasient og jeg kunne ikke lenger godta det. Det er uholdbart at man må mase flere ganger på legen for å få utført viktige ting. Må være slitsomt for henne også. Har nå fått en lege som gjør alt med det samme, og raskere enn jeg forventer.

Glemsk og utilgjengelig

Et hyggelig og imøtekommende menneske, alt i alt, men likevel ikke helt tilstede for å være en god fastlege. Ba om en henvisning i april måned, ble fortalt at denne ble sendt først i oktober. Når jeg ringer behandlingsstedet, viser det seg at de ikke har mottatt noen henvisning i det hele tatt.

Første ledige time er ofte to-tre uker frem i tid, og selv med avtalt time sitter jeg som regel 50-60 minutter etter tiden og venter på å komme inn.

Ba om en resept tre ganger, som hun har glemt av hver gang.

Trygg og kunnskapsrik 😌

Fantastisk, menneskelig.Føler at man blir hørt sett og blir tatt på alvor. Ønsker inderlig å komme tilbake for å bli en av hennes pasienter. Mvh

Tar betalt for alt

Prøvd to forskjellige leger på dette legekontoret, men ingen av dem tar problemene mine på alvor. Føler meg til bry som kommer med relativt små problemer sett i den store sammenheng med kreft og krig osv., men meg som enkeltindivid kan plages selv om og ha et ønske om hjelp. I tillegg blir jeg fakturert for hvert minste oppfølgerspørsmål jeg måtte ha etter kortfattede og mangelfulle svar på mine problemer. Derfor mer enn noe annet et for dyrt legekontor for meg. Har måtte betalt mer enn tredobbelt fordi jeg ikke får behandlingen jeg trenger første gangen jeg nevnte det. Anbefales dog ikke for de med god råd heller.

Det positive er app-basert timebestilling etc., men finnes fler legekontorer med samme ordning som er bedre enn dette, dessverre.