May Berit Barli

Det Blå Huset Legesenter

1986

May Berit Barli er en av 11 fastleger i Ås

Siste vurderinger av May Berit Barli

Hun har virkelig tatt tak i mine plager og henvist med videre.
Tar seg alltid god til ( noe som fører til en del venting) og lytter til hva man har å si.

App og hjemmeside har gjørt det mye lettere å få besilt time og fornyet resept

Og de nye lokalene er utrolig flott og ikke mist på bakkeplan.

Stor fornøyd

Har hatt litt diverse leger og henne er en av to jeg er veldig fornøyde med..
Lytter, tar tid å undersøke journalen min før neste time og følger veldig godt opp..

OBS! Glemmer!

Henvisninger blir liggende! Dr. Barli har flere ganger ikke sendt henvisinger videre til f.eks spesialister eller andre sykehus -selv om det er det som blir sagt på konsultasjonen. Jeg har opplevd å gå å vente på timer hos spesialist i lang tid - helt til jeg til slutt ringer og får beskjed om at de aldr har mottatt henvisning.

Anbefales!

Jeg opplever May Berit Barli som en dyktig, trygg og empatisk lege som lytter og tar seg tid. Kan absolutt anbefales!

God på det hun kan, men liten vilje og evne til å søke kunnskap om sykdomstilstander hun ikke har nok kunnskap om.

Har hatt henne som lege i nesten 20 år. Hyggelig og imøtekommende når det gjelder tilstander hun har kunnskap om. Dessverre liten vilje og evne til å ta til seg ny kunnskap, el søke info hos andre leger som jobber på felt hun selv ikke behersker.

Klarte å glemme å komme på avtalt hjemmebesøk til alvorlig syk 15-åring, skyldte på svikt i datasystemet. Kom etter 6 mnd da hun ble gjort oppmerksom på det. Absolutt ingen vilje til å hjelpe 15-åringen. Selvom mor tok opp behov for blodprøver, fysioterapi osv hjemme - og Barli skrev det inn i 15-åringens journal, ble ingenting gjort. Hun tok ikke en gang en tlf for å undersøke hvordan tilstanden var da mor purret til legesekretær på å få noe gjort to mnd senere. Purringene er ført inn i journalen av legesekretær uten at Barli gjorde noe. Det er skremmende at hun ikke en gang anmodet Hjemmesykepleien om å komme for å ta blodprøver da 15-åringens tilstand hadde forverret seg og det ikke var tatt blodprøver på 1,5 år. Legen har internt kommunikasjonssystem med Hjemmesykepleien så det var kun viljen det stod på. Av hensyn til 15-åringens alvorlige helsetilstand (bl.a for syk til å være på skolen de siste to årene), var det ingen andre muligheter enn å bytte fastlege. Det burde vi gjort tidligere; den nye legen kom på hjemmebesøk etter kun to dager! Oppfølging og forståelse var som natt og dag!