Unni Britt Velle Sørli

Tlf: 64 97 31 40 – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Unni Britt Velle Sørli er en av 13 fastleger i Ås

Siste vurderinger av Unni Britt Velle Sørli

avvisende

Ikke interissert i å snakke med meg som pasient eller å booke time- ble henvist til Pasientsky. Virker uinterissert.

Mangler empati

Ingen empati og manglende evne til å sette seg inn i pasientens behov. Leser ikke pasientjournalen og meget lite lydhør for hva som fungerer for en selv.Lite tillit til leger med større kompetanse innen fagområdet som man trenger resept for å funger på.

Ignorant og nedlatende

Dette var min første og forhåpenligvis den siste time hos denne legen. Virket ikke imøtekommende fra første øyeblikk, veldig dårlig blikkkontakt og nedlatende, ofte nesten angripende tonefall. Fikk meg til å føle som om jeg fant opp på symptomene jeg opplever, tok meg ikke seriøst i det hele tatt. Veldig dårlig innstilling til pasienten og lite empati, ganske sikker på at det er ikke disse egenskaper man forventer fra en lege...

uinteressert og vanskelig å få time

Hver gang jeg har forsøkt å få time må jeg vente lenge, en gang opp til en måned. Også når sønnen min på 1,5 år er syk må vi ofte vente flere dager før vi får time. De tar sjelden telefonen.

Under konsultasjonen virker hun uinteressert og har sjelden tilbakemeldinger å komme med annet enn "det går helt sikkert over av seg selv". Men hun kaller gjerne inn til konsultasjon for å fortelle at: "testen er negativ, ingenting å bekymre seg for", også: "da kan du betale her med kort".

Lite interessert, nedlatende og travel.

Legen var svært lite interessert i å lytte til det jeg fortalte, og avfeide alt, ute å gjøre noen videre undersøkelser, eller ta hensyn til min tidligere sykdomshistorie. Hun hadde det vanvittig travelt, og brukte mesteparten av timen min på å sitte på pcn, der jeg fikk beskjed om å være stille for at hun skulle kunne konsentrere seg om skrivingen. Kontor-damen som skulle ta streptokokktest på meg var svært uproffesionell, og poengterte at det var noen av det ekleste hun gjorde, og nesten lukket øynene mens hun tok testen. Neste time bestilte jeg GU, men da jeg møtte opp mente hun at jeg bare skulle gå på toalettet for å ta en test, ''det var slik de gjorde det med ungdommer'', selv etter at jeg poengterte at jeg hadde bestilt GU og ønsket en undersøkelse. Hun gav meg under tvil en GU, men jeg følte virkelig at hun ikke ønsket å gjøre dette, og bare ville bli ferdig med det, uten å gjøre det skikkelig.
Nå har jeg bytte til en lege som tar seg tid til å lytte til meg, og som ikke er frekk og nedlatende.