Unni Britt Velle Sørli

Raveien 6A 1430 Ås
Tlf: 64 97 31 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Unni Britt Velle Sørli er en av 13 fastleger i Ås

Siste vurderinger av Unni Britt Velle Sørli

Manglende empati og ingen hjelp å få

Jeg holdt ut i to år og tre legebesøk. Ingen av gangene har jeg faktisk fått råd eller hjelp til mine problemer/sykdommer/smerter. "Det går over av seg selv. Gå ut og sol deg" er ganske ordrett hva jeg dro kortet for ved sist besøk.

Dessverre er ventelistene lange hos de andre legene i kommunen. Jeg råder andre som må ha en lokal lege om å ihvertfall skrive seg på en venteliste før du mot all formodning godtar å velge hun her som din fastlege.

God kommunikasjon, kunnskapsrik

Har bare god erfaring etter ca 1 og 1/2 år. Henviser videre til spesiallege ved behov. God til å kommunisere og har lang erfaring/ høy kunnskap.

Elendig

Jeg støtter alle de negative omtalene. Hun har bare vært min fastlege noen måneder, men jeg har allerede satt meg i kø hos en annen. Hun tar seg ikke tid, er ikke imøtekommende, viser liten interesse. Jeg er veldig kresen på gynekologer, og hun ville ikke henvise meg til gynekologen jeg alltid har brukt fordi hun mente selv at hun kunne utføre undersøkelsen. Jeg kan ikke snakke med henne om høysensitivitet fordi hun "ikke tror på det selv". I tillegg tok hun 500kr for en tjeneste som mannen min betalte 152kr hos sin lege - for akkurat samme jobben. ELENDIG.

Forferdelig!

Denne legen anbefaler jeg ikke. Hun er arrogant og frekk. Lite hjelpsom og ubehagelig. Skjønner ikke hvorfor hun jobber som lege.

Flink og proff.

Hun har vært min fastlege i mange år. Aldri problem med å få time. Hun er rask og profesjonell, også flink til å følge opp.
(Mann 50)

Bedriten!

Byttet lege til Sørli. Pga flytting og at jeg syntes min forrige lege var udugelig. Tok feil, Sørli er verre. Fikk bestilt time for å sjekkke ut en sykdom og for å få prevensjon i form av spiral eller P-stav. Kom til legen, fikk som svar at hun ikke kunne hjelpe meg om noen av temaene. Dette grunnet at hun ikke hadde hørt om sykdommen før og derfor ikke kunne gi meg prevensjon. Jeg er den typen som glemmer P piller, men bruker det fortsatt.

Prøver igjen å få legetime nå, men de svarer aldri. Satt 30 min i telefonen, ingen svarte. Ingen svarer.

lite empatisk og imøtekommende

opplever at legen har dårlig tid, er veldig fokusert på å skrive på dataen. Opplever å ikke bli hørt eller tatt på alvor.

Vennlig og imøtekommende

Jeg opplevde å bli godt ivaretatt av Sørli. Hun tok seg tid til å høre på meg, stille oppfølgende spørsmål og fikk meg til å føle meg trygg. Kort ventetid og behagelig venteværelse og legekontor.

Middels grei lege.

Har vært hos henne to ganger for å ta blodprøver angående rutinesjekk av blodverdier pga mitt veganske kosthold. Hun har vært svært nølende for å la meg ta prøvene og virker dessverre negativ og kunnskapsløs om dette kostholdet. Fikk inntrykket av at hun syns dietten er helsemessig uforsvarlig, selv om helsedirektoratet støtter et velplanlagt vegansk kosthold. Byttet fastlege nå, da jeg ikke føler hun passer for meg.

anbefaler ikke..

Leste meg igjennom tilbakemeldingene og tenkte å ta sjangsen likevell for kunne jo umulig stemme alt det negative som står her.
jeg tokk feil. var hoss henne 2 ganger å allerede byttet jeg lege. Hun setter ikke av tid. uansett om du har oppgitt 2 grunner til hvorfor du er innom, fikk ett tvetydet svar på det ene problemet mitt og spurte. hun svarte : gjør det som står på papiret jeg ga deg. selv om hun sa motsatt. så var morsomme tre apotekturer der jeg ikke fikk resepten som hun skrev hun hadde sendt..
første inntrykket var at hun var overlegen og stresset. hører ikke på deg når du snakker og sender deg ut før du egentlig har fått hjelp. på andre besøk var hun bedre, fikk inntrykk at hun hørte etter men at jeg kun fikk svar på ene tingen fordi hun lå etter og ikke hadde tid til å sjekke prøvesvarene er for dårlig. var inne i knappe 7 min.
hun er spesialist så i tillegg til å ikke ha tid til deg som pasient, betaler du ekstra for ingenting..

Ingen bra lege

Sørli er uinteressert, tar seg ikke tid og lytter ikke. Gjør seg raskt opp en oppfatning - gjerne om deg som menneske - og slutter deretter raskt å høre på deg. Du får sjelden mer enn ti minutter. Lite interessert i å ha mannlige pasienter. Jeg opplevde at hun nektet å se på en føflekk jeg var redd for kunne være hudkreft, fordi hun hadde det travelt, og jeg ikke hadde sagt fra om dette da jeg bestilte timen. Har vurdert å klage henne inn for Fylkesmannen.

Dårlig service!!!

Er ikke imøtekommende, er avvisende og lite forståelsesfull. Jeg oppsøker andre leger enn Dr.Sørli fremover!!

Effektiv, hyggelig og dreven

Jeg var innom for en celleprøve hos henne. Hun smilte og pratet og fikk dette til å bli en mye mindre klein affære enn det kunne blitt. Hun var rask og effektiv, og jeg følte meg godt ivaretatt. Hun svarte godt på alle spørsmål jeg hadde, også de som ikke hadde noe med celleprøven å gjøre. Anbefales.

En effektiv og god lege

Dr. Sørli har vært lege for meg og barna mine over 10 år og jeg kjenner meg ikke igjen i de negative omtalene hun får flere steder her på legelisten. Hun er imøtekommende og lyttende og vi får god oppfølging. Henvisning til spesialister (som også har vært meget bra) har aldri vært et problem, heller ikke å bestille time.
Det er likevel rom for et par forbedringer; at legen er klar til avtalt tid og litt lenger tid til konsultasjonen.
Dr. Sørli som familielege er svært god og effektiv jeg anbefaler henne gjerne!

Meget fornøyd!

Jeg har hatt Dr. Sørli siden fastlegeordningen startet og har bare positivt å melde. Nå er ikke jeg den som har hatt mest behov for å gå til lege, men de gangene behovet har vært der, har jeg blitt tatt godt vare på! Eneste grunn til å bytte, er at jeg har flyttet.

Legekontoret har hyggelige og imøtekommende folk i resepsjonen. Det er også mulig å bestille time via sms - dette fungerer svært godt ☺

Ambefales ikke

Desverre tar ikke Sørli seg ikke tid til å høre etter, og du får aldri forklart hva som egt feiler deg. Hun er frekk og ikke imøtekommende på noen som helst måte. Det eneste positive er at det er lett å få time, men det er ikke rart når hun ikke tar seg tid til pasienten.

Lite forståelsesfull

Opplevde dårlig kommunikasjon og forståelse hos denne legen. Følte hun hadde lite interesse av å høre på meg og så meg heller som hypokonder selv om jeg skjelden er hos legen mer enn annenhvert år.

Kjempe dårlig

Jeg har kun vært hos denne fastlegen få ganger i løpet av 5 år. Har alltid fått et dårlig inntrykk av henne. Hun rusher gjennom pasientene alt for fort. Får ingen bra kommunikasjon med henne. Nå i min graviditet glemte hun til og med legge inn søknad til fødeplass og ultralyd for meg.
Verste legen jeg har vært bort i .
Kjempe lite empati og ville ikke gått til henne hvis man er virkelig syk . Hun tok meg aldri på alvor.

Denne legen har jeg ikke tillit til

Denne legen har dårlig kommunikasjonsevne og lite empati. Jeg har opplevd at mine henvendelser ikke har blitt tatt på alvor ved et par tilfeller.

Extremely Lousy and showed no interest

She is not my doctor but I had to visit her since my doctor was on leave for more than a month and has no substitute. I had a ECG taken a week ago in Greece when I was admitted with severe pain below chest. The ECG showed signs of some heart condition, later found its not life threatening at the moment but the cardiologist recommended me to visit a cardiologist back in Norway as soon as I get back.

Blå huset was taking cases this day so I called the office to get appointment. Her assistant refused initially to give me an appointment and asked me to wait till my doctor is back from vacation saying its not emergency. I asked what if something life threatening happens and she said "your problem, you should talk to your doctor, I cannot help". Then I call the ski emergency and explained my situation and she called this doctor and finally she agreed that I can visit her. The doctor looked at my reports/Scan and she said to her everything seems okay and she doesnt know why the cardiologists say not okay. She took another ECG and she said I am fine. I told her to look at the markings made by the cardiologist and asked what they mean etc, she said "I AM NOT AN EXPERT, I DONT KNOW". I asked if she could refer me to a cardiologist and she said she cant. I have been with other doctors before and I know that other doctors and not just your fastlege can refer you to a specialist. She did not seem interested and was completely disengaged during the entire time I was there.