Smestadgynekologene

Oscarsgt. 20 0352 Oslo

Siste vurderinger av Smestadgynekologene

Kunnskapsrik og trygg!

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Jeg har vært under oppfølging hos Elin i 3-4 år nå, og er fortsatt meget fornøyd. Jeg føler meg trygg på at hennes kunnskap ivaretar min problemstilling, hun er forsiktig og forklarer fint alt hun gjør. Jeg føler meg ivaretatt som pasient og at jeg blir fulgt opp på en profesjonell og god måte hos Elin. Jeg føler hun oppriktig viser omsorg og sympati for meg og min situasjon. Hun er direkte i måten hun prater på, noe jeg personlig liker da jeg vil vite hva jeg skal forholde meg til og slipper å gå rundt grøten. Hun er dog noe fullbooket og jeg vil tro en vanlig rutinepasient kan føle hun stresser litt da mitt intrykk er at hun bruker godt med tid på utredningskasusene og at kanskje rutineundersøkelsene da blir litt "inn på kontoret og ut igjen". Likevel synes jeg hun er den desidert beste gynekologen jeg har vært hos, og at hun tar meg og min problemstilling på alvor samt at det er hyggelig å være hos henne!

Ærlig og ivaretakende

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Kan anbefale Ødegaard på det varmeste. Hun svarte meg ærlig og direkte på mine bekymringer og var samtidig emosjonelt ivaretakende. En dyktig gynekolog og støttespiller. Jeg kunne ikke ha følt meg i tryggere hender. Stedet er populært og de har lange ventelister, noe som gjør at det er nokså ufleksibelt i.f.h.t. Timebooking, men skal du følges opp for rutinekontroller etc. Er det nok verdt å vente på.

Ikke interessert i å lytte

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Svært dårlig kommunikasjon med pasient. Ville ikke snakke med pasient før undersøkelsen. Lot ikke pasient fullføre setninger. Stresset, utålmodig, lite sensitiv, mislykkete forsøk på å vise sympati. Virket som hun ville ha meg ut fortest mulig. "Jeg har ikke tid til å snakke med deg."
Dårlig til å håndtere negative følelser hos pasient.
Dårlig kommunikasjon etter undersøkelse. Jeg rakk ikke stille spørsmålene jeg ønsket før jeg ble "hevet ut".
Sikkert helt grei til rutineundersøkelser (Bestill dobbelttime for å unngå stresset lege). Men hvis det er din første undersøkelse, eller har behov for talmodighet og sympati, eller du har smerter, traumer, opplevd overgrep, eller av andre grunner har vanskeligheter med a gjennomfore undersøkelse, finn en annen lege.

Styr unna!

Lege: Toril Nygaard Skrevet

Kald, brutal, mangel på empati og hadde veldig dårlig tid. Brukte i underkant av 15 minutter på et forferdelig vondt inngrep, uten noe tid til å vente på at bedøvelsen skulle virke. Sendte meg ut døra blodsprengt i ansiktet, hysterisk og gråtkvalt. Mitt verste mareritt.

Veldig dyktig lege!

Lege: Ove Andreas Mortensen Skrevet

Hvis man skal skifte spiral/ sette spiral, vil jeg sterkt anbefale å få henvisning fra fastlege, slik at man kan få gjort dette hos Mortensen. Måtte vente 3mnd for å få time, men det er det absolutt verdt! Jeg hadde en ganske dårlig erfaring med en annen spesialist og gruet meg veldig. Mortensen fjernet spiralen uten at jeg kjente noe som helst! Det var heller ikke særlig vondt å sette ny, ettersom han er svært dyktig. Min skrekk for å sette spiral er kurert og kommer aldri til å bruke en annen lege, så lenge Mortensen er i praksis.