Smestadgynekologene

Oscarsgt. 20 0352 Oslo

Siste vurderinger av Smestadgynekologene

Effektiv og hyggelig

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Skjønner hun kan virke brå på noen men synes at jeg har fått tilstrekkelig informasjon og at hun har vært veldig effektiv - men hyggelig de gangene jeg har vært der.

Var på flere prøver angående celleprøve og følte meg trygg og tatt vare på.

Aldri mer Eliiiin!

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Følte at hun ville bli for ferdig med oss, lyttet ikke godt nok, utålmodig og stresset. Hun tar ikke hensyn til pasienten, fikk følelse av at ikke likte meg og mannen. Vi har nå prøvd å bli gravide i ett par år og forventet den hjelpen vi trengte....men neida hun sa hele tiden at dere er unge ikke stress. Det er vel er grunn til at vi går til gynelogen for at vi virkelig ønsker barn og det er et problem som gjør at vi ikke blir gravide.

Alt i alt hun anbefales IKKE!

Sjokkerende uempatisk behandling

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Det var virkelig deja vu å lese de andre tilbakemeldingen på denne legen: på samme måte som flere andre beskriver her ble jeg også sendt ut med en post-it påskrevet en ganske dramatisk diagnose for en ung kvinne og det kun med beskjed fra legen om å google dette hjemme selv (!). Ingen forklaringer eller veiledning og total mangel på empati fra legen.

Hadde dette vært en enkel "du har dette: gjør sånn"-situasjon så kunne jeg gjerne blitt sendt hjem for å google, men hva gjør man da når man googler diagnosen og helt tydelig ikke passer normalbildet av diagnosen ved at man ikke har de to vanlige og behandlingsbare symptomene som diagnosen medfølger (noe legen visste)? Helt rådvill etter å ha fått en diagnose (og ganske dramatisk beskjed) på denne måten, ble jeg derfor nødt til å bestille en ny time på privat klinikk for å få svar på hva jeg skulle gjøre videre etter en slik diagnose. Denne nye legen var sjokkert over beskrivelsen av min time hos Elin Ødegaard da jeg forklarte hvorfor jeg måtte oppsøke ny lege.

Jeg er ganske rystet over hvordan denne legen opptrådde mot meg og andre som beskriver det samme. Før jeg ble sendt ut med diagnosen på en lapp ble jeg også regelrett utskjelt til tårer av henne for å ha bikket 30 uten å ha fått barn. Denne tiraden var så hatsk at jeg følte meg stilt til ansvar for alle barnløse kvinner i 30-årene. Ingen forståelse, ingen spørsmål om livssituasjon eller hvorfor man eventuelt har valgt å ikke få barn, bare forakt og sinne fra legen. Absurd og veldig trist, jeg håper ingen skal behøve å bli møtt på denne måten av en helsearbeider.

Effektiv - anbefales

Lege: Toril Nygaard Skrevet

Dette er legen som kan sine saker! I løpet av et par tre minutter tok hun flere prøver, ut med spiral og ubehaget var minimalt. Hyggelig lege, stor faglig kapasitet og effektiv noe som også fører til at pasientene slipper å vente!
Moderne og flotte lokaler og en uke etter legebesøket fikk jeg en SMS om resultatene.

En behagelig og sympatisk lege :-)

Lege: Martin Andresen Skrevet

Dette var min første konsultasjon hos han, følte meg vel med en gang. Lun og behagelig lege. Tar gjerne noen ord ekstra og viser at han bryr seg. Tusen takk og jeg anbefaler han :-)