Smestadgynekologene

Tlf: 23 33 18 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Smestadgynekologene

Trygg og dyktig

Lege: Toril Nygaard Skrevet

Har hatt Toril som gynekolog siden hun hadde kontor hjemme i villaen sin, fulgte med til Smestad og videre til Oscarsgt. Kunne ikke tenkt meg en annen gynekolog. Ringer faktisk dagen før besøk og spør om hun er tilstede. Føler meg veldig trygg hos henne.

Nedlatende med elendige kommunikasjonsferdigheter.

Lege: Toril Nygaard Skrevet

En helt absurd og fæl opplevelse. Var sur fra jeg kom inn døren og stilte ikke ett spørsmål angående problemstillingen min. Utrolig nedlatende og dømmende, sa hun "ikke skjønte helt hvorfor jeg var der". Satt plutselig med ryggen til og trakk opp bedøvelse mens jeg lå der, holdt rett og slett på å sette i gang med et inngrep uten å avklare det med meg først. Da jeg litt forskrekket spurte om det var det hun var i gang med gikk hun i forsvar. Deretter utførte hun en annen undersøkelse uten å forklare noe som helst om hvorfor. Jeg gråt under undersøkelsen, men det virket hun ikke til å bry seg om. Følte meg ikke i gode hender.

Anbefales på det varmeste!

Lege: Anne Cecilie Hallquist Skrevet

Den beste gynekologen jeg kunne ha fått. Man sitter igjen med følelsen av at hun er veldig dyktig faglig, samtidig som hun er ydmyk og lytter til deg og tar deg på alvor. Hun er varsom i undersøkelsen og forteller hva hun gjør underveis.
Man føler seg trygg i alle ledd!

Uinteressert og uempatisk

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Selve undersøkelsen gikk fort og greit. Elin opplevdes som uinteressert i å høre på mine bekymringer eller spørsmål, var uempatisk og stresset over at hun hadde andre pasienter å ta seg av. Jeg følte ikke at hun tok meg på alvor og hun avfeide meg fort. Når man er i en sånn sårbar situasjon er det ikke anbefalt å gå til en gynekolog som Elin som ikke lytter, ikke er empatisk, ikke tar seg tid og er utydelig i deling av informasjon. Aldri igjen, nei takk.

Svært god gynekolog

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Det tok av ulike årsaker lang tid å få time, med henvisning fra fastlege. Jeg vil likevel takke Ødegård for at jeg ble raskt operert og i dag er i god behold. Hun oppdaget en svulst i underlivet som hun tok på ytterste alvor. Alt hun forklarte meg på de første konsultasjonene viste seg i ettertid å stemme. Hun gjennomførte undersøkelsene skånsomt og hun forklarte hele veien hva hun gjorde. Hun diller ikke. Jeg oppfatter henne som effektiv, to -the- point og profesjonell.

Ikke en god opplevelse

Lege: Toril Nygaard Skrevet

Ingen dialog, kun monolog. Kom til kort med alt jeg ville spørre om angående min diagnose. Følte meg forhåndsdømt i det jeg gikk inn døren. Hit skal jeg aldri mer.

Virkelig dyktig og flott fagperson

Lege: Anne Cecilie Hallquist Skrevet

Denne legen opplevde jeg som dyktig, kunnskapsrik og empatisk. Undersøkelsen gikk både smertefritt og angstfritt. Jeg sliter egentlig med denne typen undersøkelser, men hos denne legen var det bare helt fint. Jeg gikk faktisk for første gang fra en gynekologisk undersøkelse med en god følelse, helt uten de vonde "etterfølelsene" som jeg tidligere har opplevd.

Ekstra pluss flotte lokaler.

Mangelfull utredning

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Dro til henne for utredning for en fødselsskade. Fikk bare beskjed om å knipe og slanke meg. Henvisning til fysioterapeut eller sykehus ville hun ikke gi. Fastlegen henviste isteden til utredning på sykehus da kniping ikke hadde effekt. Sykehus fant at det var mer alvorlige skader og andre ting som måtte gjøres og at dette var en skade mer enn vanlig. Trolig blir det operasjon, etter at de andre tingene er forsøkt fikset. Siden Ødegaard ikke ville hjelpe meg med skikkelig utredning, ble behandling ca 1/2 år forsinket. Syns ikke timen hos henne hadde noen positiv effekt på noe vis og føler meg ikke ivaretatt. Men man kan jo si hun er hyggelig.

Vil ikke anbefale

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Følte meg ikke tatt på alvor, hun avfeide mine plager som "det er nok bare i hodet ditt".
Hun er svært hardhendt ved undersøkelser.

Effektiv og hyggelig

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Skjønner hun kan virke brå på noen men synes at jeg har fått tilstrekkelig informasjon og at hun har vært veldig effektiv - men hyggelig de gangene jeg har vært der.

Var på flere prøver angående celleprøve og følte meg trygg og tatt vare på.

Aldri mer Eliiiin!

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Følte at hun ville bli for ferdig med oss, lyttet ikke godt nok, utålmodig og stresset. Hun tar ikke hensyn til pasienten, fikk følelse av at ikke likte meg og mannen. Vi har nå prøvd å bli gravide i ett par år og forventet den hjelpen vi trengte....men neida hun sa hele tiden at dere er unge ikke stress. Det er vel er grunn til at vi går til gynelogen for at vi virkelig ønsker barn og det er et problem som gjør at vi ikke blir gravide.

Alt i alt hun anbefales IKKE!

Sjokkerende uempatisk behandling

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Det var virkelig deja vu å lese de andre tilbakemeldingen på denne legen: på samme måte som flere andre beskriver her ble jeg også sendt ut med en post-it påskrevet en ganske dramatisk diagnose for en ung kvinne og det kun med beskjed fra legen om å google dette hjemme selv (!). Ingen forklaringer eller veiledning og total mangel på empati fra legen.

Hadde dette vært en enkel "du har dette: gjør sånn"-situasjon så kunne jeg gjerne blitt sendt hjem for å google, men hva gjør man da når man googler diagnosen og helt tydelig ikke passer normalbildet av diagnosen ved at man ikke har de to vanlige og behandlingsbare symptomene som diagnosen medfølger (noe legen visste)? Helt rådvill etter å ha fått en diagnose (og ganske dramatisk beskjed) på denne måten, ble jeg derfor nødt til å bestille en ny time på privat klinikk for å få svar på hva jeg skulle gjøre videre etter en slik diagnose. Denne nye legen var sjokkert over beskrivelsen av min time hos Elin Ødegaard da jeg forklarte hvorfor jeg måtte oppsøke ny lege.

Jeg er ganske rystet over hvordan denne legen opptrådde mot meg og andre som beskriver det samme. Før jeg ble sendt ut med diagnosen på en lapp ble jeg også regelrett utskjelt til tårer av henne for å ha bikket 30 uten å ha fått barn. Denne tiraden var så hatsk at jeg følte meg stilt til ansvar for alle barnløse kvinner i 30-årene. Ingen forståelse, ingen spørsmål om livssituasjon eller hvorfor man eventuelt har valgt å ikke få barn, bare forakt og sinne fra legen. Absurd og veldig trist, jeg håper ingen skal behøve å bli møtt på denne måten av en helsearbeider.

Effektiv - anbefales

Lege: Toril Nygaard Skrevet

Dette er legen som kan sine saker! I løpet av et par tre minutter tok hun flere prøver, ut med spiral og ubehaget var minimalt. Hyggelig lege, stor faglig kapasitet og effektiv noe som også fører til at pasientene slipper å vente!
Moderne og flotte lokaler og en uke etter legebesøket fikk jeg en SMS om resultatene.

En behagelig og sympatisk lege :-)

Lege: Martin Andresen Skrevet

Dette var min første konsultasjon hos han, følte meg vel med en gang. Lun og behagelig lege. Tar gjerne noen ord ekstra og viser at han bryr seg. Tusen takk og jeg anbefaler han :-)

Meget frustrerende holdning til pasient

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Totalinntrykket er at legen er veldig lite interessert i å finne ut av hva som feiler pasienten. Hun bruker medisinske fagargumenter uten å bry seg om deres manglende mening for pasienten. Når pasienten stiller spørsmål av både medisinsk og praktisk art svarer denne legenen med en grimase etterfulgt av et lite oppklarende svar. Både min mann og jeg fikk inntrykk av at vi ikke er ønsket som pasienter, i tillegg til legens veldig lite behagelig væremåte. Til slutt begge to reagerte på at legen snakket til min mann over hodet på meg som om jeg var et møbel. Det er en merkelig holdning av en gynekolog "Aldri vært gravid og klarer ikke å bli det? Loser!"

Kunnskapsrik og trygg!

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Jeg har vært under oppfølging hos Elin i 3-4 år nå, og er fortsatt meget fornøyd. Jeg føler meg trygg på at hennes kunnskap ivaretar min problemstilling, hun er forsiktig og forklarer fint alt hun gjør. Jeg føler meg ivaretatt som pasient og at jeg blir fulgt opp på en profesjonell og god måte hos Elin. Jeg føler hun oppriktig viser omsorg og sympati for meg og min situasjon. Hun er direkte i måten hun prater på, noe jeg personlig liker da jeg vil vite hva jeg skal forholde meg til og slipper å gå rundt grøten. Hun er dog noe fullbooket og jeg vil tro en vanlig rutinepasient kan føle hun stresser litt da mitt intrykk er at hun bruker godt med tid på utredningskasusene og at kanskje rutineundersøkelsene da blir litt "inn på kontoret og ut igjen". Likevel synes jeg hun er den desidert beste gynekologen jeg har vært hos, og at hun tar meg og min problemstilling på alvor samt at det er hyggelig å være hos henne!

Ærlig og ivaretakende

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Kan anbefale Ødegaard på det varmeste. Hun svarte meg ærlig og direkte på mine bekymringer og var samtidig emosjonelt ivaretakende. En dyktig gynekolog og støttespiller. Jeg kunne ikke ha følt meg i tryggere hender. Stedet er populært og de har lange ventelister, noe som gjør at det er nokså ufleksibelt i.f.h.t. Timebooking, men skal du følges opp for rutinekontroller etc. Er det nok verdt å vente på.

Ikke interessert i å lytte

Lege: Elin Ødegaard Skrevet

Svært dårlig kommunikasjon med pasient. Ville ikke snakke med pasient før undersøkelsen. Lot ikke pasient fullføre setninger. Stresset, utålmodig, lite sensitiv, mislykkete forsøk på å vise sympati. Virket som hun ville ha meg ut fortest mulig. "Jeg har ikke tid til å snakke med deg."
Dårlig til å håndtere negative følelser hos pasient.
Dårlig kommunikasjon etter undersøkelse. Jeg rakk ikke stille spørsmålene jeg ønsket før jeg ble "hevet ut".
Sikkert helt grei til rutineundersøkelser (Bestill dobbelttime for å unngå stresset lege). Men hvis det er din første undersøkelse, eller har behov for talmodighet og sympati, eller du har smerter, traumer, opplevd overgrep, eller av andre grunner har vanskeligheter med a gjennomfore undersøkelse, finn en annen lege.

Styr unna!

Lege: Toril Nygaard Skrevet

Kald, brutal, mangel på empati og hadde veldig dårlig tid. Brukte i underkant av 15 minutter på et forferdelig vondt inngrep, uten noe tid til å vente på at bedøvelsen skulle virke. Sendte meg ut døra blodsprengt i ansiktet, hysterisk og gråtkvalt. Mitt verste mareritt.

Veldig dyktig lege!

Lege: Ove Andreas Mortensen Skrevet

Hvis man skal skifte spiral/ sette spiral, vil jeg sterkt anbefale å få henvisning fra fastlege, slik at man kan få gjort dette hos Mortensen. Måtte vente 3mnd for å få time, men det er det absolutt verdt! Jeg hadde en ganske dårlig erfaring med en annen spesialist og gruet meg veldig. Mortensen fjernet spiralen uten at jeg kjente noe som helst! Det var heller ikke særlig vondt å sette ny, ettersom han er svært dyktig. Min skrekk for å sette spiral er kurert og kommer aldri til å bruke en annen lege, så lenge Mortensen er i praksis.