Trondheimsgynekologene

Falkenborgveien 9 7044 Trondheim

Siste vurderinger av Trondheimsgynekologene

Føles trygt

Lege: Kristin Offerdal Skrevet

Er kjempefornøyd med Offerdal. Har vært hos henne siden hun var på Heimdal og jeg føler meg ivaretatt og kjenner at jeg er trygg i hennes hender. At hun er rask og effektiv liker jeg godt. Vil jo ha undersøkelsen kjapt overstått.
Jeg anbefaler henne på det varmeste.

Brå og lite forståelsesfull

Lege: Kristin Offerdal Skrevet

Det positive ved denne legen er at hun er effektiv. 10 minutter på konsultasjon, celleprøve, ultralyd og sjekk av bekkenbunnsmuskulatur.

Dessverre går effektiviteten utover pasientbehandlingen. Jeg har vulvodyni (påvist ved St.Olavs), og opplevde undersøkelsen som veldig ubehagelig da hun var både brå og uforsiktig med instrumentene. Ble både smertefullt og en del blodsøl, noe jeg har opplevd lite av hos andre gynekologer. Etterpå fortalte hun meg med en nedlatende stemme at «du må huske på å ikke stramme bekkenmuskulaturen når du har sex fordi det forverrer tilstanden». No shit Sherlock, etter år med fysioterapibehandling er jeg selvfølgelig fullstendig klar over det - og hadde det vært så enkelt så hadde jeg blitt kvitt plagene for lenge siden.
Skulle tro at en gynekolog med lang erfaring visste hvordan man skal møte pasienter (både med og uten smerteproblematikk).

Traumatiserende opplevelse

Lege: Kristin Offerdal Skrevet

Gjennomførte en gynekologisk undersøkelse, noe som var en helt grusom opplevelse. Føltes som et overgrep. Nedlatende og ufin i måten hun var på, og selve undersøkelsen var så brutal at det nesten ikke kan beskrives. Mye blod (som aldri har skjedd ved tidligere undersøkelser) og gikk fra timen oppløst i tårer. Fikk beskjed om at det ikke var noe å grine over. Skulle lest tilbakemeldingene her før jeg dro, da hadde jeg holdt meg langt unna. Det håper jeg de som leser dette også gjør.

Stressende og nedlatende

Lege: Kristin Offerdal Skrevet

Har vært hos Offerdal flere ganger, og etter hver gang har jeg gått ut fra kontoret mer usikker enn da jeg kom. Ingen tvil om at hun har lang erfaring. Det får man jammen føle når egne spørsmål, synspunkt eller innvendinger blir besvart på en nedlatende måte, eller rett og slett feid bort, nærmest før spørsmålet er ferdigstilt.

Hun har ikke hatt noen interesse av å lytte til meg i mer enn noen sekunder av gangen, og man føler seg nærmest i veien. Endometriose hadde jeg tydeligvis ikke siden hun ikke så den med ultralyden, selv om jeg har fått det påvist med lapraskopi. Kompetente leger vet godt at ultralyd ikke er en god metode å påvise/se endo på uansett. Men denne dama vet sannelig best!

Selve undersøkelsen er også ubehagelig. Det foregår svært fort og brått, og ultralydstaven dyttes hardhendt opp og rundt. Når jeg rykket til og sa au fikk jeg et kaldt og hardt "slapp av".

Det er også ikke så trivelig å bli sett på i det man kler av/på seg eller tørker seg i skrittet uten noen form for forheng. Ja, en gynekolog har sett et nakent underliv I STOLEN hundre ganger før, men dette handler rett og slett om helt enkelt respekt. Det er ikke så vanskelig å gi litt privatliv i et halvt minutt.

Spiral

Lege: Kristin Offerdal Skrevet

Jeg var hos Kristin for å sette inn gynefix, og var ganske nervøs etter å ha lest mye negativt her. Jeg ble mild sagt positivt overraska. Kristin var snill og imøtekommende, og var veldig beroligende under inngrepepet. Selve innsettinga var vond, noe jeg var forberedt på, men heldigvis var Kristin veldig rask, så smerten varte bare et par sekunder! Med diverse prøver og innsetting av spiral satt jeg ikke i stolen lenger enn 10 minutter. Vil anbefale!