Gyn Tromsø

Tlf: 942 41 149 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Gyn Tromsø

Behagelig lege

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Har vært hos Nils Sørheim både for innsetting av spiral, kontroll av denne og også celleprøve. Opplever han som veldig dyktig i det han gjør, han forklarer underveis hva han gjør og eventuelle funn. Opplever minimalt med ubehag under undersøkelsen i forhold til andre leger jeg har vært hos, alt foregår svært smidig og raskt samtidig som han er grundig.

Synes han virker både varm og profesjonell, men jeg ser jo at ikke alle har det samme inntrykket. Jeg drar definitivt dit og skifter spiralen til neste år, håper bare ikke han har pensjonert seg til da.

Ufølsom, frekk, usympatisk, ekkel!

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Var hos han på tidlig ultralyd da jeg følte "noe" var galt. Kom inn med min samboer og ble bedt med en gang om å kle av meg, ingenting å dekke meg til med, fikk høre hvor "fin" vagina jeg hadde, peisa inn ultralyden uten forvarsel, fikk beskjed om å bruke telefon å ta bilder. Han spurte hvor langt jeg var på vei og jeg svarte 10 uker " VEL HER ER DET IKKE NOE FOSTER PÅ 10 UKER"

Den mest stygge og frekkeste personen jeg har vært hos! Så ufølsom! Jagde oss ut og rett på UNN for HCG blodprøve. Dro rett til fastlegen å gråt for å få dra til unn på ny ultralyd! Dessverre var fosteret dødt. ALDRI dra til han! Aldri!

Usympatisk lege

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Veldig misfornøyd! Følte ikke at jeg ble hørt og kom ut med tårer i øynene.. ikke fikk jeg dekke meg til som hos andre gynekologer, og ikke var det verken informasjon eller hjelp og få..

Bitter og usympatisk

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Ble behandlet som en maskin - ingen tanke på hva jeg som kvinne kunne føle eller mene. Han feiet bort alle mine spørsmål med veldig usympatiske og "gammeldagse" meninger:
Jeg ble sett ned på for å ikke ville ta p-piller fordi jeg ikke vil ha ekstra hormoner i kroppen, han sa nesten at jeg var dum fordi jeg fortsatt da hadde sex med min samboer når jeg ikke ville ha barn enda, og når jeg forklarte at jeg var litt bekymret og plaget av sopp-infeksjon fikk jeg høre et tekstbok svar om min underlivshelse og hvordan jeg tydligvis gjorde alt feil hvis det problemet oppsto. Ikke greit! Ingen videre spørsmål var godtatt fordi han var litt bak skjema og dermed ble jeg bare bedt til å betale og gå...

Jeg forventer en lege som kan ha en samtale og forklare de bekymringene som pasienten har! Ikke bare ta en sjapp og ubehagelig kontrol hvor minimalt ble forklart.

Profesjonell

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Virker å være veldig profesjonell. Han virket forståelsesfull både under samtale før, og under selve undersøkelsen. Han fortalte alt han gjorde mens han undersøkte meg. Og han forklarte hva det og det betydde. Kommer nok til å gå til han igjen ved neste rutineundersøkelse.

Profesjonell og hyggelig

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Han er flink til å forklare prosessen i det han gjør, en hyggelig og profesjonell lege. Føler meg trygg på han som lege og føler meg ivaretatt som pasient.

Ikke dra hit

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Etter å ha opplevd en uventet MA, som kom som et sjokk og var noe jeg opplevde som traumatisk, ble jeg dessverre henvist hit. Var på gråten når jeg kom inn til han og sa at jeg var veldig nervøs. Dette avfeide han raskt og ønsket å gå direkte på undersøkelsen. Mens jeg lå der pratet han latin over hodet på meg, og spurte meg ut om hva jeg studerte, om jeg hadde gode nok karakterer til det, hvor jeg jobbet, og om jeg hadde vært ''flink'' med tanke på å ha få sexpartnere. Han avsluttet konsultasjonen med å skjenne på meg fordi jeg har valgt å begynne med celleprøver før fylte 25, for da ble det så mye trafikk hos han.

Urovekkende at denne klinikken er førstevalget til fastleger i Tromsø. Jeg byttet fastlege etter dette, og måtte dra til den nye for å få trøst og prate ut etter denne timen.

- Medisinstudent

Flink lege

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Har vært der i forbindelse med innsetting og fjerning av spiral, han var rask, profesjonell og hyggelig. Han svarte også godt på alle spørsmål jeg hadde i forbindelse med prosedyren. Jeg drar gjerne tilbake hit i fremtiden!

Meget hyggelig lege

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Gynekologiske undersøkelser er ikke det morsomste man vet og jeg gruet meg til å gå, men Dr. Sørheim var helt fantastisk, og det var ikke noe å være redd for. En behagelig lege.

Godt inntrykk

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Har vært pasient her de siste 10 årene og har et godt inntrykk både av faglig kompetanse og praktisk gjennomføring av undersøkelse/behandling. Har utført forskjellige prosedyrer som celleprøver, konisering, UL i svangerskap og spiral. Ingen dårlige erfaringer. Han har litt å hente på kommunikative ferdigheter men jeg føler meg trygg som pasient.

Finn F..

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Forferdelig uprofesjonell. Jeg var der i uke 12+5 som gravid fordi jeg og min mann ønsker tidlig ultralyd bare "fordi". Anbefaler Ultralydklinikken over Gyn Tromsø. Lokalet var gammelt og nedslitt, sur og grinete personale og gamle maskiner fra 1970-tallet om jeg skulle ha gjettet. Kunne ikke høre hjertelyd på fosteret eller skrive ut ul-bilder på maskinen. Legen brukte ikke hansker verken da han rullet kondomet på ultralydstaven for innvendig undersøkelse eller utførte selve undersøkelsen, samme lege tok det for gitt at jeg ikke var allergisk mot latex, noe jeg var men han hadde ikke annet liggunderlag eller kondomer. Lå helt sårbart og blottet i kort genser uten mulighet for å dekke meg noe til. Har vært flere ganger hos gynekolog opp igjennom årene, men aldri vært borti noe som dette før. Legen ba meg ikke engang om å slappe av før han startet med innvendig ultralyd, han bare kjørte på med penetreringen uten at jeg var forberedt. Etter innvendig ul tok han utvendig ul imens han sto mellom beina mine der jeg lå naken fra under brystet og ned med beina i bøyler. Armhårene hans berørte venusbegeret mitt og han ga oss ingen informasjon, han sa ingenting annet enn "her har vi fosteret". No shit Sherlock. Jeg måtte si til min mann hva vi så på skjermen og spørre om det ene og det andre, men de hadde for dårlig utstyr til å kunne sjekke den generelle anatomien til fosteret. (Private klinikker utfører ikke aktivt screening av f.eks. nakkefold, kjønn, fosterutviklingsavvik osv.) Vi måtte ta bilde av skjermen med telefonene våre for å få bilder. 750 kr betalte vi for denne undersøkelsen som varte i 10 minutter max. Da vi var ferdig der ville jeg bare gråte, jeg var rett og slett traumatisert og grøsser med tanken den dag i dag, er 17 uker og skal heldigvis snart på ordinær ultralyd på sykehuset her hvor jeg bor. Jeg ringte Ultralydklinikken for å høre om de hadde en ledig time samme dag siden vi var tilreist til Tromsø fra vår hjemby, desverre hadde de stengt. Aldri mer Gyn Tromsø, kan ikke skjønne at de driver lovlig! JEG kunne ha gjort en bedre jobb i kjelleren min! Styr unna!

hastverk og ingen komunikasjon

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Jeg fikk ingen informasjon om hva han skulle holde på med i løpet av timen, og var allerede ganske urolig da det var min første gang hos en gynekolog. Jeg hadde med samboeren min som stilte spørsmål under timen, men vi fikk ikke noe svar på hva han gjorde eller hvordan det så ut. Han hadde ikke tid til å snakke med oss etter timen og sendte oss ut med en flyer og beskjed om at smertene jeg hadde følt i underlivet bare var grunnet lite forplay

Profesjonell, men

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Jeg var der for innsetting av spiral og fikk deg jeg kom for. Han forklarte at han hadde dårlig tid, og jeg fikk ikke tid til å stille noe særlig med spørsmål og endte med å måtte lese meg opp når jeg kom hjem. Han var veldig profesjonell, og hele settingen med GU føltes ikke ubehagelig, men han forklarte ingenting av hva han gjorde, og jeg opplevde det hele som veldig smertefullt. Nå gruer jeg meg til å ta den ut, og vil helst ta oppfølginger hos fastlegen min fra nå.

Hyggelig og profesjonell gynekolog

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Ble henvist til denne gynekologen av min fastlege, og var hos han i dag. Han virket imøtekommende og hyggelig, og virket interessert i meg som pasient. I forhold til selve undersøkelsen var han meget profesjonell. Alt i alt en grei gynekologtime.

Rar opplevelse

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Ble henvist til han av min fastlege, hadde et konkret problem. Når jeg kom hadde han ikke satt seg inn i henvisningen. Han stilte masse rare spørsmål, som også gjorde meg bekymret. Noe jeg sprute hvorfor han ville vite det ha han ikke noe svar. Han henviste meg til blodprøver på sykehuset for både kreft og graviditet. Kreftblodprøven bare bortforklarte han og graviditetstest lo han av noe jeg sa jeg vet jeg ikke er gravid. Han hadde i tillegg tatt både innvendig og utvendig ul, så han burde vel ha sett det uansett? Jeg dro der fra både bekymret og redd, uten at han ville gi meg noen svar. Han er rett og slett rar og usympatisk. Anbefales ikke. Vil også påpeke at han ikke opplevdes ubehagelig mtp type undersøkelse, var aldri bekymret for proffesjonaloteten i forhold til dette.

Merkelig

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Var på innvendig ultralyd hos han i uke 9. Fikk spørsmål som ikkje hadde noe med saken å gjøre..som f.eks om æ og partnern hadde hatt sex hver dag og om det va mange gang for dag. Det har ingenting med saken å gjøre.. E man blitt gravid,så e man blitt gravid. Skal IKKE dit flere gang.

Veldig flink og profesjonell

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Har vært pasient hos legen i nesten 10 år. Tatt celleprøver og generelle GU. Veldig forsiktig, flink å forklare hva man ser på feks ultralyd. Forberedt til timen.

Helt Ok

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Var hos gynekologen 9.3.15. Ble godt mottatt av hyggelig sekretær og lege. Undersøkelsen og prøvetaking gikk helt greit. Etter min erfaring har jeg bare positiv å si om legekontoret.

Bør pensjonere seg

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Fjern og fraværende, glemte å åpne spekulumet da han skulle ta det ut, så det satt fast i livmorhalsen. Hadde store smerter og blødde i to dager etterpå, selv om han kun hadde tatt en enkel celleprøve.

Gynekolog som er lite pasientsentert

Lege: Nils Sørheim Skrevet

Gynekologen var ikke forberedt på timen, han hadde ikke lest henvisningen fra fastlegen. Timen som jeg hadde ventet på i ukevis var derfor bortkastet for meg, da gynekologen hadde lite annet å si til meg enn at han ikke kunne tilby det jeg var henvist for. Han hadde veldig lite øyekontakt og så mest på datamaskinen. Virket lite generelt lite opptatt av meg som pasient.