Ole Magne Kalgaard

Tlf: 22 54 71 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Ole Magne Kalgaard

Reddende engel

Lege: Ole Magne Kalgaard Skrevet

Etter å ha slitt med acne i hele ungdomstiden og starten av voksenlivet tok jeg kontakt med fastlege Wangensteen angående dette. Da det ikke bedret seg hos han sendte han meg over gangen til Kalgaard. Det tok litt tid å få første time, men når man først er inne er det helt fantastisk oppfølging.

Jeg begynte på kur hos han og var tilbake hver måned for statusoppdatering og for å avkrefte graviditet. Makan til oppfølging og hukommelse skal man lete lenge etter. Fantastisk dyktig lege som tok et "lite alvorlig" kosmetisk problem på største alvor. Etter 6 mnd hos Kalgaard var jeg acne fri, for første gang siden 13- års alderen. Som kvinne i slutten av 20-årene var det helt fantastisk! Han husket spesifikk acne plassert på rygg osv som han da selv husket fra forrige gang. Hvis jeg var engstelig for noe eller hadde spørsmål fikk jeg time på dagen.

Jeg har anbefalt han til flere venner som har slitt med det samme, og de har akkurat samme opplevelse som meg. Som flere skriver her kan han virke litt pussig, jeg pleier å si at han minner meg om Hovmesteren i Grevinnen og Hovmesteren, men jeg sier det med all mulig respekt for en utrolig dyktig lege. Han har full kontroll og mye humor.
Anbefales på det sterkeste.

Dyktig, trygg og tar seg tid

Lege: Ole Magne Kalgaard Skrevet

Gått til dr. Kalgaard nå siden 2011 etter å ha fått påvist føflekkreft. Jeg var 19 år da jeg fikk dette og har hele veien følt meg trygg hos han. Han tar seg tid, lytter og gir deg time på dagen hvis du er bekymret. Hvis han har fullbooket dag, jobber han overtid. Han gir informasjon på en forståelig måte og lar deg spørre om alt du lurer på. Også fått hjelp med andre hudsykdommer her, han setter diagnosen mens du er der og anbefaler behandling. Han kan kanskje virke vimsete, men han har full kontroll. Utrolig dyktig og menneskelig!

Ventetid er 3-6 måneder !!!

Lege: Ole Magne Kalgaard Skrevet

Har rekvisisjon fra fastlegen for å sjekke en føflekk. Prøver å bestille en time hos hudlege og får beskjed på sentralbordet at ventetiden er 3-6 måneder !!! Dette er ikke bra.

Overtruffen faglig dyktighet

Lege: Ole Magne Kalgaard Skrevet

Jeg har vært hos Kalgaard ved flere anledninger og han er svært nøye. Han tar pasienten på alvor. Jeg har slitt med acne gjennom hele livet, men først da jeg fikk behandling av Kalgaard ble dette bra. Da jeg (mange år) senere kom tilbake til Kalgaard med en mistenkelig føflekk var det overraskende at han ønsket meg velkommen tilbake og spurte hvordan det hadde gått i mellomtiden. Jeg hadde ikke forventet dette da det var en 7-8 år siden sist besøk. Kalgaard tok virkelig den mistenkelige føflekken på alvor og sørget for fortgang i (noe som virket som en veldig seig) prosess ved å ringe vakthavende på Ullevål direkte mens jeg var inne på hans kontor. Han presset på og fulgte opp og sørget for at jeg fikk time for hos plastikk kirurg for fjerning bare dager senere. Nå var føflekken godartet og alt gikk bra men jeg er dypt takknemlig for den hjelp og forståelse jeg fikk hos Kalgaard. Anbefales varmt.

ikke tillitsvekkende

Lege: Ole Magne Kalgaard Skrevet

jeg skulle ønske det var en mer tillitsvekkende opplevelse av legen som person og faglig som lege. Han skulle meget gjerne ha hatt mer faglig tyngde, ha en behandling som ga tillit til at den var tidssvarende og oppdatert.

EN LEGE SLIK MAN ØNSKER DE SKAL VÆRE

Lege: Ole Magne Kalgaard Skrevet

En veldig hyggelig hudlege. Ubyråkratisk og rett på sak. Han gjør det du ber om. Ingen moralisme eller snikksnakk. Du slapper av og er fornøyd når du går. Hvis du er anspent før, så er du avslappet efter et besøk hos Kalgaard.
Selvfølgelig er det ventetid for time. Det er det hos alle dermatologer med fylkeskommunal avtale.

Særdeles dyktig

Lege: Ole Magne Kalgaard Skrevet

Anbefales varmt. Forståelsesfull og lyttende, meget grundig. Flink til å forklare, gir trygghet. Brukt han i årevis, alltid like fornøyd.

Anbefales!

Lege: Ole Magne Kalgaard Skrevet

Jeg blir fulgt opp av Dr. Kalgaard pga tidligere føflekkreft. Jeg stoler 100 % på han. Han kan virke "snodig", men er definitivt meget faglig dyktig, utrolig årvåken og tar INGEN sjanser. Han er grundig, forklarer alt på en veldig allmenn måte, han bagatelliserer ikke, men overdramatiserer heller ikke. Han har funnet en meget god balanse der som kommer meg som engstelig pasient veldig til gode! Jeg (og helt sikkert flere) blir så godt ivaretatt at jeg omtrent får time på dagen dersom jeg ønsker det. Jeg har ingenting å utsette på han. Han reddet livet mitt.

Dyktig!

Lege: Ole Magne Kalgaard Skrevet

Veldig fornøyd. Vært hos han mange ganger, kjempe flink. Han har lang erfaring og virker faglig dyktig. Man føler seg i trygge hender hos han. Noe lang ventetid.

Meget troverdig og dyktig

Lege: Ole Magne Kalgaard Skrevet

Jeg har brukt Kalgaard ved flere ulike hudsykdommer. Første gangen jeg var hos han, så kom jeg med ett problem som jeg hadde hatt i flere år, og gått til flere leger. Han løste dette på ett eneste besøk!

Jeg har også bl.a. fjernet føflekker hos Kalgaard. Alt gikk raskt og smertefritt.

Ser en har skrevet om rot på hans kontor. Har vært hos mange leger som har dette, men som det også skrives her, så har Kalgaard fullstendig oversikt over hvor ting er, og gir meg faglige svar på det jeg lurer på. Det er også viktig å understreke at rot i dette tilfellet ikke er synonymt med skittent. Kalgaard har det rent og hygienisk på sitt kontor.

Rotete kontor, men orden i hodet

Lege: Ole Magne Kalgaard Skrevet

Første gang jeg var hos Kalgaard fikk jeg sjokk. Et mer rotete kontor tror jeg aldri jeg hadde sett. Men etter å ha pratet med ham litt fant jeg ut at det var system i galskapen. Han trakk ut lapper fra haugene for å vise eksempler om hva vi pratet om.

For oss med en del typer eksem kan det hende at vi aldri blir friske, men kun holder eksemen i sjakk. Vi søker stadig etter nye løsninger og prøver gjerne nye ting på markedet. Vi er opptatt av ny forskning.

Jeg fikk oppfølging av mine problemer og fikk prøve nye produkter. Henvisning til hudavdelingen på Riskhospitalet ble det også. Han husket meg fra gang til gang og var en god lege. Men etter hvert gikk jeg lei og fant meg en ny lege. Sånn er det også med oss hudpasienter; vi blir ikke fornøyd før vi er friske, selv om vi vet at vi kanskje aldri blir det.

Kalgaard er en god lege som har veldig god oversikt både i faget og på kontoret sitt. Hadde jeg bodd nærmere hadde jeg nok hatt ham lengre. Jeg kan med glede anbefale Kalgaard. Han er en god hudlege.