Logo for Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Logo for Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Om klinikken

Privathospitalet er lokalisert på Paradis i Bergen, noen minutters kjøring fra Nesttun, plassert langs bybanen. Privathospitalet er et offentlig godkjent sykehus med moderne sykehusfasiliteter, 3 store operasjonsstuer og oppvåkning/sengeavdeling med 10 sengeplasser. Vi kan tilby overnatting for våre pasienter. Vi har medarbeidere med lang erfaring og høy faglig spisskompetanse, alle er de spesialister innen sine fagfelt.

Våre hovedfagområder er kosmetisk plastikkirurgi, hudbehandlinger, ortopedi, åreknute operasjoner og øre-nese-hals kirurgi. Privathospitalet er ISO 9001 serfifisert og ISO 14001, kvalitetsledelsessystem som kvalitetssikrer prosedyrer og ivaretar trygg pasientbehandling. Privathospitalet har et svært veletablert renommé og er ikke bare ledene i Norge, men også det største frittstående private sykehus i Norge som driver med kosmetisk kirurgi.

Gjennom mange år har vi opparbeidet et solid renommé innen kosmetisk plastikkirurgi og ansees å være blant de ledende innen plastikkirurgi på Vestlandet. Vi utfører alle former for kosmetisk og plastisk kirurgiske inngrep som eksempelvis brystforstørrelse, brystreduksjon, liposculpture (varig fettfjerning), ansiktsløftning (facelift), bodylift, kosmetiske nesekorreksjoner, operasjoner for utstående ører, øyelokkplastikker o.l.

Vi tilbyr øverste klasse av injeksjoner, trådløft, kosmetisk sykepleie med peelinger, laser behandlinger hårfjerning og kar, pigmentflekker og tatoveringsfjerning.

Privathospitalet konsulterer og opererer private pasienter, forsikringspasienter og offentlige pasienter for Helse Vest og via ordningen Fritt behandlingsvalg. Vi har også offentlig operasjonsavtale med Helse Vest siden 2001. I dag har vi løpende avtale innen nese og bihulekirurgi og medisinsk indisert plastikkirurgi. Vi har også avtale om offentlig dekkede operasjoner for åreknuter med medisinsk indikasjon. Offentlige pasienter betaler kun egenandel etter offentlige takster. Vi har god kompetanse og lang erfaring innen allergiutredning og behandling og utfører spirometri, prikktesting og gir allergivaksinasjon mot for eksempel bjørk, pollen, timotei, hund og katt.

Velkommen til Privathospitalet på Paradis.

Siste vurderinger av Privathospitalet Fana Medisinske Senter

Godt ivaretatt

Lege: Stein Helge Glad Nordahl Skrevet

Hadde en bihule operasjon i februar 2024 hos Nordahl. Endelig en lege som kunne hjelpe meg med mine plager som jeg har hatt i 10 år. Operasjonen var vellykket. Jeg gruet meg en del før operasjon men ble tatt godt i vare på både til undersøkelse før, ved og etter operasjon. Alt i alt kjempe fornøyd!

Min varmeste anbefaling!

Lege: Asle B. Kjellsen Skrevet

Takk til Dr. Kjellsen!
En av de beste vi har møtt på vår vei.
Viser stor grad av boklig lærdom og i
i tillegg grundig og interessert i pasienten!
Relasjonsbygging er i fokus fra første stund.
Den beste kombo når faglig dyktighet kombineres med gode mellommenneskelige egenskaper, mine varmeste anbefalinger!

Veldig fint førsteinntrykk.

Lege: Thomas Nyheim Skrevet

Mitt første besøk hos Fana Privatklinikk. Blei operert av Thomas Nyland. Veldig rolig og betryggende opplevelse. Resultatet av min operasjon er veldig bra, og ser bra ut.
Har fått ein bedre kvardag med mindre beinverk.
Meget dyktig lege. Anbefalast🫶

Bihule problemer.

Lege: Stein Helge Glad Nordahl Skrevet

Etter 10 år med bihule problemer, ble jeg send til Stein Glad Nordahl. Dette selv om legen min ikke trodde jeg hadde problemer. I henvisningen stod det; pasienten er ikke syk, men ønsker ikke bruke nesespray resten av livet. Jeg fikk en veldig stor og vellykket operasjon i 2003. Først etter 20 år etter fikk jeg problem med øvre bihuler. Denne gangen ble problemet løst med nesespray. Alltid kjempe fornøyd med behandlingen jeg får hos Stein Glad Nordahl.

Effektiv og skånsom mandelfjerning med laser

Lege: Stein Helge Glad Nordahl Skrevet

Jeg fikk mandlene fjernet av legen Stein Helge Glad Nordahl, og opplevelsen var svært positiv. Han utførte inngrepet meget raskt og effektivt. Jeg hadde lenge unngått å fjerne mandlene på grunn av frykt for smerte og lang rekonvalesensperiode, men etter at en venn fortalte meg om den mer skånsomme lasermetoden ved Fana Medisinske Senter, var valget enkelt. Prosessen fra å få time til å gjennomføre inngrepet gikk veldig raskt. Jeg vil absolutt anbefale denne metoden og legen for andre som vurderer å fjerne mandlene.