Trondheim Lungelegesenter AS

Kjøpmannsgt. 31 7011 Trondheim

Siste vurderinger av Trondheim Lungelegesenter AS

God hjelp, fine folk

Lege: Alf Magne Heggli Skrevet

Fått fantastisk god hjelp med behandling av astma. Nytt og bedre liv med god lungekapasitet. God oppfølging. Alltid hyggelig å komme hit.

Dårlig informasjon

Lege: Alf Magne Heggli Skrevet

Plager med brystsmerter, dårlig allmenntilstand og slimproduksjon i lang tid og andre symptomer fikk meg til å oppsøke fastlegen. Han henviste meg til lungespesialist Heggli som etter spirometri med ukjent resultat henviste meg til CT. Jeg har ikke fått mulighet til å snakke med ham etter det eller få tilgang til pasientjournalen (epikrisen) som kontordamen sier de bare sender til fastlegene. Å få time hos fastlegen tar tid og han er ikke spesialist. I mellomtiden eksperimenterer jeg med forskjellige typer astmamedisiner og dosering av disse selv og håper det ikke er noe verre enn astma med meg. Etter undersøkelser mener jeg at man burde vært innkalt til et informasjonsmøte.

Etter at undersøkelser er utført gjennomgås de med lege ,og spirometri er forklart. CT funn er meddelt muntlig og skriftlig.Dersom alle funn er normale og meddelt som normale via telefon,innkalles ikke alltid pasientene til ny samtale da det vil bare medføre tidstap for alle parter.Det kan være viktig med ytterligere undersøkelser og oppfølging til fastlege dersom alle funn er normale.Epikrise sendes fastlege med informasjon om videre tiltak.Hele journalen kan utleveres til pasienten,det er en juridisk rettighet,men viktigere er at man får oppfølging ,og i dette tilfellet viktig at fastlege følger opp.At fastlege har lang ventetid er det lite vi kan gjøre med.Vi skriver ikke ut medisiner for eksprimentering ,og når vi skriver ut medisiner følger det med en klare dosering.

Besvart av Alf Magne Heggli

Kunnskapsrik og god oppfølging!

Lege: Alf Magne Heggli Skrevet

Endelig har jeg fått god hjelp og oppfølging av min allergi! Føler meg godt ivaretatt og de har mye kunnskap på området, både lege og sykepleier. Telefonen er åpen på gitte tidspunkt, helt Ok å forholde seg til så lenge man vet åpningstidene.

Helt grei

Lege: Alf Magne Heggli Skrevet

Helt grei lege, men som mange andre leger så gir han opp før han finner ut hva som feiler deg. Kom dit med problemer med lungene som har plaget meg i 2-3år. Fant ingen ting ut i fra pusteprøver som tilsa normal lungekapasitet. Selv om jeg går rundt og har vondt/betennelse i lungene og slimdannelser gjør det vanskelig å puste i perioder. Spesielt i kaldt vær.
Ble sendt videre for sjekk av hjertet og mage. Begge stedene ble det funnet i orden og så ikke grunnen til hvorfor jeg ble sendt dit når det var lungene jeg gikk og hadde vondt i.

Er helt umulig å komme i kontakt med på telefon også. Satt og ringte i 3 dager før de endelig tok telefonen.

Vi har telefon tid som opplyses vi telefonsvarer.Vi har nær 100% besvart alle anrop i telefon tid.Alle funn var normale etter grundig sjekk av lunger,hjerte og mage.Videre oppfølging vil da være hos fastlege.Det kan være smertene har en årsak som ikke skyldes lungesykdom.

Besvart av Alf Magne Heggli

Trygg, kunnskapsrik og empatisk

Lege: Alf Magne Heggli Skrevet

Veldig flink i faget sitt og tar seg alltid tid til å høre på pasienten. Henviser videre hvis han er i tvil om noe som ikke er hans fagspesialitet. + for at sykepleieren som jobber der også er ekstremt hyggelig og flink, trodde først at det var hun som var legen