Rådhuset Spesialistsenter

Fridtjof Nansens plass 7 0160 Oslo

Siste vurderinger av Rådhuset Spesialistsenter

Blandet opplevelse

Lege: Jørgen Westby Skrevet

Time 06.01.21 kl. 12.30. EKG utført av hyggelig dame med munnbind først. Dernest ultralyd utført av dr. Jørgen Westby. Legen brukte ikke munnbind. Han måtte nødvendigvis lene seg over meg når jeg lå på siden med ryggen mot ham og det føltes utrygt pga. Covid-situasjonen. Han sa underveis kun korte "kommandoer", dvs. hva jeg måtte gjøre på benken for at han kunne utføre ultralyd av hjertet. Trolig gjorde han en god faglig jobb og ga meg sin konklusjon tilslutt med melding om innkalling igjen om 2 år, men gjennom hele konsultasjonen var han meget mutt og uvennlig. Min konklusjon:
Alle må bruke munnbind nå og helsepersoner må ha en viss grad av vennlighet for å gjøre pasienten trygg og avslappet.

Tillitvekkende og grundig

Lege: Olav Foss Abrahamsen Skrevet

Var grundig, hyggelig og opptatt av at jeg fikk svar på evt.spørsmål jeg grunnet på. Henviste også videre til andre undersøkelser for sikkerhets skyld, pga familiens sykehistorie.

Totalt uinteressert

Lege: Olav Foss Abrahamsen Skrevet

Har vært hos denne legen to ganger og begge gangene var helt forferdelige. Jeg hadde med meg mannen min fordi jeg var nervøs og da henvendte legen seg bare til ham som om jeg ikke var tilstede. Har fått påvist hjertefeil på Rikshospitalet og skulle derfor følges opp. Foss var rask til å si at “her er alt fint» og du trenger ikke komme tilbake. Satt da igjen som et stort spørsmålstegn. Legen leste også inn journalopptak mens jeg var der. Meget uprofesjonelt.

Grundig og trygg

Lege: Jørgen Westby Skrevet

Nervøs da jeg kom, men slappet godt av i møte med Westbye. Han informerte underveis og svarte på spørsmål.
Hyggelig dame i luka også!

Uinteressert og avfeiende lege, anbefales ikke

Lege: Jørgen Westby Skrevet

Jeg har vært på konsultasjon hos Jørgen Westby, og vil fraråde andre å oppsøke denne klinikken.

Jeg var på EKG, ultralyd og sykkel. Det var nærmest ingen kommunikasjon med legen under hele konsultasjonen. Underveis fikk jeg ingen forklaring om helseproblemet eller resultatene av undersøkelsen. Alt jeg forsøkte å spørre om og si ble avfeid som uvesentlig og "ikke noe spesielt".