Kanalspesialistene AS

Telefonnummer55 20 29 0055 20 29 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Kanalveien 64 5068 Bergen

Siste vurderinger av Kanalspesialistene AS

Ikke fornøyd

Lege: Peter Coll Skrevet

Jeg har vært hos Peter Coll for undersøkelse. Jeg er sjokkert over hans tilnærming til meg som pasient. Lite empatisk, lite forståelsesfull for meg som pasient og uprofesjonell. Han spurte meg om ting, men da jeg svarte var svaret mitt bare "tull". Jeg var litt nervøs (jeg har aldri hatt en slange ned i halsen før) men det "tullet" hadde han ikke tid til. Jeg er traumatisert etter denne opplevelsen med Peter Coll og kommer aldri til å ta en slik undersøkelse igjen takket være han. Eneste hyggelige var sykepleieren som prøvde å trøste meg. Jeg går aldri tilbake der.

En god opplevelse tross alt

Lege: Peter Coll Skrevet

Jeg har i flere år utsatt Gastroskopi, fordi jeg har fått angst for undersøkelser etter andre opplevelser der jeg ikke ble trodd eller tatt hensyn til når komplikasjoner oppstod underveis. Jeg var derfor nøye på at min fastlege som ville henvise meg forstod hvor vanskelig dette kunne bli for meg, og at stedet jeg ble henvist forstod og ville ta hensyn til dette. Jeg ringte Kanalspesialistene for å forsikre meg om at de hadde fått disse opplysningene, og at jeg kom til å få samtale på forhånd og beroligende. På telefonen ble jeg informert om at det ikke sto noe om dette i henvisningen, at det bare var satt av tid til selve undersøkelsen, og at de ikke hadde informasjon om at jeg skulle utredes for cøliaki. Angsten økte da voldsomt, og jeg hadde mest lyst til å avlyse hele avtalen. Men jeg tok meg sammen og forklarte kort hva legen hadde lovt at de skulle få av opplysninger, og at jeg måtte ha beroligende for å kunne gjennomføre. Det ble da satt av tid til dette og jeg fikk ny time.

Når jeg kom til undersøkelsen ble jeg møtt av hyggelig og imøtekommende personale som forsikret meg om at jeg kom til å få noe beroligende som garantert ville ha god effekt. Jeg ble da litt roligere. Legen tok meg inn til en liten samtale først, og forklarte hvordan undersøkelsen ville foregå, hva enkelte pasienter opplevde som ubehagelig, og hva de fleste syntes gikk greit. Han virket både å ha fått all informasjon han trengte om meg og angsten min, og hva jeg trengte av undersøkelse. Jeg fikk forklart fordeler og ulemper både ved å gjøre undersøkelsen uten beroligende og med. Han rådet meg til å teste uten beroligende først, og vi avtalte at han skulle stoppe og gi meg beroligende hvis jeg ristet på hodet. De skulle ikke gjøre noe jeg ikke var komfortabel med. Til min egen overraskelse gikk jeg med på å prøve. Assistenten ga god og rolig informasjon før jeg fikk bedøvelse i halsen, og denne informasjonen hentet jeg frem igjen når noe ble ubehagelig og klarte derfor å slappe av og fokusere på at dette gikk fint den korte stunden det ville vare. Jeg ble hele tiden forklart hva de gjorde, og hvor lenge som var igjen av undersøkelsen. På denne måten følte jeg meg helt trygg og godt i varetatt, og hele opplevelsen ble redusert til noe som var ubehagelig men svært overkommelig de få minuttene det varte. Jeg har ingenting å utsette på behandlingen jeg fikk. Jeg har forøvrig vært her for et par år siden og tatt Koloskopi også, og til tross for mange skrekkhistorier på forhånd, så gikk også det mye bedre enn forventet.

Profesjonell og nøye.

Lege: Peter Coll Skrevet

Koloskopi og gastroskopi undersøkelser ble gjennomført på en god måte uten de store ubehag. Støttende og dyktig sykepleier som assisterte.

Trygg og kunnskapsrik

Lege: Christen Joachim Bang Skrevet

Full forklaring før undersøkelse og
under behandlingen,en fantastisk beroligende lege som ga meg all informasjon underveis, på en herlig, trygg og humoristisk måte.

Trygg og imøtekommende. Ga seg god tid.

Lege: Christen Joachim Bang Skrevet

Mitt første besøk. Ble godt mottatt av en lege som både så meg og hørte på meg. Jeg var engstelig før undersøkelsen fordi jeg opplevde den som ganske smertefull sist jeg gjennomgikk den. Dette viste legen stor forståelse for, og gjorde sitt beste for at undersøkelsen skulle bli så smertefri som mulig. Jeg følte meg trygg og i gode hender. Veldig godt totalinntrykk.