Kanalspesialistene AS

Kanalveien 64 5068 Bergen
Tlf: 55 20 29 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Kanalspesialistene AS

Trygg og imøtekommende. Ga seg god tid.

Lege: Christen Joachim Bang Skrevet

Mitt første besøk. Ble godt mottatt av en lege som både så meg og hørte på meg. Jeg var engstelig før undersøkelsen fordi jeg opplevde den som ganske smertefull sist jeg gjennomgikk den. Dette viste legen stor forståelse for, og gjorde sitt beste for at undersøkelsen skulle bli så smertefri som mulig. Jeg følte meg trygg og i gode hender. Veldig godt totalinntrykk.

I trygge hender

Lege: Børge Døskeland Skrevet

Strømlinjeformet og gjennomarbeidet informasjon og oppfølging i forkant av konsultasjon. Dyktige og servicemindede medarbeidere. Selv om det hele var gjennomført effektivt og rutinemessig opplevde jeg å bli behandlet med verdighet og respekt som et medmenneske langy utenfor komfortsonen. Til tross for at undersøkelsen i seg selv medførte ubehag var totalopplevelsen svært bra. Opplevde at jeg var i trygge hender. God oppfølging direkte etter undersøkelsen. Setter pris på at behandlingsutyret så ut til å være topp moderne, samtidig som venteværelset var nøkternt innredet uten dyre designmøbler.

Usympatisk og kald

Lege: Peter Coll Skrevet

Jeg fikk min diagnose mens jeg lå på undersøkelsesbordet eksponert og uforberedt. Legen viste seinere lite forståelse og omtanke i en sårbar tid. Blant annet viste han til andre han kjenner som "klarer seg helt fint og da kan du det også". Byttet så snart jeg kunne.

Meget kompetent og jovial.

Lege: Christen Joachim Bang Skrevet

Jeg har de siste årene vært to ganger til gastroskopi og én gang til
koloskopiundersøkelse hos Dr. Bang.
Den første gangen var da han drev privatpraksis på Nesttun.

Dr. Bang er en herlig uformell type med sin helt egen stil.
Jeg kan tenke meg at den ikke "treffer" alle like godt, men rent faglig
så kan man vel knapt være i bedre hender.
Han har ved alle de tre anledningene jeg har vært hos ham gitt god
og fin informasjon i forkant, underveis og etterpå. Koloskopiundersøkelsen var til dels smertefull - men for meg var det
viktig å få sjekket at alt var "i orden" etter 2 krefttilfeller langt tilbake
- dette med tanke på eventuelle senskader etter behandling.
Legen hadde dette som utgangspunkt, og tok blant annet prøver
med hensyn på eventuelle senskader knyttet til min spesifikke sykdomshistorikk.

Kanalspesialistene fremstår som proffe, med et velsmurt apparat.
Veldig hyggelig helsesekretær de gangene jeg var der. Jeg opplevde også de som assisterte legen som dyktige og empatiske. Dette er viktig når du er ligger der på undersøkelsesbenken , eksponert i en sårbar situasjon hvor du også gjerne opplever smerter og ubehag.

Topp score fra meg!

En som har kontroll og er trygg i sitt fagfelt.

Lege: Børge Døskeland Skrevet

Jeg ble henvist av fastlegen min for å gjennomføre koloskopi. Aldri gjort dette før og er en "ung" mann i 30 årene. Jeg slet litt med å slappe av i begynnelsen og det medførte litt ubehag, dette skyldes da også problemet jeg hadde i utgangspunktet. Men da jeg fikk litt beroligende gikk det strålende fint. Jeg fikk til og med lyst til å se på kameraet etterhvert og Børge fortalte godt om hva som var hva, veldig spennende. Må si at også assistenten var strålende flink! Anbefales. (Og for dere som gruer dere, det går faktisk veldig greit å gjennomføre undersøkelsen, bare hør på legen.)

Fagleg solid og imøtekomande

Lege: Christen Joachim Bang Skrevet

Bang er ein svært dyktig fagperson som informerer godt og skapar hyggeleg atmosfære i behandlingsrommet. Koloskopien var for meg nærast smertefri! Hos Kanalspesialistene får ein god service frå skranke til lækjar og assistent.

Kjempefornøyd!

Lege: Børge Døskeland Skrevet

Var hos Børge i forbindelse med gastroskopi. Han forklarte godt om prosedyren, beroliget meg hele tiden og gjorde en ellers ubehagelig opplevelse mye bedre. Ellers var personellet hos kanalspesialistene og utrolig kjekke og beroligende. Anbefales!

Dårleg kommunikasjon

Lege: Christen Joachim Bang Skrevet

Han kunne virkelig tatt meir hensyn når det kom til kommunikasjon mellom lege og pasient. Eg gjekk inn til ein undersøkelse som eg visste at i utgangspunktet kom til å bli ubehageleg. Kommunikasjonen i ein så sårbar situasjon kunne absolutt vore betre. Det å bli å kjefta på for å vise at ein har det vondt er heilt forferdelig. Når legen er meir ubehageleg enn undersøkinga, seier det litt.

Dyktig og behagelig lege

Lege: Peter Coll Skrevet

Har tatt både gastroskopi og koloskopi hos denne legen, og det ble en mer "behagelig" opplevelse enn jeg hadde tort å håpe på en gang. Rolig og kunnskapsrik, anbefales på det varmeste.

Hyggelig og positiv lege

Lege: Peter Coll Skrevet

Meget sympatisk lege ,jeg er undersøkt med koloskopi og gastroskopi av han og jeg fikk forklaring hele tiden om hva han foretok seg så lege Peter Coll kan jeg annbefale på det beste ved disse former for undersøkelser.

En sympatisk og dyktig lege

Lege: Peter Coll Skrevet

Jeg har i vår hatt en koloskopi og to gastroskopiundersøkelser hos dr. Coll. Dette er ikke undersøkelser som er særskilt behagelige å ta. Derfor er det godt å møte en profesjonell lege som kan forklare pasienten hva som skjer underveis og samtidig utføre undersøkelsen på en så grei måte som mulig. God oppfølging etterpå er også viktig. Jeg anbefaler denne legen til dem som har behov for lignende utredninger.

Tillitsvekkende og beroligende.

Lege: Peter Coll Skrevet

Etter mange skrekkhistorier var jeg livredd for å ta gastroskopi. Forlangte alt jeg kunne få av beroligende og bedøvende midler. Etter samtale med legen ble jeg beroliget og tok kun en væske som ble sprøytet bak på tungen som bedøvet svelget. Dette gikk strålende. Kunne gjøre hva jeg ville resten av dagen. Så til alle dere som er like engstelig som meg, bruk ikke krefter på å engste dere. Du blir hele tiden forklart hva som skjer. Peter Coll er en veldig behagelig lege.

En meget behagelig lege

Lege: Peter Coll Skrevet

Jeg var hos dr.Coll idag. Betrakter meg selv som en lett hysterisk person, når det gjelder innvendig undersøkelser.Derfor hadde min fastlege beordret bedøvelse før undersøkelsen. Etter god info fra en vidunderlig sykepleier og dr.Coll var vi enig om å prøve uten bedøvelse, dersom jeg kjente noe som jeg mente var vondt var det bare å vifte med en arm. Utrolig men sant dette var absolutt smertefritt. Er du redd eller litt engstelig ,behøver du ikke tenke på dette hos dr.Coll.

Meget bra , vennlig kommunikasjon virker dyktig

Lege: Peter Coll Skrevet

Gir ett godt inntrykk fra først til sist , meget bra opplegg , effektivt gjenomført .stort pluss for reservert garasje parkering . Resultat fra undersøkelsen vil bli sendt .

Rolig, saklig og hyggelig lege

Lege: Peter Coll Skrevet

Legen var hyggelig og fortalte godt hva undersøkelsen innebærer. Gastroskopi er ikke behagelig, men helt ufarlig og ikke vondt. Han var rask i undersøkelsen og snakket til meg hele tiden. Veldig behagelig lege. I tillegg hadde han en veldig hyggelig sykepleier med seg på undersøkelsen

Profesjonell

Lege: Peter Coll Skrevet

Profesjonell mottagelse og behandling.
God og saklig info underveis.
Unødvendig å kvie seg for undersøkelsen.

En utrolig imøtekommende lege

Lege: Christen Joachim Bang Skrevet

Meget god forklaring om undersøkelsen
Fikk meg til å slappe av
God informasjon også etter undersøkelsen
Meget vennlig og imøtekommende personale

Denne karen vet hva han driver med!

Lege: Børge Døskeland Skrevet

Etter undersøkelse hos fastlegen ble jeg videresendt til Dr. Døskeland hos Kanalspesialistene (artig navn!) for kolonoskopi. Man hører en del forskjellig etter slike undersøkelser men dette var raskt gjort og flere biopsier ble tatt og det hele uten spesielt ubehag. Kom til etter to uker. Fulgte godt opp. Anbefales!