Nydalen Barnelegesenter

Nydalsveien 36 B 0484 Oslo

Siste vurderinger av Nydalen Barnelegesenter

Burde valgt en annen spesialitet

Lege: Astri Vigen Skrevet

Når man er barnelege bør man han en viss interesse for barn, samt en evne til å forholde seg til de. Astri er særdeles lite hyggelig og hjelpsom. Hun er veldig låst i sine diagnoser som allergi/astma/refluks og nåde deg om du spør om noe utenfor disse temaene, da er det himling med øynene og hånlige kommentarer. Jeg leste i en annen vurdering her på legelisten at noen lurte på om det var skjult kamera, og akkurat den samme tanken hadde jeg særlig når resepsjonisten har samme manglende sosiale evner som Astri. Astri så alt i alt ingen jeg hadde anbefalt i hvertfall ikke til barn. Astri burde valgt et yrke hvor hun ikke trengte å være å forholde seg til folk, så det er meget underlig at hun valgte å bli barnelege hvor du både har pasienter men også foreldre å forholde seg til.

Går ikke tilbake dit

Lege: Astri Vigen Skrevet

Har vært hos dr. Vigen to ganger, og det holder. Etter siste besøk var jeg så sint at jeg ikke klarte å si farvel, engang. Arrogant, uinteressert og sur. Skjønner ikke hvorfor hun har valgt å bli barnelege, når hun virker å ha så lite til overs for, og interesse for, barn. Det var aldri noe forsøk på å snakke til sønnen min på hans nivå. Bare korte instruksjoner "gap opp", "sitt på fanget til mammen din", "stå der"... Hun hadde ingen tid til å lytte til våre bekymringer, og avbrøt meg da jeg ønsket å fortelle mer om hvordan sønnen min preges av plagene med å si "da er vi ferdige her". Ingen hyggelig opplevelse for verken mor eller barn.

Fått god hjelp av henne

Lege: Astri Vigen Skrevet

Som en motvekt til alle de negative erfaringene her inne på denne siden, tenker jeg å komme med vår erfaring av legebesøkene.

Min gutt på nå 3 år har blitt fulgt opp av Dr. Astri Vigen i et par år nå. Han ble henvist grunnet hoste/mye sykdom/dårlig pust og vi ble tatt alvorlig med en gang. Hun satte diagnose raskt og vi fikk medisiner som gjorde et hav av forskjell i vår sønns liv. Fra å hoste til han kastet opp hver natt, sluttet han nå å hoste etter oppstart på medisiner. Jeg opplevde legen som grundig og faglig dyktig, men kanskje ikke veldig opptatt av småprat. Hun kan nok virke kvass og kort, men ikke i den grad som beskrives av andre her.

Vi er godt fornøyd med henne og oppfølgingen vi har fått.

Forferdelig barnelege

Lege: Astri Vigen Skrevet

Min mann og jeg gikk fra legekontoret og spurte oss hvorfor i all verden denne legen jobber med barn. Vi har et aktivt, sosialt barn på snart 2,5 år som samarbeidet godt under legebesøket- lot henne klemme her og der, titte i munnen, se i ørene etc. Barnet prøvde å samtale med legen (barnet har veldig godt språk), men fikk ingen respons. Det virket som hun synes han var irriterende. Legen gjorde ingen forsøk på å "bli kjent" med barnet vårt før undersøkelsen. Heldigvis så barnet vårt ut til ikke å legge så mye merke til hennes avvisende vesen, men jeg grøsser ved tanken over hvordan et utrygt barn hadde reagert ved å bli møtt slik av en lege. Slik oppførsel fra en lege ville jeg tenke kunne skape legeskrekk hos noen barn. Det finnes da barneleger som både er faglig dyktige OG er flinke med barn. Man må ikke velge enten eller. Så dersom det blir behov for barnelege igjen, drar vi absolutt ikke tilbake til Nydalen barnelegesenter. Vi trodde på et tidspunkt det var skjult kamera, hele opplevelsen var bare tragikomisk.

Profesjonell og effektiv

Lege: Astri Vigen Skrevet

Førsteinntrykket gir inntrykk av en lege som er kald, skarp og litt grinete/sint. Mitt andre inntrykk etter hun undersøkte mitt barn på 1,5 år for mulige allergier, viser en profesjonell og effektiv lege, som setter barnets helse i fokus. Hun gjennomførte de undersøkelsene hun hadde behov for og hun gav oss foreldre den informasjonen vi etterspurte. Hun brukte den tiden hun trengte på barnet og var ikke opptatt av tid. Noe som er bra når du er inne hos legen men kan være litt dumt når du sitter å venter og evt. har dårlig tid. Venteværlset var rent og ryddig og perfekt for barn blant annet på grunn av at sko og barnevogn må stå ute i gangen. Stellerom var rent og ryddig og innbydene noe som igjen reflekterer at barnet er i fokus, fra det kommer inn på legekontoret til vi går ut. Jeg vil gå ditt igjen og jeg synes det er synd at et dårlig førsteinntrykk skal ødelegge for en faglig flink lege som genuint setter barnets ve og vel i fokus.