Nydalen Barnelegesenter

Tlf: 22 58 74 00 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart

Siste vurderinger av Nydalen Barnelegesenter

En dyktig lege

Lege: Astri Vigen Skrevet

Var henvist til Astri Vigen med min sønn på 9 mnd. Opplevde en profesjonell lege som lyttet til det jeg hadde å si og tok symptomene på alvor. Hun som person var rolig og behagelig, hun var verken "for mye" eller "for lite". Vi er fornøyd!

Uprofesjonell og lite empatisk

Lege: Astri Vigen Skrevet

Vi har gått med barna våre i nesten 10 år, men valgte nå å slutte hos henne. Fant en annen barnelege, og det er nå vi ser hva en barnelege er for noe. Astri har vært lite profesjonell. Hun virker sur og nebbete hele tiden. Frekk i tonefallet, og lite evne til forståelse ved barns sykdom. Jeg anbefaler henne ikke til noen. Jeg tok med meg lille gutten min på nå 22 mnd. og han sov i barnevogna da vi kom inn til klinikken. Jeg ble nærmest jagd ut av sykepleieren, fordi Astri ikke kunne tillate barnevogner inne. Jeg forklarte flere ganger at mitt sovende barn kan ikke ligge alene i gangen, og spurte om de kunne ta ansvar for ham hvis det skjedde noe i gangen. NEI, fikk jeg til svar. Det kunne de ikke.... Derfor mener jeg at denne klinikken reklamerer for barneklinikk, men det er de absolutt ikke. Fraråder folk å oppsøke henne.

Profesjonell og svært kompetent barnelege

Lege: Astri Vigen Skrevet

Før vi vi ble henvist til Astrid ble problemene med barna oversett og bagatellisert av både fastleger og helsestasjon. Astrid fant raskt ut av hva som feilte barna og løste problemene. Det var en stor lettelse å endelig få hjelp av noen med så høy kompetanse innen barnehelse.
Astrid er ikke en som bruker mye "smalltalk" og kan oppleves som kort, men i møte med barna er hun alltid konsentrert og bruker tiden godt. Våre erfaringer er at hun er svært kompetent innen faget sitt og vi har vært helt uunnværlig hennes hjelp. Vi kan anbefale hennes ekspertise på det sterkeste.

Aldri igjen! Hold deg unna!

Lege: Astri Vigen Skrevet

Var hos Dr. Astrid Vigen I dag for utredning av eksem/allergi hos min nyfødte. Følte hun kritiserte alt jeg gjorde med mitt barn uten å gi meg en god veiledning eller noe som kunne erstatte min metode og fremgangsmåte. I begynnelsen av samtalen følte jeg at hun var irritert og absolutt ikke i godt humør, og jeg opplevde hun til og med agressiv. Dro derfra mer uviten enn det jeg var da jeg kom inn. Spurte om en ekstra test som kunne utelukke diverse bakterier, men dette ville hun ikke - hun gadd heller ikke å skrive en henvisning.

Fikk lyst til å gråte

Lege: Astri Vigen Skrevet

Var hos Astrid Vigen, og må mildt sagt si at jeg ikke forstår hvorfor hun velger dette yrke. En barnelege skal kobbe med barn, være omsorgsfull, vise interesse og være forståelsesfull. Dette var noe jeg tvert imot følte hos Vigen idag.
Jeg ble møtt av en arrogant og mildt sagt irritert person, en person som ikke ville tro på hva jeg beskrev. Fikk lysten av å gråte inne hos henne, fordi vi ikke ble betrodd. Hun hamstrer penger med unødvendige tester, da en normal time hadde vært gratis for pasienter under 16. Dette blir også gjort uten å bli varslet om det. Du vil dermed ende opp med et sjokk.

Jeg har aldri noen sinne, møtt en slik lege som aldri tar deg på alvor. Jeg trodde jeg hadde møtt det verste, men verre fantes faktisk. I tillegg kommer hun med upassende vitser om meg og mitt liv, skjønner ikke hvordan hun har lege autorisasjon.

Anbefaler ingen å dra til Vigen, med mindre man vil føle seg verre enn det man kom med.
Skjønner nå hvorfor vi fikk time så fort!

Jeg fikk ikke råd eller anbefallinger

Lege: Astri Vigen Skrevet

Jeg tenkte kanskje jeg får den hjelpen som jeg trengte, men drømmen var motsatt. Jeg fikk ikke råd eller anbefallinger fra henne, og hun ville ikke bruke tiden for det.

Utrolig dyktig lege som tok oss seriøst

Lege: Astri Vigen Skrevet

Jeg må innrømme at jeg var betenkt når vi fikk henvisning til denne barnelegen etter å ha lest her inne på legelisten, men vår oppfatning kunne ikke ha vært mer annerledes enn det de foregående kommentarene beskriver.

Etter at vi hadde blitt avfeid på helsestasjonen i over ett og et halvt år med at problemene vi hadde var “normale” og “bare en fase” tok Astri tak og løste min datters helseutfordinger på en systematisk og god måte. Vi ble virkelig møtt med respekt og forståelse, og barnet ble smertefritt for første gang i sitt liv! Over natten hadde vi en annen unge!

Vi har alltid fått time raskt, og sykepleieren i resepsjonen er utrolig hyggelig!

Dr. Vigen konsentrerer seg og lytter mens man forteller om barnets utfordringer/sykehistorie. Hun kommer ikke med masse “smalltalk” men konsentrerer seg om å komme til bunns i hva som feiler barnet.

Vi gir henne våre varmeste anbefalinger!

Burde ikke jobbet med barn.

Lege: Astri Vigen Skrevet

Var der med min 15 mnd gammel datter. Legen var veldig uprofesjonelt, hun var irritertil, i dårlig humør og hun kjeftet på datteren min. Vi bestemte oss får å bytte til en annen lege.

Ikke bra

Lege: Astri Vigen Skrevet

Barnet mitt gikk hos henne i mange år. Nå bytter vi lege. Vil man ha informasjon må man spørre. Selv resultat av kontroll av ører, hals og lunger må man spørre om. Spør man ikke vet man absolutt ingenting om dette etter timen, selv om det var rødt i ører og hals. Ikke pedagogisk verken med barn eller voksne. Heldigvis er de i skranken veldig hyggelige : D

Burde ikke jobbet med mennesker...

Lege: Astri Vigen Skrevet

Burde ikke jobbet msd mennesker, og HVERTFALL ikke barn!!! Barnet vårt, som liker alle mennesker og alltid er glad, gråt av redsel under legebesøket hos Astri Vigen. Astri var arrogant, kald, uhøflig, tok oss totalt useriøst og overså barnet hun liksom skulle undersøke. Skjønner godt det ikke var noen venteliste der, styr unna!!!!!!!

Utrolig uhøflig, arrogant og uprofesjonell.

Lege: Astri Vigen Skrevet

Angret veldig på hvorfor jeg dro til dette kontoret. Uprofesjonelt og arrogant på alle vis. Selve venterommet var det eneste som var ok her. Drar aldri dit igjen med det kjæreste jeg har.