Nydalen Barnelegesenter

Telefonnummer22 58 74 0022 58 74 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Nydalsveien 36 B 0484 Oslo

Siste vurderinger av Nydalen Barnelegesenter

Fått god hjelp av henne

Lege: Astri Vigen Skrevet

Som en motvekt til alle de negative erfaringene her inne på denne siden, tenker jeg å komme med vår erfaring av legebesøkene.

Min gutt på nå 3 år har blitt fulgt opp av Dr. Astri Vigen i et par år nå. Han ble henvist grunnet hoste/mye sykdom/dårlig pust og vi ble tatt alvorlig med en gang. Hun satte diagnose raskt og vi fikk medisiner som gjorde et hav av forskjell i vår sønns liv. Fra å hoste til han kastet opp hver natt, sluttet han nå å hoste etter oppstart på medisiner. Jeg opplevde legen som grundig og faglig dyktig, men kanskje ikke veldig opptatt av småprat. Hun kan nok virke kvass og kort, men ikke i den grad som beskrives av andre her.

Vi er godt fornøyd med henne og oppfølgingen vi har fått.

Forferdelig barnelege

Lege: Astri Vigen Skrevet

Min mann og jeg gikk fra legekontoret og spurte oss hvorfor i all verden denne legen jobber med barn. Vi har et aktivt, sosialt barn på snart 2,5 år som samarbeidet godt under legebesøket- lot henne klemme her og der, titte i munnen, se i ørene etc. Barnet prøvde å samtale med legen (barnet har veldig godt språk), men fikk ingen respons. Det virket som hun synes han var irriterende. Legen gjorde ingen forsøk på å "bli kjent" med barnet vårt før undersøkelsen. Heldigvis så barnet vårt ut til ikke å legge så mye merke til hennes avvisende vesen, men jeg grøsser ved tanken over hvordan et utrygt barn hadde reagert ved å bli møtt slik av en lege. Slik oppførsel fra en lege ville jeg tenke kunne skape legeskrekk hos noen barn. Det finnes da barneleger som både er faglig dyktige OG er flinke med barn. Man må ikke velge enten eller. Så dersom det blir behov for barnelege igjen, drar vi absolutt ikke tilbake til Nydalen barnelegesenter. Vi trodde på et tidspunkt det var skjult kamera, hele opplevelsen var bare tragikomisk.

Profesjonell og effektiv

Lege: Astri Vigen Skrevet

Førsteinntrykket gir inntrykk av en lege som er kald, skarp og litt grinete/sint. Mitt andre inntrykk etter hun undersøkte mitt barn på 1,5 år for mulige allergier, viser en profesjonell og effektiv lege, som setter barnets helse i fokus. Hun gjennomførte de undersøkelsene hun hadde behov for og hun gav oss foreldre den informasjonen vi etterspurte. Hun brukte den tiden hun trengte på barnet og var ikke opptatt av tid. Noe som er bra når du er inne hos legen men kan være litt dumt når du sitter å venter og evt. har dårlig tid. Venteværlset var rent og ryddig og perfekt for barn blant annet på grunn av at sko og barnevogn må stå ute i gangen. Stellerom var rent og ryddig og innbydene noe som igjen reflekterer at barnet er i fokus, fra det kommer inn på legekontoret til vi går ut. Jeg vil gå ditt igjen og jeg synes det er synd at et dårlig førsteinntrykk skal ødelegge for en faglig flink lege som genuint setter barnets ve og vel i fokus.

Kunnskapsrik og vennlig lege

Lege: Astri Vigen Skrevet

Astri Vigen har pasienten i fokus. Hun fremstår som en profesjonell og svært kunnskapsrik lege. Hun bruker ikke tiden på snikksnakk, men var fortsatt hyggelig og vennlig.

Vi følte at vi var i de beste hender hos henne, og kan anbefale henne til andre.

Faglig dyktig men....

Lege: Astri Vigen Skrevet

Astri Vigen er uten tvil faglig dyktig. Har vært der tre ganger og behandlingen våre barn har fått er gode medisinsk sett. Men for vår del var det ekstremt dårlig kjemi, både med foreldre og barn. Hun virker humørsyk og har en tildels nedlatende holdning. Som barnelege må man ha god kjemi med barnet og være tolmodig, slik var det ikke.

I tillegg er egenandelen på medisinsk utstyr, som man også må betale for barn under 16 år, 215 % høyere enn andre steder.

Vi byttet til en annen barnelege og er kjempefornøyd med henne.