Oslo Øyelegesenter

Telefonnummer22 93 12 6022 93 12 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Sørkedalsvn. 10 A 0369 Oslo

Siste vurderinger av Oslo Øyelegesenter

Senteret ok, Nils Petter Lilledahl langt fra ok.

Lege: Nils P Lilledahl Skrevet

Havnet hos denne mannen 2 ganger i sommerferien fordi min faste lege var på ferie.Først tenkte jeg dette må være en gammal pensjonert lege de har hentet inn. Han er blottet for manerer, empati , evnen til å lytte.
At Oslo øyelegesenter har legen ansatt kan jeg ikke forstå, han var ikke villig til å lytte, hans undersøkelser var mangelfulle, han kvervulrerer og spiller intetanede når jeg forklarer ting litt galt, altså ikke på legespråk. Måtte krangle meg til sykemelding, han justerer ikke benken sik at jeg detter nesten ut av stolen, og tillegg da jeg ba om papir pga øyedråper om svir og øynene renner litt, trekker han esken til seg, og sier NEI!!! Hold dere unna!

Dårlig og ubehagelig opplevelse

Lege: Nils P Lilledahl Skrevet

Først og fremst var han halv time forsinket. Jeg hadde fått henvisning fra legen min om å fjerne en kvise på øyelokket som jeg trodde forårsaket kløe på øyet. Jeg forklarte ham hvorfor jeg var der og fortalte om kløe på øyelokket. Han leste opp henvisningen, lot meg ikke snakke. Jeg var bokstavelig talt innom hos han i kun 4 minutter. Han lot meg ikke snakke, og ignorerte meg når jeg sa noe. Jeg fortalte ham at jeg tidligere har hart eksem, dette ignorerte han også. Han skrev ingen ingen øyekrem til meg for å lindre kløe eller ga meg noen råd/tips om hva jeg selv kunne gjøre. Ga meg bare en ny time for å fjerne den kvisa jeg hadde på øyelokket. Han var IKKE kompetent i det hele tatt. Så meg ikke inn i øyner, så kun på pcen, snakket ikke med meg og ignorerte meg dersom jeg sa noe. Følte meg rett og slett nede da jeg gikk derifra og hadde betalt 345 kr for 4 min UTEN å få hjelp! Jeg dro ut til resepsjonisten og sa at jeg ønsket å bytte øyelege, men fikk vite at da må jeg ha en ny henvisning fra fastlegen 😖 Dårligste legen jeg har vært hos! Hold dere unna ham! Dere vil ikke betale 400 kr og ikke få hjelp eller tips/råd!! Jeg vil ikke engang vite hva kvisa på øyelokket kunne komme av, og det har jeg krav på! Han verken lyttet eller snakket til meg!

Dyktig, bryr seg om pasienten

Lege: Jon Brodwall Skrevet

Jeg har hatt Brodwal som øyelege veldig mange år. Han her gitt meg livskvaliten tilbake med den behandlingen jeg har fått. Både henvisning til Ullevål, oppfølging med kontroller, og alt som hører med. Hos han kan man føle seg trygg

Uinteressert i meg som pasient

Lege: Nils P Lilledahl Skrevet

Ventet i 6 måneder for å få time, og så får jeg ikke mer enn ca 5 minutter hos legen. Pasienten som hadde time før meg møtte ikke, så det burde ha vært nok tid til å behandle meg med respekt og svare ordentlig på spørsmålene mine.

Han gjorde undersøkelsen kjempe fort. Han skiftet mellom de forskjellige glassene man ser igjennom i maskinen så fort at jeg ikke klarte å henge med, og svare på hvilke jeg så klarest igjennom. Da ble han irritert. Han var frekk og arrogant, og sa nesten ingenting. Han var direkte uinteressert i å svare på spørsmålene mine. Jeg lurer nå på om han gjorde en god nok jobb med å undersøke hvilke styrke jeg trenger på brillene, eller om jeg burde gjøre undersøkelsen en gang til.

Effektiv og profesjonell

Lege: Reier F Schøne Skrevet

Jeg hadde gått ned regnbuehinnebetennelse i nærmere tre uker pga feilbehandling hos fast og bedriftslege (skal behandles akutt har jeg lært nå) og slitt med smerter og ubehag pga dette. Var heldig og fikk time på dagen. Fikk forklart tydelig hva som hadde skjedd og at utsiktene for å rette opp skaden ikke var de aller beste, men etter et par besøk (presset inn i tett timeplan) var øyet i orden.