Morten Neset

Olav Kyrres gate 33 5807 Bergen

Siste vurderinger av Morten Neset

Ikke greit

Lege: Morten Neset Skrevet

Slitsom og ekkel opplevelse. Ble avbrutt når jeg skulle beskrive, spørre, fikk ikke komme til ordet. Opplevde at mange av spørsmålene var "lurespørsmål" for å komme frem til at jeg så bedre enn jeg gjorde, for eksempel. Sært å ikke høre på hva pasienten forteller, om synet sitt og historikken, fortelle dem hva de ser og ikke, at de får en hodepine de faktisk ikke får, når, hvordan og hvilken type hodepine.

Får liksom ikke sagt mer en et par ord rundt problematikken før han trekker konklusjoner som er helt urelatert til det jeg egentlig skulle si og problemet jeg opplever. Ble nevn undersøkelser som man i teorien kunne gjort for å få bekreftet det han mente, men hadde f.eks ikke noe verdi hvis jeg sa at jeg hadde undersøkt dette hos optiker. Plutselig drar han frem at jeg hadde en spiseforstyrrelse som slo ut synet mitt og at det enda er sånn, og derfor har jeg brukt for mye styrke og som følge støtter jeg meg nå på minus, fremfor å slappe av i øynene. På en side, sier han det ikke er problemer med øynene mine og at synet er ganske normalt, jeg må bare slappe av, på en annen side, skylder han problemene jeg da ..ikke har.. på at jeg bruker briller jeg ikke trenger pga jeg hadde en spiseforstyrrelse for mange år siden?

Skulle helst glemme å kjøre bil frem til synet mitt ordnet seg også, eneste grunnen til at jeg har utslag på *litt* minus er jo fordi jeg ikke slapper av, og når jeg ikke kan se noe på testene uten briller, må jeg bare prøve mer. Han ber meg ta av brillene og forteller meg at jeg kan se han tydeligere nå, «nei» svarer jeg, han sier -nei men da er det fordi du ikke slapper av, og at jeg i så tilfelle ser han like godt med brille som uten… beklager, men jeg ser faktisk ikke bedre- eller like godt uten brillene mine..

Han runder av timen før vi har snakket om tørre øyne, var henvist for dette, men nei han jo skulle slutte om noen måneder så jeg kunne like godt gå tilbake til fastlege for å få meg ny henvisning og ta det med en annen i stedet… ble til slutt tatt en rask halvveis-test men det var ikke rom for spørsmål etterpå, ble bare stengt ned, for også dette ville løses ved å ikke bruke briller og å vente på at øynene ble vant til å ikke være spiseforstyrret lenger, og resten kunne man snakke med den neste legen om

Synes dette var kjipt, det tok lang tid og var vanskelig å få time, jeg prøver å gå fordi jeg er veldig sliten og er nå blitt veldig lei meg, gråter, er ganske flaut så jeg vil helst ikke være foran folk nå, men han skulle så klart forklare og vise meg at jeg tok feil, fordi det er helt uforstående at det ikke bare er raskt og enkelt å få tak i en time.. Det er nok, jeg går ut i resepsjonen, samler tingene mine og ber de bare sende en faktura og går ut i gangen til trappen. Da kommer han løpende ut etter meg, roper, jeg gjentar at jeg ønsker faktura, han sier jeg må komme inn igjen osv, at han nettopp har gitt meg en dyr undersøkelse, at jeg bare stikker av, jeg ber om at det sendes som faktura eller sms, men nei det går ikke an

Får stå der på utstilling da. Jeg har kort på mobil, så får jeg beskjed om at den trådløse betalingen er ødelagt så kan ikke betale med mobil….. men jeg kan få en faktura….. :-) Så hun printer den ut og gir den til meg mens jeg står der, jeg scanner og betaler den i vipps, 386kr.. pluss gebyr for faktura, 30kr….

For å toppe det hele, når jeg gikk inn igjen og stod meg ved disken, så roper legen fra andre siden av rommet «se der ja nå funket visst tåreproduksjoen din», og så går han inn på kontoret sitt. Det er bare helt siiinnsykt å si. Jeg er nødt til å gå inn igjen i en ekkel situasjon, betale 30kr ekstra fordi deres trådløse betaling var ødelagt, 30kr for å få en ekkel kommentar slengt etter meg fremfor å få dra hjem.

Med alt dette sagt, hun ansatte som håndterte telefon, betaling og tok undersøkelser før man gikk inn til legen osv, herlig dame, utrolig hyggelig å snakke med før, midt i dette, og etter. Setter veldig stor pris på det, tusen takk.