Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi

Bryggen 13 5003 Bergen

Siste vurderinger av Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi

Kunnskapsrik

Lege: Maria Barøy Ræder Skrevet

Veldig hyggelig dame som virker som hun har mye kunnskap og veldig flink. Hun får praten til å gå, så det ikke blir ubehagelig og hun får deg til å slappe av. Annbefaler henne på det sterkeste.

Ikke god på å møte engstelige pasienter

Lege: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Rask og effektiv lege men virkelig dårlig på å hjelpe pasienten til å klare å slappe av. Da jeg var anspent ved gyn. u.s. sa legen i en kald tone: "Hvis du ikke slapper av kan jeg ikke undersøke deg". Jeg ble overrasket over at hun ikke gjorde noe forsøk selv på å berolige meg i situasjonen. Det ville jo gjort hennes eget arbeid mye enklere. Jeg synes det er ugreit at pasienten blir gitt hele ansvaret for å slappe av da dette nettopp i stor grad handler om relasjonen til legen. Gynekologer må inneha forståelse for ulike vansker folk kan ha ved slike undersøkelser, og handlingskompetanse for å møte dette på en god måte. Det som kunne hjulpet kunen f.eks. være å si: "Er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli enklere for deg under undersøkelsen ?" Men det hjelper jo heller ikke å si dette om man ikke gjør det med vennlighet. Jeg vil anbefale legen å lese litt eller kurse seg / fordype seg i metoder for å berolige engstelige pasienter. Jeg fikk heller ikke svar på det ene spørsmålet jeg hadde. Jeg har selvsagt ikke gått dit flere ganger da jeg trenger en som er mer imøtekommende.

Svært dyktig

Lege: Maria Barøy Ræder Skrevet

Fikk time hos Maria Ræder etter den tidligere gynekologen pensjonerte seg. Hadde oppfølgingstime etter operasjon. Maria forklarer veldig godt alt hun gjør, hun prater i vei om alt og ingenting for å få deg komfortabel under undersøkelsen og man merker at hun har god erfaring og er dyktig i det hun gjør. Hun tar seg også god tid til å svare på alt man lurer på. Anbefaler henne på det sterkeste.

Veldig bra

Hyggelig, forståelsesfull, diskret.

Var til tidlig ul pga usikker termin grunnet spontanabort. Var veldig grei, ga info om foster og svarte hyggelig på spørsmål. Veldig diskret og grei.
Hun fikk ikke så gode mål og skrev dette i brevet til legen slik at det kunne bli korrigert ved ordinær ultralyd (i Bergen er de fast bestemt på å bruke tidlig ul termin om man har det).

Hyggelig sekretær.

Lite forståelsesfull

Lege: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Ble møtt med spydigheter om forrige gynekolog som hadde klippet tråden på spiralen min for kort. Under undersøkelsen var ho lite forståelsesfull for at jeg kvidde meg, spurte meg flere ganger om hun skulle gi seg siden jeg ikke klarte å ligge i ro.fikk ut spiralen til slutt og jeg hadde bare lyst å grine, fikk beskjed i en kald tone om å kle på meg.var inn igjen etter noen mnd for å sette inn igjen spiral, dette klarte jeg ikke da alt bare knytte seg i meg,var like kald og lite forståelsesfull denne gang.