Yngvild Skåtun Hannestad

Yngvild Skåtun Hannestad er gynekolog i Bergen

Siste vurderinger av Yngvild Skåtun Hannestad

Kjempe fornøyd

Klinikk: Bergen Spesialistsenter Skrevet

Jeg har vært hos Hannestad ved to seperate annledninger og er kjempe fornøyd. Jeg kjenner meg overhode ikke igjen i de negative kommentarene som står på denne siden. Hun er omsorgsfull og ematisk. Tar seg god tid å forklarer. Og selve undersøkelsene går så smertefritt som mulig. Veldig glad for at jeg har blitt henvist til henne. Anbefales på det varmeste!

Dårlig gynekolog

Klinikk: Bergen Spesialistsenter Skrevet

Kan ikke anbefale hannestad sur og lite proff. Jeg syntes undersøkelsen var utrivelig.hun bryr seg ikke om smerter

Lite empatisk,irritert og spydig.

Klinikk: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Hadde en forferdelig opplevelse da jeg skulle til GU hos denne legen. Hun var kald og ble tydelig irritert da jeg sa jeg gruet meg. Hun sa to ganger at hun kom til å gi seg om ikke jeg slappet av. Jeg gråt stille hele undersøkelsen. Ble ikke tilbudt papir for å tørke tårer eller meg selv etter undersøkelsen. Hun sa kort at jeg burde forberedt meg før GU så jeg ikke strammet slik. Er selv i "samme bransje" og har aldri opplevd maken. Skrekk, rett og slett.

Aldri mer

Klinikk: Bergen Spesialistsenter Skrevet

Utrolig lite empatisk og forståelsesfull da jeg sa jeg fikk smerter ved undersøkelsen. Jeg fikk beskjed om å ta meg sammen ellers måtte vi bare avslutte timen. Tårene trillet av smerter og skrekk da vi fullførte timen. Har aldri opplevd lignende.

Ikke god på å møte engstelige pasienter

Klinikk: Bergen Spesialistsenter Skrevet

Rask og effektiv lege men virkelig dårlig på å hjelpe pasienten til å klare å slappe av. Da jeg var anspent ved gyn. u.s. sa legen i en kald tone: "Hvis du ikke slapper av kan jeg ikke undersøke deg". Jeg ble overrasket over at hun ikke gjorde noe forsøk selv på å berolige meg i situasjonen. Det ville jo gjort hennes eget arbeid mye enklere. Jeg synes det er ugreit at pasienten blir gitt hele ansvaret for å slappe av da dette nettopp i stor grad handler om relasjonen til legen. Gynekologer må inneha forståelse for ulike vansker folk kan ha ved slike undersøkelser, og handlingskompetanse for å møte dette på en god måte. Det som kunne hjulpet kunen f.eks. være å si: "Er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli enklere for deg under undersøkelsen ?" Men det hjelper jo heller ikke å si dette om man ikke gjør det med vennlighet. Jeg vil anbefale legen å lese litt eller kurse seg / fordype seg i metoder for å berolige engstelige pasienter. Jeg fikk heller ikke svar på det ene spørsmålet jeg hadde. Jeg har selvsagt ikke gått dit flere ganger da jeg trenger en som er mer imøtekommende.

very cool doctor

Klinikk: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

She was very nice, polite and gentle. She explained very clearly process of the treatment. She was listening and answering all questions in a very informative and accessible way. I felt safe and respected throughout the visit. It definitely was a good experience.

Veldig bra

Hyggelig, forståelsesfull, diskret.

Var til tidlig ul pga usikker termin grunnet spontanabort. Var veldig grei, ga info om foster og svarte hyggelig på spørsmål. Veldig diskret og grei.
Hun fikk ikke så gode mål og skrev dette i brevet til legen slik at det kunne bli korrigert ved ordinær ultralyd (i Bergen er de fast bestemt på å bruke tidlig ul termin om man har det).

Hyggelig sekretær.

Går ikke tilbake

Klinikk: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Tviler ikke på at hun er flink faglig , men fant henne ikke noe forståelsesfull og imøtekommende. Går nok ikke tilbake dit. Sa også at jeg gruet meg til undersøkelse og opplevde at da gikk rullegardinen ned og hun ble sur. Gjør som andre leger og lukk ørene og overse sånne kommentarer fra pas og forstå at dette er forsvar til den som skal i undersøkelse i en sårbar situasjon og som vi gjerne ikke gjør så ofte. . Følte hun ble lett irritert . Er helt enig at legesekretær var hyggelig og blid . Heldigvis . Finner nok en annen neste gang .

Lite forståelsesfull

Klinikk: Bergen Spesialistsenter Skrevet

Ble møtt med spydigheter om forrige gynekolog som hadde klippet tråden på spiralen min for kort. Under undersøkelsen var ho lite forståelsesfull for at jeg kvidde meg, spurte meg flere ganger om hun skulle gi seg siden jeg ikke klarte å ligge i ro.fikk ut spiralen til slutt og jeg hadde bare lyst å grine, fikk beskjed i en kald tone om å kle på meg.var inn igjen etter noen mnd for å sette inn igjen spiral, dette klarte jeg ikke da alt bare knytte seg i meg,var like kald og lite forståelsesfull denne gang.

Behagelig og flink

Klinikk: Bergen Spesialistsenter Skrevet

Jeg var hos Yngvild i dag for å ta en utvidet celleprøve, grunnet påvist celleforandring på prøve hos fastlege. Jeg kom fort til (svar fra legen på fredag, time til Yngvild mandag).

Før prøvetakingen ble jeg godt informert, og hun spurte om jeg ville ha bedøvelse før prøvene. Underveis svarte hun godt på alle mine spørsmål. Hele prøvetakingen var grundig, og vi hadde en hyggelig samtale om løst og fast. Hun var koselig og virket fagdyktig. Hun fortalte meg om behandlingstider, og at hun ville kontakte meg uansett utfallet av prøvene.

Jeg følte meg godt ivaretatt, og anbefaler gjerne Yngvild til andre!!

Småspydig og lite forståelsesfull

Klinikk: Bergen Spesialistsenter Skrevet

Jeg hadde ingen god opplevelse hos Yngvild da jeg opplevde henne som kald og småspydig. Jeg fikk ingen ordentlig forklaring på smertene mine og opplevde at hun bagatelliserte det hele. Gikk ifra timen med mer usikkerhet enn det jeg gjorde når jeg kom inn. Kommer ikke til å anbefale henne videre.

Veldig fornøyd!

Klinikk: Bergen Spesialistsenter Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med både selve møtet med lege, samt behandlingen jeg har fått hos Hannestad. Jeg opplevde henne som imøtekommende, lyttende og rolig. Jeg har hatt en undersøkelse og en behandling (to separate timer), og hatt god opplevelse begge gangene. Hun innehar god faglig kompetanse, og oppleves som profesjonell og hyggelig.

Etter behandlingen fikk jeg god oppfølging av Hannestad, samt resepsjonist ved senteret.

Jeg ønsker å komme tilbake til Hannestad ved behov, og vil også anbefale henne videre til andre.

Kald, tok ikke noe hensyn til angsten for undersøkelsen.

Klinikk: Bergen Spesialistsenter Skrevet

Sitter med en vond følelse etter en biopsi av livmorhalsen. Ga klar beskjed om at jeg gruet meg forferdelig og hadde tidligere opplevelser som ga meg angst for underlivsundersøkelser. Hun tok ikke hensyn, hele opplevelsen var nermest traumatisk. Skalv og grein, men ingen pauser eller noen beroligende forklaringer. Var flink å spørre om jeg lurte på noe i forkant, men det hjalp ikke når det var slik under inngrepet. Spurte om det kunne vere noe smerte i etterkant, men fikk blankt Nei. Ligger her og verker mange timer enda. Går aldri her igjen.

Dyktig, empatisk, lyttende og vennlig

Klinikk: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Jeg synes det er ubehagelig med gynekolog undersøkelser, og fortalte dette da jeg kom inn. Yngvild var veldig stødig og dyktig, og forklarte underveis alt hun holdt på med slik at det føltes trygt gjennom hele undersøkelsen. Hun opplevdes som en hyggelig dame som tok seg god tid med pasienten og forklarte godt rundt ulike spørsmål.

Vennlig og behagelig

Klinikk: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Veldig behagelig og gå til henne .Skulle bare ønske eg kunne få lov til og forsette hos henne . Desverre så har hun det veldig fullt .,og må prioritere de som virkelig trenger fagkunnskapen hennes .
Kjekke kontordame også .
Med andre ord ..veldig fornøyd med henne .

Går ikke til denne legen igjen

Klinikk: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Kan nevne at sekretæren var svært imøtekommende og hyggelig. Yngvild var kort og lite lyttende, oppfattet henne nesten litt frekk og spydig. Hadde alt i alt ikke en god opplevelse, og kommer aldri til å annbefale henne videre. Gikk fra timen 380 kr fattigere og uten og få noen klare svar på noen av plagene mine.

Mangler menneskelig kompetanse

Klinikk: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Hun er faglig dyktig men klarer ikke å ivareta pasienten når det kommer til det menneskelige. I en sårbar situasjon som en gyn undersøkelse er, så trenger man en lege som har tid til å høre på en om samt vise empati. Dette klarer ikke hun, dessverre.

Veldig fornøyd

Klinikk: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Hun er vennlig, rolig og flink til å informere underveis. Sekretæren kan også nevnes som veldig imøtekommende og vennlig. Jeg gruer meg ikke for å komme tilbake igjen dit til kontroll.