Yngvild Skåtun Hannestad

Bergen Spesialistsenter
Nygårdsgaten 4 5015 Bergen
Yngvild Skåtun Hannestad er gynekolog i Bergen

Siste vurderinger av Yngvild Skåtun Hannestad

Ikke god på å møte engstelige pasienter

Klinikk: Bergen Spesialistsenter Skrevet

Rask og effektiv lege men virkelig dårlig på å hjelpe pasienten til å klare å slappe av. Da jeg var anspent ved gyn. u.s. sa legen i en kald tone: "Hvis du ikke slapper av kan jeg ikke undersøke deg". Jeg ble overrasket over at hun ikke gjorde noe forsøk selv på å berolige meg i situasjonen. Det ville jo gjort hennes eget arbeid mye enklere. Jeg synes det er ugreit at pasienten blir gitt hele ansvaret for å slappe av da dette nettopp i stor grad handler om relasjonen til legen. Gynekologer må inneha forståelse for ulike vansker folk kan ha ved slike undersøkelser, og handlingskompetanse for å møte dette på en god måte. Det som kunne hjulpet kunen f.eks. være å si: "Er det noe jeg kan gjøre for at det skal bli enklere for deg under undersøkelsen ?" Men det hjelper jo heller ikke å si dette om man ikke gjør det med vennlighet. Jeg vil anbefale legen å lese litt eller kurse seg / fordype seg i metoder for å berolige engstelige pasienter. Jeg fikk heller ikke svar på det ene spørsmålet jeg hadde. Jeg har selvsagt ikke gått dit flere ganger da jeg trenger en som er mer imøtekommende.

very cool doctor

Klinikk: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

She was very nice, polite and gentle. She explained very clearly process of the treatment. She was listening and answering all questions in a very informative and accessible way. I felt safe and respected throughout the visit. It definitely was a good experience.

Veldig bra

Hyggelig, forståelsesfull, diskret.

Var til tidlig ul pga usikker termin grunnet spontanabort. Var veldig grei, ga info om foster og svarte hyggelig på spørsmål. Veldig diskret og grei.
Hun fikk ikke så gode mål og skrev dette i brevet til legen slik at det kunne bli korrigert ved ordinær ultralyd (i Bergen er de fast bestemt på å bruke tidlig ul termin om man har det).

Hyggelig sekretær.

Går ikke tilbake

Klinikk: Yngvild Skåtun Hannestad Skrevet

Tviler ikke på at hun er flink faglig , men fant henne ikke noe forståelsesfull og imøtekommende. Går nok ikke tilbake dit. Sa også at jeg gruet meg til undersøkelse og opplevde at da gikk rullegardinen ned og hun ble sur. Gjør som andre leger og lukk ørene og overse sånne kommentarer fra pas og forstå at dette er forsvar til den som skal i undersøkelse i en sårbar situasjon og som vi gjerne ikke gjør så ofte. . Følte hun ble lett irritert . Er helt enig at legesekretær var hyggelig og blid . Heldigvis . Finner nok en annen neste gang .

Lite forståelsesfull

Klinikk: Bergen Spesialistsenter Skrevet

Ble møtt med spydigheter om forrige gynekolog som hadde klippet tråden på spiralen min for kort. Under undersøkelsen var ho lite forståelsesfull for at jeg kvidde meg, spurte meg flere ganger om hun skulle gi seg siden jeg ikke klarte å ligge i ro.fikk ut spiralen til slutt og jeg hadde bare lyst å grine, fikk beskjed i en kald tone om å kle på meg.var inn igjen etter noen mnd for å sette inn igjen spiral, dette klarte jeg ikke da alt bare knytte seg i meg,var like kald og lite forståelsesfull denne gang.