Ingeborg Bøe Engelsen

Fødselshjelp og kvinnesykdommer

Autorisasjon (1993)

Ingeborg Bøe Engelsen er gynekolog i Bergen

Siste vurderinger av Ingeborg Bøe Engelsen

Helt fantastisk person og lege!

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Jeg må ærlig innrømme at jeg har det mye mye bedre etter å ha gått til Engelsen nå i 2 år! Jeg opplever at hun tar meg på alvor, bruker alle ressursene hun har tilgjengelig for å gi meg god behandling og bryr seg om oppfølging og livskvaliteten min.

Jeg har til tider fått dårlige nyheter men hun viser alltid at hun ikke har gitt opp og prøver å finne løsninger. Som en syk ung kvinne har jeg ofte følt på å bli kastet rundt omkring i helsevesenet og var derfor veldig redd for samme behandling her, men det har jeg absolutt ikke fått!

Hun er bestemt, selvsikker og trygg i avgjørelsene sine som beroliger meg under timene. I tillegg viser hun empati og forståelse uansett. Hun virker også svært dyktig i feltet sitt og har både fortalt meg og satt meg på nye behandlinger. Dette har jeg aldri opplevd før, at noen er så oppdatert og rett og slett giret på å hjelpe.

Må også nevne at jeg fikk fantastisk hjelp av dem som jobbet på kontoret der etter å ha en dårlig reaksjon på å sette inn spiral!

Anbefaler sterkt!

Kunnskapsrik og dyktig

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Jeg er 36 år gammel og har gått til Dr.Engelsen over en 3 års periode, hovedsaklig grunnet oppfølging av celleforandringer.

Damene i resepsjonen er hyggelige, imøtekommende og smiler alltid når de hilser på deg :) I tillegg er lokal og fasiliteter lyse og moderne.
Noe som er med på å gjøre det litt lettere å sitte å vente :)

Jeg kan ikke minnes å ha opplevd Engelsen som hardhendt eller annet, og foretrekker henne fremfor andre gynekologer (og har prøvd et par..)

Engelsen har alltid tatt seg god tid og får meg til å føle meg trygg i det som for mange er en sårbar situasjon. Hun fremstår svært engasjert i sitt fag og forklarer og forsikrer seg om at jeg som pasient er godt opplyst før timen er omme.

Alt i alt veldig fornøyd, og kan varmt anbefale henne til andre!

Meget uempatisk og sur

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Følte meg verken sett eller hørt. Når man betaler mye penger og kommer til en sårbar undersøkelse, skal man kunne forvente å bli ivaretatt og møtt med medmenneskelighet. Det virket som gynekologen var lei jobben sin og kunne ikke få meg fort nok ut. Avbrøt meg slik at jeg ikke fikk stille relevante spørsmål og snakket til meg på en veldig arrogant og nedlatende måte. Bagatelliserte alvorlig problematikk.Denne gynekologen besøker jeg aldri igjen.

Empatisk og trygg

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Jeg har vært hos henne to ganger. Begge gangene har jeg følt,opplevd å bli sett og hørt. Hun er en direkte og trygg dame hun vet hva hun snakker om.
Hun gjennomførte undersøkelsen på en meget skånsomt måte da jeg er utrygg. Hun har henvist med til andre da videre oppfølging trengst.
Det er første gang i hele mitt liv at jeg har vært 100%trygg hos en gynekolog.
Tusen hjertelig takk 💜

Tydelig, trygg og dyktig lege

Klinikk: Bergen Spesialistsenter, avdeling gynekologi Skrevet

Leser her på siden om flere misfornøyde pasienter, og det er helt sikkert deres ekte opplevelser, samt må vi huske på at leger i dag er under stort press, og ikke har all verdens tid til hver enkel pasient. Dermed må legene fokusere på det mest viktige. Konsekvensen er at noen pasienter kan føle seg forbigått, eller lite ivaretatt.
Alt ettersom hvilken forventninger vi har i forkant av legebesøk.

Jeg er veldig fornøyd med oppfølging jeg får fra Dr. Engelsen. Hun var alltid godt forberedt, tydelig, forklarende og tok seg den tiden som var nødvendig.
Veldig hyggelig, trygg, dyktig og engasjert lege!