Knut Ivan Rasmussen

Telefonnummer482 15 668482 15 6 ...
Bogstadveien 6 0355 Oslo

Siste vurderinger av Knut Ivan Rasmussen

Kunnskapsrik og flink psykolog

Knut Ivan Rasmussen Skrevet

Knut Ivan Rasmussen fremsto som en kunnskapsrik, erfaren og dyktig psykolog. Han var lyttende, engasjert og kom med konstruktive innspill. Hans innsikt og forståelse av mine problemer har vært til stor nytte for meg. Jeg kan trygt anbefale ham til andre.

Svært dyktig og kunnskapsrik Psykolog

Knut Ivan Rasmussen Skrevet

Knut Ivan Rasmussen er veldig god på det å skape en god og ikke minst trygg atmosfære. Han lytter til det du kommer med, gjør seg noen tanker og stiller de gode og ikke minst riktige spørsmålene. Han får med seg de veldig små men viktige tingene, som gjør at han har fått meg til å snakke om ting som har vært for vanskelig å sette ord på før jeg kom til han. I timene med han har mye av tiden gått med til felles refleksjon, og det "å kaste ball" sammen. Dette har bidratt til at jeg har gravd dypere i meg selv enn noen gang! Jeg har samtidig også fått veldig god hjelp til å finne strategier som kan hjelpe meg i hverdagen, når ting noen ganger er vanskelige.

Det har vært veldig trygt og godt å ha en så dyktig fagperson som han, og snakke med. Jeg fikk fort full tillit til han fordi han viste en genuin og oppriktig interesse for meg og mine utfordringer. Jeg opplevde helt fra dag 1 at han hadde et genuint ønske om å hjelpe meg.

Sammen med han som psykolog, så har jeg hatt mot til å gå inn i alle de "mørke rommene". Han har geleidet meg trygt gjennom alle disse mørke rommene, og har hjulpet meg med å finne ut hvordan jeg best kan leve med alt det jeg har med meg i ryggsekken min.

Jeg hadde det ganske tøft når jeg begynte med timer hos han, hadde dårlig selvfølelse og ikke så stor selvtillit. Dette endret seg gradvis til det bedre, og etter en lengre periode med timer hos han så var livet plutselig mye lettere og lysere.

Jeg har lært mye om meg selv i den tiden jeg har benyttet meg av Knut Ivan Rasmussen som psykolog, og kan anbefale han på det varmeste. Han er i mine øyne en erfaren, kunnskapsrik og svært dyktig psykolog.

Dårlig psykolog

Knut Ivan Rasmussen Skrevet

Klarer ikke å holde seg til ett tema. Så fort man kommer inn på ett vanskelig emne så begynner han å prate om noe annet.
Han liker også å bruke en del vanskelige ord.
Man bør også ha god hørsel siden han prater veldig lavt.

Svært dårlig.

Knut Ivan Rasmussen Skrevet

Velmenende psykolog som ikke mestrer å holde fokus på klientens målsetning for terapien. Lar seg lett avspore og distraheres bort av hans egne påfunn og ideer, som har liten eller ingen relevans for klientens faktiske problemer.

Psykologer har en svært vanskelig jobb. En stor del av jobben handler om å hjelpe mennesker med psykiske vansker de selv har begrenset innsikt i. Det er gjerne derfor de kommer til en psykolog, siden de ikke klarer å løse problemene sine selv, via hjelp av venner, kolleger eller famile. Når man prøver å hjelpe klienten se ting på nye måter er det ikke alltid dette lykkes.

Mange er fastlåste i sin egen måte å se verden på. Derfor er det normalt at klienten opplever at "psykologen snakker bare tull" eller lignende. De kan bli svært frustrerte over å bli møtt med en virkelighetsforståelse som ikke passer med deres egen. Noen ganger når man ikke frem. Og ikke alle er like mottakelige for terapi. Det enkleste da er kanskje å peke på psykologen som problemet. Han eller hun må være inkompetent eller uegnet på en eller annen måte.

Jeg sier ikke at jeg ikke gjør feil, det gjør jeg og alle psykologer/ mennesker. Noen ganger får man ikke til å hjelpe, selv om man prøver sitt beste.

Forøvrig har jeg hjulpet mange hundre mennesker med deres vansker. En stor andel av disse har takket meg for å hjelpe dem leve et bedre liv. En viss andel har jeg ikke klart å hjelpe så godt som jeg skulle ønske. Den som tror dette ikke gjelder alle psykologer tar nok dessverre feil.

En eldre kollega sa en gang til meg da jeg var helt nyutdannet, at dersom man som psykolog gikk gjennom en hel karriere uten å få kritikk, så har man ikke gjort jobben sin.

Sånn sett tar jeg kritikken med et smil.

Besvart av Knut Ivan Rasmussen