Knut Ivan Rasmussen

Telefonnummer482 15 668482 15 6 ... – Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no
Underhaugsveien 9b 0354 Oslo

1 vurdering

Siste vurderinger av Knut Ivan Rasmussen

Dårlig psykolog

Knut Ivan Rasmussen Skrevet

Klarer ikke å holde seg til ett tema. Så fort man kommer inn på ett vanskelig emne så begynner han å prate om noe annet.
Han liker også å bruke en del vanskelige ord.
Man bør også ha god hørsel siden han prater veldig lavt.

Svært dårlig.

Knut Ivan Rasmussen Skrevet

Velmenende psykolog som ikke mestrer å holde fokus på klientens målsetning for terapien. Lar seg lett avspore og distraheres bort av hans egne påfunn og ideer, som har liten eller ingen relevans for klientens faktiske problemer.

Psykologer har en svært vanskelig jobb. En stor del av jobben handler om å hjelpe mennesker med psykiske vansker de selv har begrenset innsikt i. Det er gjerne derfor de kommer til en psykolog, siden de ikke klarer å løse problemene sine selv, via hjelp av venner, kolleger eller famile. Når man prøver å hjelpe klienten se ting på nye måter er det ikke alltid dette lykkes.

Mange er fastlåste i sin egen måte å se verden på. Derfor er det normalt at klienten opplever at "psykologen snakker bare tull" eller lignende. De kan bli svært frustrerte over å bli møtt med en virkelighetsforståelse som ikke passer med deres egen. Noen ganger når man ikke frem. Og ikke alle er like mottakelige for terapi. Det enkleste da er kanskje å peke på psykologen som problemet. Han eller hun må være inkompetent eller uegnet på en eller annen måte.

Jeg sier ikke at jeg ikke gjør feil, det gjør jeg og alle psykologer/ mennesker. Noen ganger får man ikke til å hjelpe, selv om man prøver sitt beste.

Forøvrig har jeg hjulpet mange hundre mennesker med deres vansker. En stor andel av disse har takket meg for å hjelpe dem leve et bedre liv. En viss andel har jeg ikke klart å hjelpe så godt som jeg skulle ønske. Den som tror dette ikke gjelder alle psykologer tar nok dessverre feil.

En eldre kollega sa en gang til meg da jeg var helt nyutdannet, at dersom man som psykolog gikk gjennom en hel karriere uten å få kritikk, så har man ikke gjort jobben sin.

Sånn sett tar jeg kritikken med et smil.

Besvart av Knut Ivan Rasmussen