Joshua Adam Haldorsen Kalla

Vestheimveien 33 1540 Vestby
Joshua Adam Haldorsen Kalla er en av 17 fastleger i Vestby

Siste vurderinger av Joshua Adam Haldorsen Kalla

Uhøflig

Jeg har kun hatt en konsultasjon hos denne fastlegen etter at min tidligere fastlege gikk av med pensjon og ble erstattet med denne.
Jeg hadde ikke vært hos lege for egen del på mange år, og hadde derfor ikke kjennskap til vedkommende.

Erfaringen jeg gjorde gir ikke tilstrekkelig grunnlag for å bedømme kompetanse, men fremtreden og relasjonell kompetanse var svært mangelfull. Jeg byttet umiddelbart for barna og meg til en annen fastlege jeg ikke har kjennskap til, og vurderer at det er sjelden fastleger i dag har så lav kompetanse i dialog med pasient at det skal mye til at det ikke vil bli bedre.
Årsaken til konsultasjonen var ikke alvorlig eller sensitiv, men var smertefull og krevde en rask avklaring/henvisning. Dette fikk jeg raskt.
Min bekymring var dersom jeg ville bli nødt til å ta kontakt for noe alvorlig eller sensitivt i fremtiden og møte slik adferd.

Den mest dekkende beskrivelsen vil være uhøflig adferd, og da skal det godt gjøres at ikke også resten av arbeidet som skal gjøres også på ett eller annet tidspunkt vil bli skadelidende.

Arrogant og formalistisk

De par-tre første besøkene både hos lege og kontordame har ikke vært spesielt positive. Legen var svært lite lydhør for mine spørsmål og synspunkter, selv om jeg etter et langt liv har ganske god kunnskap om min egen kropp. "Er du lege" fikk jeg arrogant spørsmål om da jeg kom med noen synspunkter. Jeg oppfatter legen som grundig, men med dårlig pasientbehandling. Empati og lydhørhet burde være en selvfølge i et slikt yrke. Svært formalistisk mht utskriving av sykemelding.

ikke fornøyd

da jeg fikk han etter forrige lege pensjonerte seg i februar, så hadde jeg troa på han. Men jeg velger å bytte av ulike årsaker.

Hyggelig og grundig fastlege.

Trygg og grundig. Kompetent lege, oppdatert på mine pasientopplysninger. Tar mange prøver, henviser til spesialist. Oppdaterer hull i min historikk fra tidligere.

Ikke ok fastlege.

Vær veldig forsiktig med å bytte til denne fastlegen. I løpet av mitt liv, så har jeg aldri møtt en lege på dette nivået. Han lo av meg når jeg fortalte noe intimt. Altså helt forferdelig å bli møtt på denne måten, og oppfattes som ekstremt useriøs, og utrolig arrogant. Han er frekk, og liker å stille sine egne diagnoser. Han kaster deg ut av kontoret, og om han vil så gjør han livet ditt surt. Gnien på sykemelding når det ikke er grunnlag for det. Kontordame er like frekk som legen.