Joshua Adam Haldorsen Kalla

Vestheimveien 33 1540 Vestby
Joshua Adam Haldorsen Kalla er en av 18 fastleger i Vestby

Siste vurderinger av Joshua Adam Haldorsen Kalla

Forståelsesfull, dyktig og profesjonell

Jeg føler at han tar meg på alvor, både ved psykiske og fysiske plager. Han er veldig forståelsesfull, og strekker seg langt for å hjelpe meg utrede og behandle. Han er også mitt barns fastlege, og han er så rolig og flink og jobber mye for å bygge tillit.

Sympatisk og lyttende.

Legen er, slik jeg har opplevd ham, hyggelig, kunnskapsrik og imøtekommende. Jeg fikk den hjelpen som jeg trengte, og som jeg aldri har fått hos noen andre leger i løpet av de tjuefem årene jeg har hatt det aktuelle helseproblemet.

Arrogant og iskald

Dette er den verste legen jeg har vært borti. Ikke velg han! Han har null empati og du føler hele tiden at han bare vil ha deg ut derfra. Sliter man psykisk blir det ikke tatt på alvor. Jeg har opplevd å fortelle om plager som gir meg angst hvor han bare avbryter meg for å bli ferdig med konsultasjonen. Jeg venter nå på å få en ny lege på et annet legekontor. Sekretæren som var der før var alltid frekk og kranglete. Hun ville heller spise lunsj og la meg vente i 30 minutter før hun kunne ta blodprøver. Når jeg sa hun kan spise lunsj etterpå ble hun skikkelig frekk. Sekretæren som er der nå er veldig hyggelig. Styr unna denne legen. Han er ubehagelig og iskald.

Uhøflig

Jeg har kun hatt en konsultasjon hos denne fastlegen etter at min tidligere fastlege gikk av med pensjon og ble erstattet med denne.
Jeg hadde ikke vært hos lege for egen del på mange år, og hadde derfor ikke kjennskap til vedkommende.

Erfaringen jeg gjorde gir ikke tilstrekkelig grunnlag for å bedømme kompetanse, men fremtreden og relasjonell kompetanse var svært mangelfull. Jeg byttet umiddelbart for barna og meg til en annen fastlege jeg ikke har kjennskap til, og vurderer at det er sjelden fastleger i dag har så lav kompetanse i dialog med pasient at det skal mye til at det ikke vil bli bedre.
Årsaken til konsultasjonen var ikke alvorlig eller sensitiv, men var smertefull og krevde en rask avklaring/henvisning. Dette fikk jeg raskt.
Min bekymring var dersom jeg ville bli nødt til å ta kontakt for noe alvorlig eller sensitivt i fremtiden og møte slik adferd.

Den mest dekkende beskrivelsen vil være uhøflig adferd, og da skal det godt gjøres at ikke også resten av arbeidet som skal gjøres også på ett eller annet tidspunkt vil bli skadelidende.

Arrogant og formalistisk

De par-tre første besøkene både hos lege og kontordame har ikke vært spesielt positive. Legen var svært lite lydhør for mine spørsmål og synspunkter, selv om jeg etter et langt liv har ganske god kunnskap om min egen kropp. "Er du lege" fikk jeg arrogant spørsmål om da jeg kom med noen synspunkter. Jeg oppfatter legen som grundig, men med dårlig pasientbehandling. Empati og lydhørhet burde være en selvfølge i et slikt yrke. Svært formalistisk mht utskriving av sykemelding.