Eivind Tynes Finnøy

Myklerudveien 65 1454 Fagerstrand
Tlf: 66 96 49 90 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Eivind Tynes Finnøy er en av 15 fastleger i Nesodden

Siste vurderinger av Eivind Tynes Finnøy

Svarer bra til forventninger til fastlege

Burde vere mer på nett. Og ha hastetimer for bestilling på nett da det ofte er problemer å komme gjennom på telefon.

Beste fastlegen jeg har hatt.

I en livs ekstensiell krise, tror jeg ikke jeg kunne ha møtt en bedre fastlege. Opplever gode omsorgs og  kommunikasjon evner, med kunnskap og ydmykhet.

Føler meg heldig!

Beste fastlegen jeg har hatt

Jeg har hatt Eivind som fastlege i sju år og er veldig fornøyd. Han er lyttende, menneskelig, dyktig og nøye. Jeg føler alltid at jeg blir tatt på alvor, og han er også flink til å henvise videre når det er nødvendig. Han er god til å forklare og finne løsninger på de medisinske utfordringene jeg har hatt. I tillegg følger han alltid opp avtaler om å ringe tilbake/ta kontakt de gangene jeg har ringt kontoret. Jeg kan anbefale Eivind på det varmeste.

Forværelset har imidlertid forbedringspotensiale, da det til tider kan være vanskelig å komme gjennom på telefon.

Väldigt empatisk person

Jag har ett väldigt gott intryck av honom. Bra på att lyssna, bra på att förklara ordentligt, svarar omfattande på frågor och är noga med att jag förstår vad han har förklarat. Allt detta sätter jag stor pris på!

I tillegg så utstrålar han ett lugn som jag tror bidrog till att min treåriga son stoler på honom. Tidigare har det inte varit någon läkare (inkl vana barnläkare) som har fått komma nära honom. Detta är inget problem alls, här han skapade en god relation och fick tillit från starten och hade stor förståelse för att det kan vara skummelt för en treåring att gå till doktorn.

Grunnet sin milda approach till min son klarade han att undersöka honom ordentligt och hittade något som alla andra läkare missat. Nu är vårt problem äntligen löst och livet lättare för oss!

Han här ska jag aldrig byta bort!

Tyvärr är personalen i receptionen ganska otrevlig och lite tillgänglig, så det borde de se på...

Kjempefornøyd

Et absolutt sympatisk menneske og tillitsvekkende lege.
Har ikke høy terskel for å henvise videre, hvis behov.
Synes vi samarbeider godt.
Lyttende og forståelsesfull. Stiller opp.
Har hatt han som fastlege i 2-3 år og har blitt trygg på samarbeidet.

Resepsjonen på legekontoret er ikke plagsomt tilgjengelig, hverken på tlf eller over skranke. Har liksom buret seg inne bak glassmonteren og man må ofte vente lenge på kontakt.
Her er forbedringspotensiale.

Legekontoret er lett tilgjengelig for rullestol.

Flink og samarbeidsvillig.

Men tror jeg må bytte tilbake til varden,resepsjonen svarer ikke på telefon ,ubrukelig sms tjeneste.må vanligvis møte personlig for å få time eller resept,dette er uholdbart når man bor syd på Nesodden!!!

Stressa i gitte situasjoner

Han har problemer med å lytte. Jeg er en pasient med mange lyter. Det virker som om han har gitt meg opp. Jeg ønsker å byte fastlege. Han har for masnge pasienter og for liten tid. Blir mye kjøring frem og tilbake. Av meg krever dette mye energy. Skulle ønske at dobbeltime kunne benyttes. Bli bedre på dette

Nervøs og usikker

Jeg hadde han som lege og han gjorde meg urolig under behandling grunnet hans nervøsitet og usikkerhet overfor mine problemer. Han klarte ikke å lese en Ekg-undersøkelse/utskrift riktig. Hos spesialist fikk jeg bekreftet at ingen ting var feil med meg, noe Finnøy mente det var i følge Ekg-utskriften.
Stoler ikke på han som lege og har byttet fastlege.

Har ikke tenkt å bytte fastlege

Jeg er fornøyd med legen min. Synes han er en god lytter, behandler og rådgiver

Merkelig praksis mht. bestilling av eksterne tjenester

Når f.eks. røntgen og spesialisttjenester skal ordnes, overlates dette til meg som pasient. Dette er uvant og temmelig ulik praksisen fra forrige fastlege i Stavanger der alle eksterne undersøkelser ble bestilt og måtte bestilles direkte fra fastlegen. Denne praksisen skaper problemer for en nyinnflyttet til Nesodden.
Er også uvillig til å ta opp mer enn kun ett problem ad gangen slik at nye timer må bestilles, noe som selvsagt koster mer penger og tid.

Veldig bra

En av de beste, lytter tilpasser seg ditt nivå. Sender deg videre om du trenger mere undersøkelser. Veldig tilgjengelig, klarer stort sett å gi deg time om du har litt dårlig tid. Da er det verdt å sitte litt ekstra på venteværelse, kanskje det er noen andre som også ønsket seg en "innimellom" time.
Har ikke prøvd så mange andre leger. Men da man har kommet i "reperasjonsalderen" blir det jo litt erfaringsutvekslinger blant kollegaer.

bra

En fin lege som det er lett å få kontakt med, gir gode råd. meget flink til å sende deg videre for ytterlige undersøkelser.. En lege jeg kan stole på.

Meget bra så langt.

Har vært hos Eivind tre ganger så langt,er meget fornøyd. Det er første gang jeg bytter lege selv ,burde gjort for lengesiden !(over 60 år)

Hyggelig, men ikke så veldig interssert..

Hyggelig. Ikke veldig lyttende. Kan virke travel og konform.