Gerlinde Gunhild Sabine Kvinlaug

Trykkeriveien 6 1653 Sellebakk
Tlf: 69 35 20 50 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Gerlinde Gunhild Sabine Kvinlaug er en av 69 fastleger i Fredrikstad

Siste vurderinger av Gerlinde Gunhild Sabine Kvinlaug

Lite empatisk, veldig likegyldig.

Har alltid blitt "hevet" ut av legekontoret like raskt som jeg kom inn. Hun virker totalt likegyldig til meg som pasient og jobben hun gjør generelt. Har dratt derifra og tenkt at om jeg hadde havnet i en situasjon hvor helsen min var livstruende så ville hun nok ikke tatt det alvorlig, skremmende! Jeg ville ikke anbefalt henne til noen.

Veldig fornøyd. Flink lege.

Jeg er veldig fornøyd med legen. Hun er rask og effektiv. Jeg blir både sett og hørt og får den hjelp jeg trenger. En av de bedre legene jeg har hatt opp gjennom årene.

Helt elendig

Har gått ut illsint av det legekontoret mange ganger, etter å ha møtt denne likegyldige personen som aldri har tatt meg seriøst. Flere ganger har jeg blitt gående syk fordi hun ikke har gitt meg medisiner eller villet undersøke meg, for så å få alt jeg har trengt på Volvat eller sykehus senere. Når det gjelder psykiske plager er hun også helt ubrukelig. Hun er vanskelig å åpne seg for, og når man gjør det blir man møtt av en passiv og nedlatende ordning. Følger aldri med, og husker aldri historikken din heller. Hadde Aldri anbefalt henne videre eller latt familie gå til henne.

Lite empatisk

Viser liten interesse og forståelse. Virker ikke som om hun har så mye kunnskap om psykisk helse, og er dårlig på å sette seg inn i andres situasjon.

Totalt uinteressert

Ho er flink å skrive ut resepter, men når jeg kommer å skal ha hjelp til medisiner under graviditet, så hadde ho ikke tid til meg! Da byttet jeg lege når jeg kom hjem.

Ikke en lege og anbefale.

Arrogant og nedlatende.

Hun var overfladisk og uinteressert. Viste ingen empati og så mer på skjermen enn på meg. Virket kald.
Hun henviste meg videre til spesialist og for det burde hun kanskje fått to stjerner. Men hovedinntrykket var så negativt at det blir bare en.
Det ble med det ene besøket og da jeg kom hjem gikk jeg rett på nettet og fikk ny fastlege.

Ikke til stede

Satte meg opp som pasient hos henne fordi jeg ville ha en kvinnelig lege. Etter et par besøk forstod jeg fort at her var det ikke mye hjelp å få. Hun virket fjærn og ikke til stede. Følte meg værre etter besøket enn før. Byttet fastlege med en gang.

Hun er en fantastisk blid og grei lege.

Min vurdering av Gerlinde er upåklagelig. Leser en del negative ting om henne. Men kan det være sånn at hvis vi pasienter ikke får det som vi vil, så er det legen det er noe feil med? Nei Gerlinde, vær den du er. Jeg har gått hos deg noen år, og det kommer jeg til å fortsette med.

Flink og grei lege.

Har vært hos henne 3-4 ganger og har alltid blitt godt mottatt. Hun er blid og gir seg god tid til å høre på klagene mine. Synes det er litt merkelig å lese at noen synes hun er uinteressert siden jeg har opplevd minst én gang at hun ringte og spurte hvordan det gikk med meg. Hun var og min mors fastlege i ca 17 år og hun skrøt veldig av henne.

Uempatisk

Jeg føler jeg ikke får den oppfølgningen jeg trenger og når jeg først er der så er hun fraværende og lite omsorgsfull. En fastlege skal klare å skape en viss trygghet med pasienten, dette føler jeg ikke hun får til.

Lite interessert i pasienten, mekanisk væremåte, lite hyggelig

Hun er kun opptatt av sin egen og av NAV's statistikk. Har overhodet ingen forståelse for at man kan være i en vanskelig livssituasjon, hun gir utrykk for at sykmelding er uaktuelt så lenge man kan gå på to ben. Det virker som om pasienter er en belastning for henne. Har endelig byttet til annen lege

Helt okay

Det er veldig bra at de tar bestilling av time og fornyelse av resept på nettsiden! Men jeg synes det er vanskelig å kommunisere godt med legen og timene er korte.

dårlige greier

hun gidder ikke å se på meg engang når jeg er der, bare titter i dataskjermen å hummer til alt jeg sier. gidder ikke å følge meg opp. jeg føler jeg ødelegger dagen hennes når jeg kommer. smiler aldri, gidder ikke å høre på deg eller se deg i øya. jeg har byttet heldigvis.

Litt blanda

Jeg opplever at hun er opp og ned - noen ganger er hun engasjert, oppdatert, imøtekommende m.m. mens andre dager er hun distre, husker ikke historikken, ikke så imøtekommende. Jeg mener hun er mindre flink og mindre engasjert i det som går på det psykiske, mens når det er noe konkret fysisk er hun helt grei. Tror nok ikke hun er noen "superlege", og ofte må man selv vite hva man vil skal gjøres mtp. henvinsinger, prøvetaking, medisinering osv., men opplever at hun gjør det jeg ber henne om og det holder for meg ;) Av og til tenker jeg at jeg burde bytte til en dyktigere lege, men så har hun kjent meg i mange år, så da blir jeg da.

Blir fulgt opp regelmessig og ofte

Vært hos legen i dag. Hun følger meg opp ca.hver 3dje uke. Sender meg til sykehus og spesialist.
Føler meg svært godt ivaretatt og hun er svært opptatt av meg og mine helseplager som begynner å bli vell mange. P.g.a. alderen
Jeg er godt fornøyd.

Ikke bra

Har hatt henne som fastlege, og selv om hun er hyggelig og blid, er hun veldig distre og virker lite kunnskapsrik. Da jeg gikk gravid hos henne og var på kontroll ukentlig, husket hun ikke meg og min historie fra gang til gang. Gikk også med jernmangel nesten hele graviditeten uten å få beskjed, da jeg tilfeldig fikk vite det av en på labben der.

En meget god fastlege.

Av de legene jeg har vært borte i, så er hun veldig flink til å lytte og fosøker å sette seg inn i problemene og tar ingen ting for gitt.To ganger har hun sendt meg til sykehus.De var veldig fonøyd med det.Har ingen ting å klage på.Føler absolutt at jeg er i trygge hender.Min vurdering av henne er meget positiv.

Tafatt

Jeg opplever at hun er lite engasjert. Det er jeg som må stille spørsmål og komme med forslag. Hun virker generelt litt tafatt.

Kjempefin lege!!!

Har gått til Gerlinde i mange år, og jeg er såå fornøyd. Jeg opplever å bli tatt imot med varme og omsorg, og at hun tar meg og mine plager på alvor! Har aldri før hatt en lege som har ringt hjem til meg for å høre om antibiotikakuren virket. I tillegg har hun god humor, og det er lett å le sammen med henne! Og en god latter kurerer mange plager. De som klager burde kanskje gå litt i seg selv. Hvis man møter opp med et surt fjes og holdning, smitter det lett over.

Bra

Veldig fornøyd med hjelpen jeg fikk til en betennelse.