Bjørn-Tore Martinussen

Traraveien 5B 1605 Fredrikstad
Tlf: 69 30 09 99 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bjørn-Tore Martinussen er en av 69 fastleger i Fredrikstad

Siste vurderinger av Bjørn-Tore Martinussen

Forståelsesfull og flink til å henvise videre

Vi er en familie på fire som kom tilflyttende til Fredrikstad i 2002. Etter å ha vært misfornøyd med to forskjellige fastleger kom vi tilslutt til Martinussen i 2009. Han har vært forståelsesfull, hjelpsom og dyktig med alle våre utfordringer. Han lytter, foreslår og henviser. Han har evne til å lytte til det pasientens ønsker og klarer gjennom dialog å komme frem til en god plan/løsning. Det er lett å få time og han er stort sett alltid presis.

Har mistet tillitten..... :-/

Jeg og mine barn har hatt Martiniussen i snart 10 år så har lang erfaring....
Vi bruker ikke lege ofte (heldigvis), men i perioder har det blitt noe mer. Tidligere opplevde jeg han som en med tid til pasientene og jeg ble tatt på alvor.

De siste 2-3 årene har dessverre dette endret seg. Nå virker det som han er mer opptatt av å holde seg innenfor arbeidstid og at det hersker en "samlebånds" mentalitet? Han virker stresset når jeg er der inne og jeg føler at han allerede har begynt å tenke på nestemann mens jeg er der! Ikke er han særlig forberedt og jeg må forklare hva som er tilfellet.

Synes også det er rart at han blir irritert hvis jeg nevner 2 forskjellige saker angående helsen jeg er bekymret for, han har uttalt at det IKKE er greit. Man får kun komme med et "problem" pr. time.

Det som nå avgjør at jeg bytter lege er at jeg var der med min sønn som ikke er 1 år enda og han startet å ringe til barneavdelingen før jeg hadde snakket ferdig. Han var ikke interessert i å høre alle symptomene jeg hadde forberedt å si. Så skyflet han oss ut for å ta i mot neste pasient mens han ventet på svar fra barneavdelingen. Når jeg uttrykte uro for sønnen min, tok han dette på en svært dårlig måte med å uttale - det er din sønn som skal behandles, ikke mor.
Etter en stund, og en pasient hadde vært inne hos han, kom han ut på venteværelset og ga meg dårlig informasjon om hva som skulle skje videre. Bare at jeg skulle få et brev i posten fra barneavdelingen på Kalnes. Jeg forlot kontoret med større uro enn da jeg kom.

Dette var uakseptabelt. Hvis Martiniussen leser dette, håper jeg han tar det til seg og endrer seg. For sånn kan man ikke behandle pasientene sine!

Veldig bra

Alltid fått riktig service og god betjening. Gode råd og tar deg alltid seriøst. Veldig profesjonell.
Lytter bra og det er alltid greit å stille forskellige spørsmål!

God oppfølging

Er svært godt fornøyd. Flink til å følge opp, og har ved et par bagatellmessige anledninger ringt meg på telefon for å høre hvordan ting går.

Har hatt denne legen for lenge

Jeg har hatt Martiniussen som lege i flere år, og skjønner ikke hvorfor jeg ikke har byttet tidligere. Han bagatelliserer små problemer, som blir store i hverdagen, og ser mer på PC enn han ser på deg som pasient. Lite behjelpelig når det kommer til ting utover det timen er satt av til.

Flink og nøye

Han lytter og hører på det jeg sier, han tar mine problemer på alvor, og han spør altid om hvordan jeg har det.

Dyktig lege

Hele familien går til han og vi er veldig fornøyde, er nok strengere enn en del andre leger men det er absolutt positivt og flere burde vært som han. Tar deg seriøst og sørger for å hjelpe deg eller sende deg til noen som kan hjelpe deg.

Lyttende og kunnskapsrik.

Jeg opplever Martinussen som en som bryr seg. Han spør alltid hvordan det har gått siden sist, og tar seg tid til å lytte. Noen ganger har jeg tatt opp to ting på én konsultasjon, og det har vært greit hvis det er småting.

Han har humor der det er rom for det, og det setter jeg pris på. Det viser at han er sosial. Jeg er selv på hans alder, så det kan være årsaken til god kjemi.

Han er oppdatert på moderne medisin, men slår gjerne opp ting han er usikker på. Det er betryggende at han går i dybden.

Jeg er veldig fornøyd med Martinussen.

Ironiserende og avvisende

Legen møter med en utpreget grad av forforståelse og stiller lukkede spørsmål som; Du har vel ikke, det er vel ikke sånn at.
Legen møter med avvisende holdning. Gir en opplevelse av at du bruker tiden hans unødvendig og burde klart deg selv.
Gir lite informasjon og ironiserer over dumme spørsmål som viser at jeg som klient har lite kunnskap, noe jeg jo har.

Ikke overbevisende

Fikk Martinussen som lege da min tidligere lege gikk av med pensjon, møtte en lege som jeg ikke følte hørte på meg og som for meg virket overlegen. Ga meg ikke et positivt inntrykk og det tok ikke mange konsultasjonene før jeg valgte å bytte lege.

Arrogant og iskald personlighet!

Jeg har fått bedre service på en kiosk en hos han! Ser ikke på pasienten i det hele tatt, spør ikke hvordan det går med pasienten og ikke kommuniserer heler! Det føles som om jeg nesten at forstyrer han...Skjønner ikke at slike mennesker velger å bli lege! Hvis du besøker legen en gang i året så er det greit, men hvis du har behov for odentlig oppfølgning så ikke gå til han!!!!

Nei takk!!!

Han tar kun èn sak av gangen, uansett om han har god tid eller ikke!!
Tar deg ikke seriøst, ved mindre du har med deg noen.
Da er han brått veldig innterestert i å hjelpe deg!!
Aldri vært så missfornøyd med en lege i hele mitt liv!!

Grundig og pålitelig

Flink lege, får oppfølging som jeg trenger, og tar meg på alvor. Liker at han er relativt ung, slik at han er oppdatert på det som skjer. Kan gjerne anbefale han til andre. De andre legene på legekontoret er også veldig hyggelig og tilgjengelige ved fravær:)

Solid og god fastlege

En svært pålitelig og godt tilgjengelig fastlege som er der når det trengs.

den beste legen jeg har hatt

tilgjengelig,god kommunikasjon og tillit, jeg stoler på min lege og får den beste hjelp når jeg trenger det

Ikke noe særlig..

Ok lege, ting å prate med, sitter mye med fjeset foran skjermen.

Flink og hyggelig lege

Veldig grundig og tar godt vare på meg som pasient.