Jonas Peter Nicklasson

Dyrendalsveien 13C 1778 Halden
Jonas Peter Nicklasson er en av 27 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Jonas Peter Nicklasson

DAMENE TAR IKKE TLF,DI BØR BYTTES UT

Di tar aldrig tlf.Har ringt di gjentatte ganger.Lengste jeg ringte var 25min.Å slik har det vært så lenge jeg har vert der ,å det er ca 15 år. Nå har jeg byttet lege........Jonas er vel ok

Topp og meget seriøs

Grundig og kunskapsrik. Har forståelse og bruker spesialister om nødvendig. Ikke noe problem med å få time på sms svarer alltid

De tar ALDRI telefonen

..og da mener jeg ALDRI. De har telefontid et par timer på morgenen, samt fra kl. 13:00 til 14:00.

Ved 3 tilfeller har jeg prøvd å komme igjennom på telefon i telefontiden fra kl. ett til to (senest idag - holder faktisk linjen i skrivende stund). Jeg har da brukt alle 60 minuttene for å sjekke at det jeg nå skriver faktisk er tilfelle.

"Vi har for tiden stor trafikk, vennligst hold linjen", og en påminnelse om at du kan bestille time via SMS er det du får.

Etter rundt 16 minutter og 40 sekunder med den repeterende telefonsvareren, blir du informert om telefontiden deres, før du igjen får en påminnelse om at du kan bruke SMS. Man får også vite at man kan ringe 113. Deretter blir linjen brutt og du må ringe opp igjen (og havner selvfølgelig bakerst i telefonkøen)

Hvor stor er sannsynligheten for at de på legekontoret ved alle 3 tilfellene à 60 minutter var så opptatte at de ikke kunne svare telefonen mon tro? Jeg vil si tilnærmet lik null (hvordan skulle 1 lege klare å ta imot alle disse individene som holder resepsjonisten opptatt?)

Det er nærliggende å spekulere i om det er systematikk i at de ikke tar telefonen, sånn at klientene må bestille det de trenger via SMS - som selvfølgelig koster penger (6 kroner pr. mottatt melding). Det blir minst 2 mottatte SMS (den første bekrefter at de har mottatt din forespørsel).

Bortsett fra "telefonfenomenet" er jeg fornøyd med Nicklasson, han leverer det man kan forvente av en lege, og er en trivelig kar.

Det med telefonen er likevel så irriterende at jeg kommer til å bytte fastlege så fort den legen jeg vil bytte til får ledige plasser.

"Vi får vente å se, det går nok over.."

Absolutt ingen interesse av å hjelpe overhodet. Er rett å slett bort kastet tid å gå til denne så kalte legen.

Uinteressert og kunnskapsløs

Det går fint å ha Nicklasson som lege - helt til du blir syk. Han virker uinteressert og jeg ble overhodet ikke tatt på alvor, hverken med min egen eller barnas sykdom.

Vil på det sterkeste fraråde alle å bruke Nicklasson som fastlege.