Jonas Peter Nicklasson

Dyrendalsveien 13C 1778 Halden
Jonas Peter Nicklasson er en av 27 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Jonas Peter Nicklasson

God lege

God lege får hjelp når jeg trenger. Er ikke ofte oss legen men får time når jeg trenger. Hjelp på kontoret til medisiner (B12). Alltid rask svar på mail om det er noe jeg lurer på.

Middelmådig

De har en telefonsentral som virker å være veldig opptatt, men denne er egentlig ikke i bruk. Skal du ha svar på prøver må du møte opp - veldig dumt hvis det er noe akutt som man trenger svar på. Hovedproblemet med denne telefonsentralen er at den ber deg vente på svar, når de selv vet at svaret aldri kommer - de burde i så fall gi beskjed om at telefonen ikke er i bruk.

Nicklasson tar alvorlige saker seriøst, men mindre saker kunne godt håndteres bedre. Han sier ofte ting slik de er og ikke noe mer.

Konklusjon:
Nicklasson virker som han kan sine saker, men virker ikke alltid like interessert. Telefonstøtten er det mest negative for denne fastlegen. Hvis dette ikke er viktig for deg er dette en grei fastlege.

DAMENE TAR IKKE TLF,DI BØR BYTTES UT

Di tar aldrig tlf.Har ringt di gjentatte ganger.Lengste jeg ringte var 25min.Å slik har det vært så lenge jeg har vert der ,å det er ca 15 år. Nå har jeg byttet lege........Jonas er vel ok

Topp og meget seriøs

Grundig og kunskapsrik. Har forståelse og bruker spesialister om nødvendig. Ikke noe problem med å få time på sms svarer alltid

De tar ALDRI telefonen

..og da mener jeg ALDRI. De har telefontid et par timer på morgenen, samt fra kl. 13:00 til 14:00.

Ved 3 tilfeller har jeg prøvd å komme igjennom på telefon i telefontiden fra kl. ett til to (senest idag - holder faktisk linjen i skrivende stund). Jeg har da brukt alle 60 minuttene for å sjekke at det jeg nå skriver faktisk er tilfelle.

"Vi har for tiden stor trafikk, vennligst hold linjen", og en påminnelse om at du kan bestille time via SMS er det du får.

Etter rundt 16 minutter og 40 sekunder med den repeterende telefonsvareren, blir du informert om telefontiden deres, før du igjen får en påminnelse om at du kan bruke SMS. Man får også vite at man kan ringe 113. Deretter blir linjen brutt og du må ringe opp igjen (og havner selvfølgelig bakerst i telefonkøen)

Hvor stor er sannsynligheten for at de på legekontoret ved alle 3 tilfellene à 60 minutter var så opptatte at de ikke kunne svare telefonen mon tro? Jeg vil si tilnærmet lik null (hvordan skulle 1 lege klare å ta imot alle disse individene som holder resepsjonisten opptatt?)

Det er nærliggende å spekulere i om det er systematikk i at de ikke tar telefonen, sånn at klientene må bestille det de trenger via SMS - som selvfølgelig koster penger (6 kroner pr. mottatt melding). Det blir minst 2 mottatte SMS (den første bekrefter at de har mottatt din forespørsel).

Bortsett fra "telefonfenomenet" er jeg fornøyd med Nicklasson, han leverer det man kan forvente av en lege, og er en trivelig kar.

Det med telefonen er likevel så irriterende at jeg kommer til å bytte fastlege så fort den legen jeg vil bytte til får ledige plasser.

"Vi får vente å se, det går nok over.."

Absolutt ingen interesse av å hjelpe overhodet. Er rett å slett bort kastet tid å gå til denne så kalte legen.

Uinteressert og kunnskapsløs

Det går fint å ha Nicklasson som lege - helt til du blir syk. Han virker uinteressert og jeg ble overhodet ikke tatt på alvor, hverken med min egen eller barnas sykdom.

Vil på det sterkeste fraråde alle å bruke Nicklasson som fastlege.

Dyktig og presis lege

Helt klart dyktig og presis beskriver han meget godt.
Her får man timen når man har den (svært mange andre sitter man og venter i timesvis).
Han tar alltid på alvor det man sier - og opplever nå etter over ti år med han som lege at man får den hjelpen man trenger.
Han sier sannheten - og kanskje derfor noen som reagerer om de bare vil han noe som klør i øret eller sitt eget ønskesvar.
Kan på det tryggeste anbefales faglig såvel som hyggelig person. Vi har hele familen med 3 små barn hos han.

Han er også en av få som har et genialt system med sms for timer og sykmelding - noe som gjør det enkelt å få ordnet dette innen 24 timer som er hans svarrespons.

Er det viktig får man time raskt - ellers 5-10 dager.

Jeg har forøvrig arbeidet opp mot leger i min egen profesjon og sett mye - så det burde veie for noe.

Hilsen fornøyd kunde.

Ikke å anbefale

Tar seg ikke tid. Det føles at du må skynde deg for å komme deg ut av kontoret. Standard svar: "Alt er bra " eller "Det skal være sånn ". Ingen råd eller anbefalinger å få, informasjon må dras ut.
Veldig fornøyd med damene som jobber der. Jeg har faktisk fått mer hjelp og anbefalinger av dem. Liker bestilling av timen og resept på SMS.

Ikke hyggelig

Denne legen tar ikke pasientene sine på alvor. Han er dårlig på å lytte, har altfor dårlig tid og er vanskelig å få henvisninger av. Veldig dårlig på å snakke med barn. De årene jeg gikk til ham fikk jeg mer hjelp av sekretæren hans (veldig hyggelig) enn av legen selv. Valgte å bytte lege, nå er jeg veldig fornøyd!
Anbefaler ikke Nicklasson!!

Effektiv og god service

Legen er lett å snakke med, tar det man sier på alvor. Videre er min erfaring at han lar deg som pasient finne løsninger/forslag selv og jeg har aldri følt meg mistrodd eller ikke blitt tatt på alvor. Han setter også foten ned dersom man vil til spesialister som er unødvendig å oppsøke. Dette er kanskje ikke legen for deg som trenger en lege som gir deg alle svarene, men for de pasientene som selv ønsker å ha endel styring selv og ønsker selv å jobbe aktivt med sin egen helse/og som tar endel initiativ på egenhånd. Han støtter opp om det meste så lenge det er fornuftig. Lett å få time/resepter med sms bestilling og man kommer fort inn ved akutt sykdom.Lett å parkere og fint med andre helsetilbud i samme bygg. De fleste av helsesekretærene er også veldig koselige og tar seg alltid tid til en prat. Min samboer,gamle mor, begge søsken m fmilie har han som lege.

Ikke seriøs nok

Han møter deg med ett smil.Og har respekt for timen din.

Han kan bli bedre på informere selv til pasientene om viktige sykdommer/diagnoser.Han bør selv ringe og fortelle eller innkalle til time når slike ting inntreffer da skulle det ikke være nødvendig at pasienten selv ringer inn for å få sjokk beskjed av sekretæren.

Han bør gå mer inn i sykdomshistorien og ikke ta ting for gitt,undersøke mer rett og slett.
Når legen sitter å løfter på skuldrene og ikke vet han han skal gjøre,da kan det være fint å ta tak i ting også når andre leger anbefaler det.
Han bør lese seg mere opp på medisin siden og følge litt mere med i tiden,
alt kan ikke bli kurert med paracet og ibux.

Tar deg ikke på alvor

Denne legen klarer ikke å følge opp alle sine pasienter. Tar deg ikke på alvor, og sender deg ikke videre til spesialist. På grensen til uinteressert.

Endelig en lege som tar en på alvor.

For å ta de negative tingene først. Det er dessverre stengt på onsdager, og det er nesten umulig å komme gjennom på telefon. Men så er det veldig enkelt å bestille time på nett eller pr sms så det gjør opp for veldig mye av det.
Deretter er det bare positivt for min del.
Flink lege som lytter til deg, tar deg på alvor og tar tak i tingene. Sender deg videre til spesialist "med en gang" når det trengs. Han hører på dine meninger uten at du føler deg dum (har opplevd det hos tidligere lege), han tar deg som menneske alvorlig og han viser interesse for å få deg frisk igjen. Kjempefornøyd med ham som lege, og en lettelse å finne en god lege etter å ha vært innom flere totalt ubrukelige leger tidligere.

Absolutt en grei lege

Skjønner ikke all den negative omtalen om Jonas her på siden. Synes selv det er kjipt at det er stengt på onsdager, men er jeg syk, så får jeg alltid time på dagen, og han har alltid hørt på meg og mine problemer. Min sønn ble henvist videre, samme dag ble brevet sendt. Så jeg tror ikke det finnes en bedre lege for meg og mine... Så jeg kan bare anbefale Jonas... Tommel opp fra min side.

Dårlig tid

Syns det er vanskelig og få time hos Nicklasson og syns det er ubehagelig å gå til han fordi føler han ikke at tid til deg og hvis du ber om noe råd eller noe sier han at han ikke er den rette personen til det eller at han ikke vet hva fet gjelder om selv om jg forklarer situasjonen dessuten suger han på og videresende deg til spesialist måtte dit ned tusen ganger for og sifra om og sende en henvisning og det at det er vanskelig og komme igjennom med tlf gjør jo det værre får aldri bestilt time hos han med tlf

Lege gjennom 14 år!!

Jonas og jentene på kontoret er en fantastisk gjeng. Tar deg alltid på alvor og trenger du en akutt time kommer du alltid hurtig inn!!
Flink til å sende deg videre til spesialister, og er en god lytter!! :)

Lite interresert

Ikke interresert i pasienten. Virker som han bare ønsker å bli ferdig.
Går ikke videre til spesialister før det er for sent.

Forståelsefull lyttende lege

Det betyr mye å ha en lege som kan lytte til pasienten. Jonas har tid og vurderer ikke mine egne beslutninger negativt. Mange har leger som pasienten ikke tør åpne munnen sin for.Jeg har vært heldig som kom hit til Jonas og jentene på kontoret.

En av de dårligste jeg har hatt

virker ikke som han tar pasientene på alvor, uansett hva så er svare at det ikke er noe alt "alt er bra"