Sophia Pippa Stranger

Dyrendalsveien 13C 1778 Halden
Sophia Pippa Stranger er en av 27 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Sophia Pippa Stranger

Dyktig, empatisk og trygg

Legen er oppdatert på behandling og lytter til pasienten der pasienten har kunnskap om egen situasjon. Hun er trygg på seg selv og kommuniserer lett med både barn og voksne. Resepsjonisten er også dyktig, imøtekommende og hjelpsom.

Lang ventetid

Fikk time torsdag klokken 14:30. Satt med vår lille gutt i 45 minutter før vi kom inn. (lungebetennelse)
skal bestille ny time mandagen etter for sjekk etter lungebetennelse. Satt 76 minutter i telefonkø.

God fastlege

Dr. Stranger er vennlig, erfaren og grei å forholde seg til. Hun har gode medisinske kunnskaper og er lett å snakke med. Hun tar seg vanligvis god tid under konsultasjonen.

Tar deg ikke på alvor om du er ung

Føler meg ikke tatt alvorlig. Har flere kroniske lidelser og sliter meg igjennom hverdagen da helsa ikke strekker til, men jeg får konstant høre: du er ung vettu, går bra det bare du kommer deg ut, ut og prøve osv. Etter jeg i 10 år har feilet gang etter gang og blitt sykere og sykere og ikke i stand til og jobbe mere. Dette vil hun ikke høre på og avbryter mye for å fortelle meg åssen hun vil jeg skal være også ut av kontoret med resept på noen piller som at de skal fikse alt. Fikk beskjed spis mere piller mot smerter så jeg kan presse meg ut! Ikke sundt for noen å helle innpå smertestiller daglig for å komme igjennom hverdagen og miste livsgleden sin å energien til små dagligdagse ting så man ikke skal havne på noe trygd eller lignende. Jeg vil ikke anbefale denne legen til noen som har psykiske eller kroniske lidelser desverre.

Umulig å få tak i.

Først og fremst virker hun veldig stresset, virker ikke ha tid til å høre på det man sier. Unngår informasjonen man prøver å gi henne. Hun gjentar seg veldig mye og er utydelig i beskjeder hun gir. I tillegg er det umulig å nå frem på hverken melding eller telefon, når man har kroniske sykdommer som må følges opp blir det helt umulig og få den oppfølgingen man trenger. Hun virker også veldig kald. Dette kan sikkert skyldes at hun har mange pasienter og er generelt på en ganske oppfylt tidsskjema, men dette går utover pasienter. Så min opplevelse med denne fastlegen var virkelig ikke bra da det føltes hun bare ville ha meg ut av kontoret sitt fortest mulig.