Sophia Pippa Stranger

Dyrendalsveien 13C 1778 Halden
Sophia Pippa Stranger er en av 27 fastleger i Halden

Siste vurderinger av Sophia Pippa Stranger

Kvantitet ikke kvalitet.

Hun virker som hun er mest opptatt på å få ting fortest mulig unna, og tror ikke på meg som pasient.
jeg får lite og dårlig informasjon. Sliter du med noe får du en resept og blir nærmest hevet ut døra. Kommer du tilbake med samme problemet fordi du fikk en medsin som ingen fungerte, sender hun deg ut døra med samme resepten igjen.
Damene i resepsjonen derimot er herlige :D

Kjempe flink Lege

5 år med sammensatte problemer og veldig fornøyd. Har sendt meg til de undersøkelsene som har vært nødvendig,alltid blid og hyggelig.(resepsjonistene også)
Vanskelig å nå på tlf, ja det gjelder alle leger.

Dårligste legen vi har hatt.

Blid og hyggelig, men ellers klarer hun og ikke få til noen ting. Hun er resultatløs. Sier hun skal ordne det, men blir aldri noe ut av det.

Ikke bra

Hyggelig dame i resepsjonen, men UMULIG å få tak i på tlf. Har tilbringt MANGE timer i kø siste årene, MANGE timer.
Føles ikke ut som om legen tar deg på alvor, tror på deg. Får bare trykka en resept i hånda å sendt ut. Ofte opptatt med private samtaler i min time.

Midt på treet

Har hatt denne legen i noen år nå og har måttet benytte meg av henne mye de to siste årene pga en kronisk tilstand. Førsteinntrykket var ikke bra, grunnet språk, hennes personlighet og til tider misforståelser, men mangel på fastleger den gangen ble til at jeg fortsatte med henne som lege. Jeg kjenner godt igjen noen av utsagnene nedenfor, men det er alltid viktig å huske på at det gjerne tar tid for en lege og pasient å bli kjent og å opparbeide tillit. Etterhvert som jeg har lært henne å kjenne så tar hun deg på alvor og forsøker å finne ut av ting. Likevel må man ofte komme med forslag selv, men hun samarbeider og henviser hvis nødvendig.

Skifter til ny fastlege

Lang ventetid, for sen til bestilte avtaler og ikke tilfredsstillende oppfølging av medisinske spørsmål. Ansatte på forværelset er hjelpsomme og hyggelige, men vanskelig å få tak i. Må sette av en formiddag for å komme fram på telefon, og ingen mulighet for timebestilling på mail eller SMS.

Ikke fornøyd

Jeg fikk ett kronisk tilstand for noen år siden og jeg syns at jeg ikke fått tilstrekkelig utredning, oppfølgning og opplysning. Legen er vennlig og imøtekommende men har ikke hatt særlig å legge til mine egne opplysninger eller vurderinger. Jeg har måttet bytte fastlege.

Ikke fornøyd

Jeg må bytte fastlege! Har vært der med to ulike problemer, men som det har endt opp med at jeg måtte finne løsningene på selv. Føler ikke hun har kunnskap eller interesse nok overfor pasienten. Ventetiden er alltid lang, og har opplevd at hun til og med kommer for sent til jobb da jeg har første time - uten unnskyldninger. Jeg føler meg utrygg når legen overlater til meg å ta avgjørelsen om behandlingsmåte.

Under middels.

Hyggelig dame, men hun er altfor likegyldig. Ting går tregt, og hun har gjort "feil". Det minste hun kunne gjøre er å forsøke å hjelpe meg raskere til spesialist, men jeg har måttet mase og mase. Sånt liker jeg ikke, da jeg er en høflig dame med respekt for legen. Ønsker å bytte lege snarest, og skal sette meg på venteliste.

Skuffet

Etter å ha hatt henne som fastlege en stund, ble det nok. Når jeg kom ditt i en tung tid og fikk bare vite at 'det går bra'. Etter å ha sittet å ventet der en time. Er så mye hun ikke tar seriøst, hører ikke etter hva du sier og avbryter. Skal mye til før hun gjør noe med problemet. Men hun kontordamen fortjener all skryt. For en utrolig hyggelig og betryggende dame! Hun kommer jeg virkelig til å savne. Og det er det eneste.

Er egentlig ikke interressert

Hun sender ikke videre, oppleves som vanskelig å få henne til å tro på deg, er ikke interessert i å samarbeide med andre instanser, veldig vanskelig å få papirer videresendt selv etter mange på minnelser.
Opplever at man må mase seg til alt.

Elendig

Hun lytter ikke, ler av problemene dine, og stresser med å få deg ut når du endelig har kommet inn. Alltid forsinket og ekstremt uprofesjonell. Mer verdt å bruke tiden og pengene på kontordamen. Mye hyggeligere

La det skure-mentalitet overfor pasienten

Gå ikke til denne legen hvis du er alvorlig syk og trenger henvisning til spesialist. Holdningen er "oops, det glemte jeg" (uten beklagelse), og deretter ny glemming.

Lytter ikke.

Legen er ikke interessert i hva jeg tenker om problemene mine. Er alltid for sen og er vanskelig å få tak i på telefon.

Elendig

Forstår ikke hva hun sier, hun lytter ikke,tar deg ikke seriøst. Rett og slett uprofesjonell og useriøs!

Dårlig lege

Lovet å skrive henvisning til spesialist, Måtte purre fire ganger før det ble gjort. Hun lyttet ikke, og jeg måtte selv komme med alt. løsninger på problemet.

ER i en annen verden

Liten interesse for meg som pasient. Skjelden eller aldri anbefalinger. Treg til å følge opp/sende henvisninger som gjør livet verre for deg som pasient !!

Veldig dårlig

Holder seg ikke til avtalt time og er alltid veldig forsinket.
Hun er aldri tilgjengelig. Resepsjonisten tar aldri telefonen.

Den beste legen jeg har hatt.

Tar ting på alvor og hører på meg. Har vært en godt støtte spiller for meg gjennom en periode hvor jeg har vært veldig syk. Hun er bare helt super.