Sarah Helen Wheeler Seidelin

Tlf: 69 20 40 40 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Sarah Helen Wheeler Seidelin er en av 37 fastleger i Moss

Siste vurderinger av Sarah Helen Wheeler Seidelin

Ustabil

Jeg har hatt denne legen over 2 perioder i snart 4 år. Enklete saker har hun vært dyktig å fulgt opp bra. Men hvis jeg for.eks ønsker en helse sjekk får jeg beskjed om at jeg ser frisk ut ?? Ja vel tenker jeg da.... nå tok jeg et mr bilde på ryggen. Hvor det er 2 prolaps å evnt medfødt sykdom.legen klarer ikke lese dette utifra den latinske beskrivelsen å det er min fysioterapeut som gir beskjed. I forbindelse med evnt behandling av problemet gir fysioterapeut forslag som andre pasienter har fått gode resultater på. Dette nekter legen å høre på, blir ufin på telf å jeg føler slik behandling av pasienter er ikke ok. Jeg bytter. Veldig beklagelig at leger generelt ikke kan si at dette er ikke mitt kunnskaps område å de trenger hjelp fra andre. Dette er helsen vår de leker med !!!

Denne legen anbefalles ikke

Legen Sarah Helen Seidelin har en hyggelig fremtoning.

Sørg om å få alt skriftlig, da hun selv ikke husker så godt hva hun har sagt.

Hun benytte også enhver mulighet til å legge på egenandelen, ved å dele opp undersøkelser i mange ledd, slik at egenandelen kommer på flere ganger.

God lege

Tar meg på alvor. Undersøker det jeg klager over. Fikk veldig god hjelp og støtte i en vanskelig situasjon

God nok, men anbefales ikke hvis du trenger mer

Har hatt legen lenge, forholdet ble mere spent for hvert år som gikk. og nå orker jeg ikke mer. Hun er hyggelig og åpen og snakker om sine problemer med deg til å med og man føler nærhet av den grunn. men føler at hun har hastverk og du må skynde deg. Penger er viktigere enn pasient og mennesket. Jeg har fått god hjelp av henne, Hun gjør det du ber om og henviser videre, men nå som jeg trenger henne mer krangler vi om penger og regninger. Så kanskje det er best å bytte.

Bare den beste

Ho tar seg alltid tid til å høre/se deg og tar deg seriøst og forklarer enkelt hva/hvordan o.l. Enkelt og greit en super lege. Anbefales

Lite tilstede.

Har hatt Seidelin som fastlege for hele familien i to år, og hun har ikke tatt meg eller mannen seriøst. Hun har spurt meg om jeg har hatt fast partner hver gang jeg er der (er gift med barn, og det har ofte ikke hatt noe med saken å gjøre), selv om jeg har vært der med barna kort tid før.
Hun tar meg aldri på ordet, og føler meg som en hypokonder hver gang jeg ber om å ta blodprøver el(har vist seg å være reelle problemer hver gang).
En lege bør se pasientene sine, og ta dem på alvor. Desverre er min oppfatning at hun ikke gjør det.

Beste fastlegen jeg har hatt

Tar seg tid, med både råd og undersøkelser, hyggelig og forståelsesfull. Snakker rett frem, noe jeg setter pris på da en lege burde si ting som de er og ikke gå rundt grøten. Veldig kompetent, stor hjelp og god oppfølging under svangerskap med komplikasjoner og barna senere.
De som jobber i resepsjonen er også veldig flinke og hyggelige på telefon og "live".

Kompetent lege

Svært fornøyd med tilbakemeldinger vedrørende prøvesvar. Flink til å lytte. Ikke redd for å henvise videre, dersom det er noe uklart.
Følger opp.

Grusom lege

Ekstremt dårlig med barn. Kald og ingen forståelse. Følger ikke anbefalinger fra spesialister og må nesten trygle for å umdersøkelsene spesialisten anbefaler. Sitter i tillegg og klager over ting som en pasient ikke skal ha noe med å gjøre. Som f.eks at hun har så mye å gjøre og at hun ikke får spist. At hun må fylle ut så mange skjemaer. Ville aldr anbefalt denne legen til noen andre!

Anbefales ikke!

Denne legen virker etter undertegnedes mening kald og uinteressert. Bruker kun 5 minutter på deg, før man føler at man nesten blir kastet ut til fordel for neste pasient. Denne legen anbefales ikke dersom du ønsker en fastlege som ser deg og som ikke behandler deg som et nummer!.

Gjør jobbens sin som fastlege.

Aldri problemer med å få time. Tar den tiden som trengs. Har hatt henne som fastlege i mange år. Hun sender meg videre til spesialist når det trengs.

Forferdelig opplevelse

Jeg kan på ingen måte anbefale denne legen. Veldig lite flink med barn, bør derfor ikke jobbe på legevakt, der det kommer mange små.

Verdens beste!

Har aldri vært fornøyd med legene jeg har hatt opp igjennom, men etter at jeg kom til dr. Seidelin føler jeg at jeg har fått løst endel problemer. Er en del syk, og har fått de diagnosene jeg trengte for medisinering osv. Sekretærene er blide og hyggelige, blir aldri i dårlig humør etter å ha telefonert med dem, slik man ofte opplever på legekontor. Eneste minuset jeg kan tenke meg er at venterommet er trangt og ikke mye luftig.

Den beste legen jeg har hatt

Hun begynner bestandig dagen med ledige timefor så det er mulig å komme til.
Hun hører på hva jeg har å si.
Hun vil alltid forsøke å finne ut av ting, bestille prøver.

Utrolig rigid! Viktigere med timer (og penger) enn pasientbehandling

Opplever altså at for den minste ting, så skal det ordnes i form av en ny time.
Eksempel: Sende skjema til fylkeskommunen om taxi-transport grunnet ødelagt ankel - ny time! Selv om hun så pasienten dagen før og sendte ham til røntgen. Måtte i tillegg skaffe riktig skjema selv, for i følge sekretæren "har vi ikke flere sånne".
Eksempel 2: Røntgen viste ingen ting, men stort behov for MR. Ordnet dette selv (forsikring), men trengte henvisning fra legen. "Ny time"! Hvorfor, spurte jeg - dere vet jo hvor alvorlig det er. "Det er sånn vi gjør det her".
Eksempel 3: MR vist totalt avrevet leddbånd, og nå har det gått over 2 uker siden skaden. Seidelin fikk meldingen om dette i går, og ringte sønnen min.... (som altså ikke fikk med seg hvor alvorlig det var - jeg vet ikke engang om han fikk beskjed). Jeg ringte for å be om henvisning til ortoped. "NY time". (Tjene penger, tenker jeg vi sier...) Heldigvis har vi klart å snakke med ortopeder i Fredrikstad i løpet av dagen, og er på vei dit nå. Alle forstår at dette HASTER for best mulig resultat.
Eksempel 4: Prøver febrilsk å få sagt i fra til Seidelin at timen han måtte ta i morgen kan avlyses. Min sønn er fortsatt på skolen (og jeg husker ikke hans personnummer her jeg sitter på toget). Kommer ikke igjennom på tlf (self), - prøver å si ifra på nettet: Ingen mulighet. Da MÅ du være pasient med registrert fødselsnummer........ Gir opp. Får vel straffegebyr, tenker jeg.

Ryddig og bestemt, men lytter.

Er nok ikke den rette å gå til for en tre dagers sykemelding etter en fuktig helg.
Men hun er effektiv og lyttende, setter i gang nærmere undersøkelser og følger opp. Og det er vel det en fastlege skal gjøre?

Meget bra legesekretær og web-løsning for resepter/ timebestilling/ konsultasjon.

Intet å klage på i så måte. Sekretærene gjør en utmerket jobb, tar kontakt, tilbakemelder, er blide og hyggelige, formidler beskjeder og sender prøver og prøvesvar, effektivt og bra.

Endelig!

Aldri vært fornøyd, angrer ikke et sekund på at jeg byttet!
Alltid nedtrykt og lei meg når jeg gikk ut døra.

Kunne ikke tenkt meg noen annen lege

Er kjempe fornøyd. Har hatt henne som fastlege siden hun begynte i Moss. Har aldri opplevd å ikke bli tatt på alvor. Hun henviser videre ved behov og er løsningsorientert. Hun er tydelig og trygg på sin kompetanse. Opplever aldri at hun har dårlig tid eller at man er til bry.
Hyggelige kontordamer og det er sjelden noe problem å få time. Har også god erfaring med denne legen når det gjelder mine barn.

Lege som tar deg på alvor

Flink lege med trivelig personlighet. Hun tar pasientene seriøst, følger opp, tar de prøvene som trengs, og henviser til spesialister når det er nødvendig. Veldig fornøyd, og her har flere slektninger byttet over til henne, men hun har sjelden ledige pasientplasser. Jeg ventet selv på å få mulighet til å bytte i ca 1 år. Får raskt time, og den ene dagen i uka hun ikke er kontoret, er det en annen dyktig lege man kan komme til: Skaatan.