Per Martin Sommernes

Tlf: 69 20 99 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Per Martin Sommernes er en av 37 fastleger i Moss

Siste vurderinger av Per Martin Sommernes

Seriøs og vennlig.

Etter noen besøk ( jeg er skeptisk og kresen) så tror jeg virkelig på dette forholdet. Han er lydhør, ler ikke av mine bekymringer, men plasserer disse på et nivå som jeg synes høres rimelig ut. Vi kan bruke 2 minutter på privatsamtale om politikk, f.eks. Men jeg liker best å bruke tiden hans/min profesjonelt.

Lite barnevennlig

Barnet mitt følte at hun ble kjeftet på, og at han var veldig streng. Så hun ble veldig redd. Ingen god opplevelse for ett barn. Han var veldig utålmodig, og veldig dårlig til å forklare.

Ikke interessert i pasienten

Selvopptatt og arrogant! Ikke interessert i å høre på hva du sier. Har aldri hatt en lege som har fått meg til å føle meg så liten, på slutten gruet jeg meg til å gå til legen. Glad jeg byttet til en lege som viser meg respekt og lytter til meg.

Superfornøyd!!

Jeg er super fornøyd med dr.sommernes! Han er alltid hyggelig og forståelsesfull og ikke minst seriøs uansett hva det kommer til!

Meget arrogant!!!

Følte jeg snakket til en vegg. Var ikke interessert i å lytte. Satte sin egen kunnskap høyere enn spesialistene. Lite tolerant overfor "difuse" diagnoser.

En super lege

Tar seg tid til å lytte, henviser videre når det trengs. Takket være Sommernes er jeg nå i gang med vaksinering mot allergi, og er korrekt medisinert for astma. Sitter aldri og venter lenge på venteværelset, noe jeg har opplevd hos andre.

Beste legen

Kunne ikke fått bedre fastlege! Og et pluss her er også at, når han selv er borte så er det mulighet for å få hjelp fra de andre. Så neste etter han er den kjempe snille kona hans, som jeg syns er så behagelig å prate med! Hun lytter og setter seg i din situasjon. Fantastiske mennesker !!

Den beste legen jeg har hatt

Veldig imøtekommende og hyggelig type. Tar seg alltid god tid og svarer på alle spørsmål jeg måtte ha. Snakker også om andre ting som bidrar til å at jeg har et godt og mer personlig til min lege. Kommer aldri til å bytte lege

Virker lite interessert

Havnet hos denne legen da min lege ved legekontoret ikke var tilgjengelig.
Hadde riktignok en hastetime, men følte at legen verken hadde tid/lyst til å lytte til det jeg sa eller undersøke meg. Virker høy på seg selv, uinteressert og lite hjelpsom.

Den værste lege!

Værste legen jeg har vært borti. Så selvopptatt og ikke interesert i forhistorikk. Det går helt i glemmeboka. Bare penger ute å går. Absolutt ikke en lege jeg anbefaler, selv ikke til min svigermor! Skaff en annen fastlege eller skygg unna.

Dyktig lege

Jeg er veldig fornøyd med legen min, han har humor, lytter og er rask. Føler at han "ser" hele meg. Anbefaler han til andre:)

Mer og mer skuffet...

...som andre har kommentert her så er han helt sikkert flink faglig, MEN uendelig lite intr. i deg som menneske føler jeg. Jeg har gått ut derfra flere ganger med en følelse av å ha sittet og hørt mer på han enn at han er intr. i historien min, spør ikke videre ang. div problemer iforh. til plager. Smiler og ler og er en kjekk ung mann - som ikke helt klarer å se eller stille de riktige sp.målene. Greit nok de få gangene jeg har feilt noe konkret og bare trengt en resept, men det duger ikke i lengden.

Anbefales ikke

Denne legen er utdannet i Polen og tok over sin mors legepraksis. Han fremstår som kunnskapsrik og opptatt av samfunnsøkonomi. Scorer derimot ikke like høyt på empatisk forståelse og ferdigheter som er viktig for mitt vedkommende. Kan fremstå som er mer opptatt av sin egen fortreffelighet fremfor å se pasientens behov.

OK fastlege - dog litt produksjonspreg

Flink til å ta beslutninger og kjappe undersøkelser (også de ubehagelige). Er ikke alltid flink til å lytte når det kommer til sosiale og psykiske forhold. Føler lett at du burde tidd stille og fortsatt sitter igjen uløste problemer etterpå. Ellers en veldig hyggelig kar. Håper han forbedrer seg her.

Min lege, - og den beste av de beste!

Uansett hvor fryktelig ting er så har han et oppmuntrende ord, - han går ut av sitt gode skinn for å hjelpe. Henviser til spesialist med en gang han skjønner det er eneste utvei. Siden min mann jobbet i NAV og vi var nye i Moss spurte vi oss for på hans arbeidsplass...Per Martin Sommernes var svaret da vi ba om anbefaling!
Seriøs og utrolig hyggelig, for ikke å glemme dyktig! Kommer ALDRI til å bytte...og pga kronisk sykdom er jeg der min. 1 gang i mnd.

Håpløs "besservisser"!

Tok over praksisen etter sin mor som var hyggelig og forståelsesfull. Per Marting bærer tydelig preg av å være ung og "Nyutdannet". Arrogant og lite sympatisk. Får karakteren stryk av meg.

Super lege

Han er blid, imøtekommende, lyttende, forklarende, morsom, seriøs og har rom for tårer når de måtte komme!

En skikkelig flott lege.

Setter pasienten i fokus og tar seg tid til hver og en slik at man føler seg i gode hender.

super legen

Fantastisk lege, alltid tilgjengelig og alltid immøtekommende. Heldig vi som har han