Rebecca Anjum

Autorisasjon (2008)

Rebecca Anjum er en av 603 fastleger i Oslo

Siste vurderinger av Rebecca Anjum

Hyggelig og faglig trygg

Hadde en kjempefin time med henne. Hun var åpen, imøtekommende og forståelsesfull. Fikk også hjelp og info om alt jeg lurte på. En lege jeg vil anbefale til andre.

Dårlige erfaringer...

Har gått til henne i over ett år da jeg ønsket primært å gå til en kvinnelig lege, men jeg opplever at hun ikke tar seg tid til meg og blir fort irritert. Har også opplevt å vente i over 6 mnd på en henvisning som hun skulle sende videre uten at det ble gjort. Får heller aldri tak i henne gjennom legekontoret, selvom sekretærene sier hun skal ringe opp, noe som aldri skjer. Det har ofte ført til at et lite spørsmål som jeg ønsker å stille henne ang min situasjon, må vente i 4 uker før jeg får en legetime for det ene spørsmålet. Som det å spørre om henvisningen hadde blitt sendt. Har også opplevt flere ganger at hun skriver ukorrekte legeerklæringer og er ikke oppdatert på meg og min journal når jeg kommer til timen.

Jeg er svært skuffet over denne legen og bytter så fort det er ledig en annen plass!

Ikke tilgjengelig og uinteressert

Har hatt henne som fastlege i et par år, men har kun møtt henne 1 gang og hatt vikarer/turnusleger de andre gangene. Har hatt flere (6-8) legetimer gjennom året (2017). Har sett henne i gangene/forbifarten når jeg har hatt time hos vikarene, og hun virker sliten/lei av sin tilværelse. Sekretærene er herlige og imøtekommende. Legen derimot fremstår arrogant og nokså faglig dyktig, men ikke tilgjengelig.

Uinteressert lege

For det første tar det lang tid å komme igjennom på telefonen. Deretter måtte jeg vente 4 uker på legetime. Siden jeg ikke går til legen så ofte hadde jeg flere ting jeg ville sjekke eller spørre om, dette hadde jeg gitt beskjed om på telefonen da jeg bestilte time. Ventet 40 min på venterommet og følte jeg ikke rakk å fullføre setningene mine før jeg ble sendt ut igjen. Sa på slutten av timen at jeg hadde tenkt til å ta en celleprøve, som nevnt på telefonen, men dette hadde hun ikke tid til så det måtte vi evt. gjøre neste gang. Fikk ny time 5 uker etter som jeg avbestilte pga pga manglende hjelp og ingen evne til å lytte til pasienten. Anbefaler ikke denne legen.

Misfornøyd

Jeg har hatt Rebecca som lege i ca et år.

Det er flere problemer med å ha henne som fastlege.

Det er ofte problemer med å komme gjennom på telefon. Noen ganger blir det lagt på med en gang man ringer. Andre ganger får man lov å sitte i kø en stund før det blir lagt på.

Det er ikke mulig å bestille medisiner via den elektroniske løsningen deres. Man må dermed ringe for å få oppdatert reseptene sine. Det blir da skrevet ut hvit resept på medisiner som åpenbart skal ha blå resept. Man må dermed ringe opp igjen for at dette skal endres. Dette har skjedd 2 av 2 muligheter.

Det er flere uker ventetid for å få time, og hvis det er noe akutt får man beskjed om å ringe igjen dagen etterpå med en gang telefonen åpner.

Når alt det negative er sagt, skal hun ha ros for å ha gitt meg veldig god behandling med psykiske plager jeg hadde en periode.

Det kan virke som at hun hadde vært tjent med å ha færre pasienter, og å bytte fra St. Hanshaugen legesenter.