Stine Bjørdal Garshol

Vestbytorget legesenter

2005

Ventetid

Se antatt ventetid før du kan få plass på legens liste

Vestbytorget legesenter
Mølleveien 4 1541 Vestby
Stine Bjørdal Garshol er en av 12 fastleger i Vestby

Siste vurderinger av Stine Bjørdal Garshol

Ventetider

Har vært klient der i ca 3 år. Ingen avtaler har blitt avholdt til avtalt tid. Helt vanlig å vente minst 30 min. over avtalt tid.
Legen er imidlertid hyggelig og ønsker åpenbart å bidra så godt som mulig. Men har også dårlig tid i konsultasjonene og liker ikke at jeg tar opp flere ting i samme avtale. For egen del, mangler også kunnskap eller evne til å spørre seg bedre inn i hva mine problemer kan skyldes. Velger derfor noen ganger raske enkle løsninger, som ikke alltid er det jeg hadde trengt.

God lege med evne til å lytte.

Jeg er stort sett godt fornøyd. Hun lytter godt, og henviser raskt ved behov.

Eneste minus er at det litt for ofte er store forsinkelser. Det kunne lett vært avhjulpet med en skjerm på venteværelset som oppgav forsinkelse pr. Dag. Ikke veldig vanskelig å implementere.

Enestående lege

Jeg har en kronisk sykdom som krever mye oppfølging og her har Stine vært min beste støttespiller i apparatet jeg har rundt meg. Hun tar seg god ting og husker hva vi har snakket om tidligere. Jeg føler meg ivaretatt på aller beste måte og kan anbefale henne på det varmeste. Eneste minuset er at man må vente lenge på å komme inn. Ikke sjelden en halvtime til en time. Hun kan også være treig med å sende avgårde henvisninger slik at man må purre flere ganger, men hennes serviceinnstilling veier opp for dette.

Enkelte resepsjonsansatte er det verre med. Mer en gang har de tatt avgjørelser som de ikke har forutsetninger for å ta, slik at jeg har måttet insistere på at de rådfører seg med legen. De har da vært sure og lite samarbeidsvillige og når de først gjør det får de et annet svar fra legen enn det de selv har sagt i utgangspunktet. Tre ganger de siste fire årene har de også rotet bort henvisninger til spesialist, slik at jeg har måttet purre og fått den hjelpen jeg trenger mye senere enn det som er akseptabelt. De skriver også ofte ut pakningstørrelser på resepter til en mye mindre pakning enn det legen pleier å foreskrivelse. En sitter igjen med et inntrykk av at de tror de kan overprøve legen, noe som er frustrerende og irriterende. Anbefaler at de blir sendt på "Smilekurs".

Tillitsvekkende

Grundige undersøkelser og troverdig fremdrift mht diagnose, veldig betryggende. Alt foregikk effektivt og i tide - hyggelig mottak og profesjonell laborant.

Virker stresset

De gangene jeg har vært der er det over en times venting selv med timeavtale kl. 10.00?? Hun virker stresset og vet ikke en gang hva en kommer dit for etter å hatt et vedvarende problem..jeg bytter fastlege.

Usympatisk og til lite hjelp

Byttet fastlege til dette legesenteret etter misnøye på Saglia legesenter.
Jeg blir ikke ofte syk, men når det faktisk gjelder kan det jo være godt å føle seg hørt - noe jeg overhodet ikke gjør her. Hun virker usympatisk, og jeg føler meg som en byrde hver gang jeg går inn på kontoret. Utrolig ubehagelig å skulle føle det slik med egen fastlege, hadde byttet om det var en mulighet.

Bemanningen i resepsjonen og i telefonen virker også ekstremt sure, og jeg får ikke følelsen av at de vil finne en løsning eller hjelpe meg med noe (annet enn når jeg skal betale). Håpløst.

Sympatisk og omsorgsfull

Den mest sympatiske legen jeg har hatt. Lyttende og interessert. Har en lite kjent og trøblete diagnose og hun tar meg på alvor. Får svar på mine spørsmål. Har stor tillitt til henne. Jeg anbefaler henne til alle.

utålmodig og tar ikke alvorlige bivirkninger på medisinering særiøst

Lytter ikke til pasienten, mer opptatt av å få pasienten fortest mulig ut av kontoret. Tar ikke bivirkninger på legemiddel seriøst gir resept på mer av det samme som er problematisk istedenfor å finne ut hvorfor pasient ikke tåler medisineringen.

Blir ikke hørt

Ingen forståelse for situasjonen og føler ikke jeg blir trodd og hørt. Det skaper frustrasjon etter mange år med smerter. Føler jeg snakker for døve ører og bytter derfor lege.

Flink og nøyaktig lege

Kjempeeflink lege, som jeg er glad jeg gikk til. Tok plager og symptomer seriøst og undersøkte det som var nødvendig.

Lege uten tid?

Jeg løper ikke ned legekontoret, og har ikke vært hos fastlegen etter at jeg ble "tvangsflyttet" hit for noen år siden. Da en akuttsituasjon med sterke smerter oppsto, henviste legekontoret til at jeg kunne få time om 4 uker.
En privat klinikk fant raskt ut av problematikken, og ditto behandling gjorde at jeg slapp sykefravær.

Nei, her må nok service-holdningen opp. Jeg bytter fastlege. N.

Ikke en lege å anbefale

Jeg er aldri hos noen "fast"lege. Er hos forskjellige hver gang.Har møtt opp til time for å så bli stilt de samme spørsmålene. Er alltid lang ventetid og selv om du har ventet godt over en halv time og ikke har mulighet til å vente lenger må man forsatt betale. Har aldri fått svar på noen prøver som har blitt tatt. Når man ringer å spørr føler man seg bare til bry. Spørr man om noe annet enn det man har bestilt time til får man beskjed om å bestille ny legetime.Hadde det vært et ledig legekontor i nærheten hadde jeg byttet.

Lytter og er grundig

Byttet til Stine Garshol i fjor, og det var en positiv opplevelse. Hun er god på å lytte, og grundig i sine undersøkelser. Dessuten er legesekretærene på senteret der utrolig blide, hyggelige og serviceinnstilte.

Dyktig og tilstedeværende

Hun er en rolig og empatisk lege. Følger opp det som blir tatt opp. Bruker god tid og du føler at du blir forstått.