Stine Bjørdal Garshol

Mølleveien 4 1540 Vestby
Stine Bjørdal Garshol er en av 12 fastleger i Vestby

Siste vurderinger av Stine Bjørdal Garshol

Enestående lege

Jeg har en kronisk sykdom som krever mye oppfølging og her har Stine vært min beste støttespiller i apparatet jeg har rundt meg. Hun tar seg god ting og husker hva vi har snakket om tidligere. Jeg føler meg ivaretatt på aller beste måte og kan anbefale henne på det varmeste. Eneste minuset er at man må vente lenge på å komme inn. Ikke sjelden en halvtime til en time. Hun kan også være treig med å sende avgårde henvisninger slik at man må purre flere ganger, men hennes serviceinnstilling veier opp for dette.

Enkelte resepsjonsansatte er det verre med. Mer en gang har de tatt avgjørelser som de ikke har forutsetninger for å ta, slik at jeg har måttet insistere på at de rådfører seg med legen. De har da vært sure og lite samarbeidsvillige og når de først gjør det får de et annet svar fra legen enn det de selv har sagt i utgangspunktet. Tre ganger de siste fire årene har de også rotet bort henvisninger til spesialist, slik at jeg har måttet purre og fått den hjelpen jeg trenger mye senere enn det som er akseptabelt. De skriver også ofte ut pakningstørrelser på resepter til en mye mindre pakning enn det legen pleier å foreskrivelse. En sitter igjen med et inntrykk av at de tror de kan overprøve legen, noe som er frustrerende og irriterende. Anbefaler at de blir sendt på "Smilekurs".

God og forståelsesfull lege

Legen viser god forståelse for mine problemer, og er villig til å lytte åpent.
Jeg kunne kanskje tenkt meg noe mer proaktivitet, men jeg forstår også at legen opererer med et stramt skjema.

Dessverre er det ofte at legen et på etterskudd med pasientbehandlingen, med ventetid opp i mot 60-65 minutter ved enkelte tilfeller.

Jeg opplever at legen, og legekontoret kanskje i for stor grad forsøker å få behandlet flest mulig i løpet av en dag, og at små forsinkelser fort akkumulerer.

Ellers er jeg godt fornøyd med legen og behandlingen i helhet.

Tillitsvekkende

Grundige undersøkelser og troverdig fremdrift mht diagnose, veldig betryggende. Alt foregikk effektivt og i tide - hyggelig mottak og profesjonell laborant.

Virker stresset

De gangene jeg har vært der er det over en times venting selv med timeavtale kl. 10.00?? Hun virker stresset og vet ikke en gang hva en kommer dit for etter å hatt et vedvarende problem..jeg bytter fastlege.

Usympatisk og til lite hjelp

Byttet fastlege til dette legesenteret etter misnøye på Saglia legesenter.
Jeg blir ikke ofte syk, men når det faktisk gjelder kan det jo være godt å føle seg hørt - noe jeg overhodet ikke gjør her. Hun virker usympatisk, og jeg føler meg som en byrde hver gang jeg går inn på kontoret. Utrolig ubehagelig å skulle føle det slik med egen fastlege, hadde byttet om det var en mulighet.

Bemanningen i resepsjonen og i telefonen virker også ekstremt sure, og jeg får ikke følelsen av at de vil finne en løsning eller hjelpe meg med noe (annet enn når jeg skal betale). Håpløst.