Andreas Johannes Heck

Tlf: 62 55 00 80 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Andreas Johannes Heck er en av 33 fastleger i Hamar

Siste vurderinger av Andreas Johannes Heck

Bra

Erfaren lege. Kan tingene sine. Fornuftige faglige holdninger. Lett å kommunisere med. Tar seg godt tid. Lytter bra.

Fremtidens lege

En meget oppegående og fremtidsrettet lege, som ikke er redd for å tenke alternative retninger. Glitrende samtalepartner.

Dyktig lege, elendig service fra enkelte av helsesekretærene.

Opplever legen som hyggelig og imøtekommende. Har inntrykk av at han er faglig dyktig! Flere av helsesekretærene har jeg derimot opplevd både som ufine og svært lite imøtekommende. Har blant annet opplevd å få sure/ ufine kommentarer på tlf fra disse ved forsøk på å bestille time. Anbefaling: kurs i kundebehandling/ service for helsesekretærene!!

Usedvanlig Kunnskapsrik, oppdatert og imøtekommende!

Vi fikk anbefalt denne legen da vi som nye i byen kom på et legevaktbesøk. Vi ble gjort oppmerksomme på at vi var ekstremt heldige som fikk plass uten å vente. Det kan vi nå etter tre år med Heck som fastlege si oss enige i. Særlig jeg har hatt tett oppfølging disse årene pga. Små barn, svangerskap og et relativt langt sykemeldongsforhold.

Jeg opplever at han, til tross for at det er ventetid, alltid tar seg tilstrekkelig med tid. Han oppleves interessert, oppdatert på helsehistorikken min og på medisinsk forskning. Han har innsikt og svært gode sosiale ferdigheter.

Jeg opplever å bli hørt på mine teorier, hypoteser og synspunkter, samtidig som han ikke lar seg diktere. (Noe han heller absolutt ikke skal)

Når diagnose er stilt gir han alltid grundig informasjon om tilstanden, gjerne også skriftlig informasjon!

Jeg anbefaler alle å stille seg på venteliste!

Skuffet

Synes i begynnelsen at vi fikk god kontakt og at jeg ble tatt på alvor. Jeg opplever etterhvert at han er meget sta, står på sitt og er lite åpen for inspill eller andre løsninger. Han henviser gjerne til private klinikker der han kjenner noen, eller er "en god venn" som han selv sier. Tar lite hensyn for at løsninger han foreslår koster mye penger. Ble svært skuffet siste gang jeg var der med barnet mitt, der han ikke ser nærmere på årsakene til problemet men kom med forslag som i mine øyne var hårreisende. Har de siste gangene følt at jeg har vært til bry. Jeg kommer ikke til å ha kontakt med denne legen mer og er nå på utkikk etter ny.

Flink, lyttende, direkte

Helt super. Saklig og god, drøfter med meg de vurderingene han gjør, og er samtidig tydelig med sine medisinske råd. Følger opp prøvesvar og henvisninger. Er trivelig og imøtekommende på alle måter

Blir ikke tatt på alvor.

Føler at jeg ikke blir tatt på alvor. Gjør seg fort opp en mening uten å høre på meg. Føler han er lei meg, selv om jeg sjelden er der Var bedre før, var da veldig fornøyd.
Ønske: se meg, hør meg, samarbeid med meg.

Under middels

Først og fremst: servicen fra de som tar telefonen er helt forferdelig. Høres ofte irriterte ut over at noen i det hele tatt kan finne på å ringe et legesenter. Av de 4-5 gangene jeg har ringt har jeg kun en gang snakket med noen som ga meg god service.

Vanskelig å komme i kontakt med Heck såfremt man ikke møter opp på legekontoret. Jeg ventet på en diagnose etter en skade og fikk melding om at jeg måtte komme på time for å få dette. Ringte opp og spurte om jeg kunne få snakke med Heck siden jeg ikke var tilstede i Hamar, og ikke kom til å være til stede på en god stund. Fikk diagnose per SMS, med et spørsmål om jeg "ønsket operasjon eller ikke" uten informasjon om fordeler eller ulemper, eller rådgivning generelt sett. Tok 2-3 telefoner til før Heck endelig ringte selv, hvorpå alt var oppklart i løpet av 5 minutter.

Over de to årene jeg har vært hos Legehuset Nova har det vært såpass mye negativt at nå som jeg har pådratt meg en ny skade har det bare vært å bytte lege så fort som mulig. Jeg er ganske sikker på at Heck hadde vært et bedre valg dersom det ikke hadde vært så dårlig service før man endelig treffer på ham. Selv så kan han bli bedre til både det å være tilgjengelig (det tar ikke lang tid å ringe istedetfor å sende en SMS) og til å følge opp.

Enten eller....

Når du endelg får time, må du regne med å sette av store deler av dagen på venterommet. Alt i fra 30-120 minutter å vente. At du kommer inn før det har gått nærmere en time hører til sjeldenheten. Sta og egen, lytter lite til pasienten. Har egne formeninger og ser seg sjelden enig i påståtte lidelser, syptomer eller smerter. Har sin egen og motsatte forklaring på det meste. Ser for mye inn i dataskjermen og har for lite samspill med pasienten. Vanskelig å få han til å gjøre noe ekstra for pasienten. Men når han vil så kan han være en meget dyktig lege, men som det står i overskriften, det er enten eller....

Kan ikke tenke meg noen bedre lege

En lege som tar deg på alvor uansett. Flink med barn. Sørger for at ting går fort. Anbefalles på det varmeste.

Veldig fornøyd

Jeg opplever at Andreas Heck tar problemene mine på alvor, og at han har løsninger på dem. Kjekk er han også!
Legesenteret NOVA får allikevel trekk for lang ventetid og tidvis ufyselige kontorister. En gang jeg ringte dit trodde hun jeg snakket med at hun hadde satt meg på vent, mens jeg i virkeligheten hørte hvert eneste ord hun sa til kollegaen sin om en annen pasient som hadde ringt tidligere på dagen. Kontoristen mente denne pasienten ikke var helt god... De har også vært meget frekke på telefon til meg.
Flinke til å ta blodprøver, har forståelse for sånne som meg som synes det er grusomt :)

Litt stri og egen

Han er nok flink, men lite åpen for pasientens synspunkter. Står på sitt

Veldig fornøyd med fastlgen min!

Har alltid tatt meg og min familie godt imot.Tar seg alltid god tid og yter god legehjelp.Flink med barn.

Meget dyktig!

Meget dyktig! Fantastisk lege som "ser" og kommuniserer godt med både voksne og barn. Handlekraftig! Anbefales på det varmeste!

Meget misfornøyd

Venter fra 30-60.minutter så å si hver gang pga forsinkelser. Lite villig til å lytte til ønsker og plager. Lite imøtekommende og forståelsesfull.

Respekt, handlekraftig og tar seg god tid

En lege som jeg fra første dag av fikk meget god tillit til. Holder avtaler og sender inn søknader ol.Gir gode og fornuftige råd

Fin fyr!

Lyttende, konstruktiv og ikke minst dyktig.
Fikk hjelp med psykiske problemer.