Bjørn Roger Ness

Tlf: 62 41 91 60 ‐ Si gjerne at du fant nummeret på Legelisten.no Vis kart
Bjørn Roger Ness er en av 21 fastleger i Elverum

Siste vurderinger av Bjørn Roger Ness

Dårlig oppfølging

Dr. Ness følger svært dårlig opp. Legeerklæringer osv. må etterspørres i måneder før det blir sendt. Lite imøtekommende når man tar kontakt, og får beskjed om at han ringer opp igjen, noe han aldri gjør. Jeg ville for all unngått han som lege. Jeg bytter lege!

Meget dyktig, erfaren og medmenneskelig lege

Jeg har gleden av å ha Dr. Ness som min fastlege. Han er grundig,faglig dyktig og tar seg av meg som pasient på en måte som gjør at jeg føler meg respektert og ivaretatt. Jeg stoler 110 % på Dr.Ness som lege. Han lytter til meg, og kommer så med sin vurdering/diagnose. Han kan nok for noen virke litt kort og konsis,men det er jo han som er legen og besitter fagkunnskapen og kompetansen. Det er han som skal stille diagnosen og det er han som har de beste forutsetninger for å gjøre dette,og det gjør han alltid på beste måte. Jeg vil også fremheve Dr.Ness sin store vilje til å ville hjelpe også utenfor sin kontortid. Han er virkelig en lege med et stort hjerte for sine pasienter. Jeg kommer aldri til å bytte ut Dr.Ness, og har overhodet ingen betenkeligheter med å gi ham mine varmeste anbefalinger.

Omgjengelig og klok

Takk for at du er vår fastlege.
Du er omgjengelig og kunnskapsrik,og tar vare på både gamle og unge.

Litt blandet oppfattning og erfaring.

Mye rykter verserer om legen, men tror man skal ta de litt med en klype salt. Han er faglig dyktig, ingen tvil om det, men virker noe stresset og litt rotete. Tror med litt mindre pasienter han får bedre tid til å rydde, for er en del papirrot og flyt. Har opplevd han på gode og dårlige dager, det er menneskelig. På de gode dagene har han tid å gjør en god jobb, mens på de dårlige er ikke du som pasient i fokus. Har litt for ofte en forutintatt holdning om hva dagens konsultasjon skal gå ut på og du føler at du ikke går derifra med de svar du ønsket å få hjelp og svar på/med.
Brukt han i mange år, men tror alle har godt av å få bytte, både lege og pasient. Man kan gå litt lei om man er der for mye vil jeg tro. Han er ikke alltid like flink til å følge opp det som han burde og han kan gjøre om på ting i ettertid på ting som er avtalt uten å gi beskjed eller diskutere på nytt. Er innimellom flink til å henvise videre. Mitt råd til han måtte å roe ned tempo, mindre pasienter og rydde opp litt, da ville han vært av de beste her, men desverre roter han det litt til for seg selv. Han er egentlig dyktig.

huff

Har hatt denne legen i seks-sju år nå da jeg flyttet tilbake til Elverum. For det første så er kontorpultet så overfylt med rot, halvfulle kaffekopper og personlige opplysninger om andre passienter.
Han tar seg ikke tid til å lytte eller se på kroppen, har nesten bestemt seg for hva utfallet skal bli før du får satt deg i stolen. (hvis du rekker å sette deg, før han er ferdig)
Og han "vet og kan" alt....

Nei.. Nå bytter jeg fastlege..

Veldig bra

Lege Ness er veldig grundig, og tar alltid pasienten på alvor. Følger deg bra opp. Føler meg veldig trygg hos ham.

Den perfekte fastlege

Lett tilgjengelig. Har forståelse.Rask til og henvise til spesialist.Er også hjelpsom utenom åpningstiden. Eksempel: Skrev sms en søndag for og spørre om han hadde legevakt. Han ringte meg og sa at han om nødvendig kom for og hjelpe selv om han hadde fri.En fastlege mange kan lære mye av. Fri for dill og det går og diskutere med.Takk for at du er min fastlege.

Uhøflig.

Her blir man møtt av en person som er mest opptatt av å snakke og styre, men klarer ikke å lytte. Går ut uten å føle man har fått hjelp eller muligheten til å forklare hva man vil ha hjelp med.

Menneskelig og positiv!

Bjørn har alltid tid og gjør seg tilgjengelig når det trengs. Er ydmyk i forhold til egne kunnskaper og trekker inn annen kompetanse når det trengs. Mest av alt er han et medmenneske, som både er flink til å lytte og til å gi av seg selv. Jeg er kjempefornøyd!

Jeg byttet etter to konsultasjoner

Dette ble for meg for lite strukturert. Prøvesvar hvor halvparten var rotet vekk i papirhaugene, feil med rekvisisjon av blodprøvetaking.

Legen var ellers hyggelig, men virket veldig stresset.

Faglig dyktig lege

Svært dyktig lege som tar pasienten på alvor og følger opp pasienten tett.
Lett tilgjengelig ved å være eneste lege som har oppgir sitt mobilnr til sine pasienter som gjør at han svarer både pr tlf eller pr sms både på dagtid og helger.
Svært hyggelig og behjelpelig sekretær som også er faglig dyktige så dette legesenteret anbefales på det sterkeste.

Dårligste legen jeg har hatt

Snakker om andre tilfeller. Virker useriøs.
Tviler på hva du sier til osv.
Ber du om en henvisning aviser han deg og setter sine egne meninger først

Grei lege, men minus for lokalet.

Flink lege som ordner ting raskt, da du først har fått tak i ham. Minus for lite lokale som ikke er så veldig koselig og at han ofte virker stresset.