Ove Gjefsen

Lønnås Legesenter

1980

Siste vurderinger av Ove Gjefsen

Behagelig og betryggende lege.

Hadde Ove som fastlege i 24 år.

Positive ting: Jeg vil si at han er konsis når han gir beskjeder, forholdsvis rolig i møte med spørsmål og opptatt av å betrygge pasienten.

Negative ting: Opplevde at han ikke var en flink lytter. Han stilte nesten aldri oppfølgingsspørsmål ved symptomene jeg tok opp eller utredet de nærmere. Han kom med sin egen forklaring på symptomene mine, av og til før jeg hadde rukket å bli ferdig med å snakke. Som oftest var konklusjonen; 'sikkert ikke farlig'. Dette kan sikkert ha vært riktig, men jeg setter personlig pris på en mer utfyllende utredning og forklaring.

Han hadde et litt for pragmatisk forhold til medisin i min mening. Han gjorde for få utredninger, henviste for sjeldent til spesialister og var rask til å skrive ut symptomlindrende medisiner.

Synes også at han var lite oppdatert på ny forskning og medisiner.

Den beste legen jeg har hatt

Dr. Gjefsen er alltid blid og imøtekommende. Lett å kommunisere med. Alltid god service, både pr konsultasjon og e-dialog. Lett tilgjengelig når det gjelder ny time, resepter, e-dialog etc.

Dyktig og grundig lege

Fantastisk lege. Gjør en god jobb, følger opp pasienten og gjør at jeg føler meg særs godt ivaretatt. Undersøker grundig og kommer med gode tilbakemeldinger. Nøye og kunnskapsrik.

Ta pasienten på alvor

Bør lytte til det pasienten forteller, og undersøke det pasienten sier er plagsomt, vondt, ikke bare skrive ut tabletter

En lege jeg stoler på

Har hatt Ove Gjefsen som lege i over 20 år. Han følger alltid opp, og man føler seg svært godt ivaretatt som hans pasient.