Ove Gjefsen

Lønnås Legesenter

1980

Siste vurderinger av Ove Gjefsen

Behagelig og betryggende lege.

Hadde Ove som fastlege i 24 år.

Positive ting: Jeg vil si at han er konsis når han gir beskjeder, forholdsvis rolig i møte med spørsmål og opptatt av å betrygge pasienten.

Negative ting: Opplevde at han ikke var en flink lytter. Han stilte nesten aldri oppfølgingsspørsmål ved symptomene jeg tok opp eller utredet de nærmere. Han kom med sin egen forklaring på symptomene mine, av og til før jeg hadde rukket å bli ferdig med å snakke. Som oftest var konklusjonen; 'sikkert ikke farlig'. Dette kan sikkert ha vært riktig, men jeg setter personlig pris på en mer utfyllende utredning og forklaring.

Han hadde et litt for pragmatisk forhold til medisin i min mening. Han gjorde for få utredninger, henviste for sjeldent til spesialister og var rask til å skrive ut symptomlindrende medisiner.

Synes også at han var lite oppdatert på ny forskning og medisiner.

Den beste legen jeg har hatt

Dr. Gjefsen er alltid blid og imøtekommende. Lett å kommunisere med. Alltid god service, både pr konsultasjon og e-dialog. Lett tilgjengelig når det gjelder ny time, resepter, e-dialog etc.

Dyktig og grundig lege

Fantastisk lege. Gjør en god jobb, følger opp pasienten og gjør at jeg føler meg særs godt ivaretatt. Undersøker grundig og kommer med gode tilbakemeldinger. Nøye og kunnskapsrik.

Ta pasienten på alvor

Bør lytte til det pasienten forteller, og undersøke det pasienten sier er plagsomt, vondt, ikke bare skrive ut tabletter

En lege jeg stoler på

Har hatt Ove Gjefsen som lege i over 20 år. Han følger alltid opp, og man føler seg svært godt ivaretatt som hans pasient.

En dyktig, seriøs og lyttende fastlege. Viser interesse for deg som person.

Har hatt Gjefsen som fastlege i mange år. Byttet en kort periode pga. lang reisevei, men byttet raskt tilbake etter et par konsultasjoner hos den andre fastlegen. Synes den noe lengre reiseveien er verdt det å ha en så dyktig fastlege.

Super lege

Har brukt Ove som fastlege i ca. 25 år. Har flyttet langt unna, men tar meg heller en lang biltur når det er nødvendig. Han er hyggelig, kunnskapsrik og følger opp det jeg mener han bør.

Svært godt fornøyd

Etter to år med Ove Gjefsen som fastlege, er jeg svært godt fornøyd med min fastlege

Fornøyd

Ove virker som en flink lege. Tar deg seriøst, men duller ikke med deg. Er han i tvil om en tilstand henviser han deg videre.

God lege

Generelt flink men kan svikte i sin støtte til pasientens epikrise.
HAr hatt tendens til at pasienten har samme innsikt som ham selv.

Man blir sett, hørt og ivaretatt!

Uten tvil den beste legen jeg har hatt. Han tar alle plager på alvor, og som en av få leger forklarer han hva han gjør og hvorfor. Uansett hvilke prøver man tar, gir han tilbakemelding.

Beste legen jeg har hatt

Vennlig. Følger ALLTID opp det han sier. Tar egne initiativ og vil gjøre flere undersøkelser hvis han syns "noe skurrer". Får han en ledig plass - så hiv deg rundt!

Helt topp

Meget fornøyd, alltid tilgjengelig.
Lyttende, effektive på hele legessentret.
Føler meg ivaretatt

Super lege

Tillitsvekkende sympatisk lege med lang erfaring.

Flink og tillitsfull

Fornøyd med han som min fastlege. Han forstår problemstillingene og er høflig, flink till å lytte og kunnskapsrik.

Jordnær, praktisk.seriøs.

Rask, effektiv, jordnær, no fuss type, grundig, men uten å overdrive prøver og analyser. Lang erfaring og et vesen som gjør at man har tiltro til ham. Akkurat det som trengs.

Føler meg trygg!

Seriøs. Lett å kommunisere med.
Blir svært godt ivaretatt ved behov!