Christos Glavas

Allmennlegespesialist, fastlege og fysikalsk medisiner

• Allmennmedisin
  • Fysikalsk medisin og rehabilitering

Autorisasjon (1999)

Christos Glavas er en av 68 fastleger i Nordre Follo

Siste vurderinger av Christos Glavas

Dyktig lege men vanskelig å få fornyet resepter

En hyggelig og lyttende lege som er flink til å henvise videre ved behov. Ift fornyelse av resepter går det langsomt. Forstår at han er travel men har nå ventet i 3 uker på å få fornyet resept. Vet klinikken har hatt ferie men spurte om fornyelse i starten av juli for å sikre at jeg ikke skulle gå tom. Dette er et gjentakende problem så lønner seg nok å be om fornyelse allerede når man henter ut medisinen😅

ville ikke stole på at de skulle ta seg av en syk gullfisk

dårlig administrasjon - henvist til en hjerteklinikk i begynnelsen av februar, slutten av februar varslet om at klinikken fikk feil kontaktinformasjon, og kunne ikke organisere en time (allerede tre ukers forsinkelse, ikke stor, men tilgivelig hvis en ekte feil ). Jeg gir da Vinci de riktige detaljene (som er de samme som på HelseNorge, og samme som jeg får bestillingsbekreftelsene mine tilsendt, så allerede i systemet og tilgjengelig for alle som vil se) og hører ingenting. Hver gang jeg oppsøker legen de neste tre månedene spør jeg om det er noen fremgang med henvisningen fordi jeg ikke har hatt kontakt. Til slutt blir jeg sint fortalt "du kan gå til Volvat hvis du vil", fordi det tilsynelatende er virkelig urimelig og krevende å forvente å bli informert innen 3 måneder når du kan få en etterforskning av dypt berørte hjerteproblemer. Etter at en annen avtale er kansellert uten forklaring, spør jeg resepsjonen igjen hvorfor jeg ikke har hørt noe: får beskjed om «det har ingenting med oss ​​å gjøre». Så jeg spør hvilken klinikk jeg ble henvist til (fordi jeg selvfølgelig ikke har hatt noen kontakt og ingen oversikt over dette), og når jeg ringer dem direkte blir det oppdaget at de riktige kontaktopplysningene mine aldri ble gitt til dem, så henvisningen har har sittet ignorert hele tiden. Fortell Da Vinci, og det er ingen unnskyldning, ingen erkjennelse av feil for dette, og det modererer absolutt ikke den ubehagelige holdningen du får fra dem heller: Resepsjonisten trampe om å smelle dører og sukke foran alle i venterommet er en fornøyelse som du kan forvente ved hvert besøk.

For det andre: helsevesenet selv, hvis man kan kalle det det. Alt fungerer i den holdningen at de sender deg hjem for å vente. Enten blir du bedre og de kan kreve en slags ferdighet, eller så blir du sykere og havner på sykehus. Eller, mer sannsynlig, du blir desperat og betaler for å se private leger. Men hos DaVinci, hver gang du venter i opptil en time etter avtalen din, og hvis du er lovet 5 minutters tid, er det i realiteten de fleste besøk nærmere to, med svært få spørsmål, og av de spurte, var min erfaring å får den samme spurt om og om igjen over flere besøk: "spiser du mange egg?" Svaret er det samme på den tiende forekomsten av å spørre, og det kan være bedre brukt på å lese opp de kjente metabolske problemene forårsaket av covid.

Ingen ønsker å være hjemme syk alene i flere måneder, så jeg nevner at jeg planlegger å oppsøke en privat spesialist: plutselig endrer holdningen seg: de finner tid til å bruke 20 minutter på å fortelle deg at disse kyniske privatlegene vil gjøre unødvendige tester , og selvfølgelig finne noe unormalt, selv om det ikke er vesentlig. De forteller deg at det er normalt å ha hjerteforstyrrelser, det er normalt å ha tåkesyn, det er normalt å plutselig ha dårlig balanse. Med andre ord: de forteller deg at kollegene deres i privat praksis ikke kan stole på, de er uærlige (eller inkompetente?), og faktisk er du ikke syk uansett. Kanskje representerer dette noe av en chip på skulderen og såret stolthet som sier mer om deres egen profesjonalitet, eller kanskje er det bare hvordan de ser på virkeligheten av å være syk i 6 måneder uten forklaring: ingen big deal.

Så jeg betalte mye penger og konsulterte en bokstavelig talt ekspert på feltet hans hjemme: noen som ga råd om regjeringens politikk for Covid, underviser andre leger ved et universitetssykehus og driver sin egen klinikk på grunn av sin erfaring og ekspertise, ser han ut på blodresultatene mine, lytter til symptomene mine, identifiserer et mulig svar basert på hans kliniske observasjoner de siste årene med å håndtere sykdommen, jeg følger hans råd og Umiddelbart begynner jeg å føle meg bedre: han anbefaler flere enkle, billige tester her i Norge som kan bevise eller avkrefte dette problemet og veilede videre behandling og omsorg: men hos Da Vinci blir det avvist med en rynket, åpenbar skepsis, og i stedet dukker den samme forakten opp igjen som på en eller annen måte disse private spesialistene ikke vet hva de snakker om , symptomene dine "kan være på grunn av mange ting" (men ikke ting de har gidder å teste for), det kan være en tilfeldighet at jeg begynte å føle meg bedre, og svaret er å rett og slett ikke gjøre noe.. og vente. og vent.

Så de vil ikke bestille de anbefalte testene som kan bevise at det er et problem, men vil heller ikke henvise til en spesialist. Poenget er at selv om de ikke vil gi testen eller medisinen den utenlandske eksperten anbefalte, vil han bestille noe helt annet, langt dyrere og ubehagelig, basert på en omtale av et forbigående symptom som jeg opplever etter å ha endret kostholdet mitt fullstendig. Og, de vil selvsagt fornye sykelinjen, som om det løser noe.

Så spør deg selv: hvem av disse er den virkelige legen?

umulig å få tak i

Dette legekontoret er ubrukelig, umulig å få tak i time, dårlig nettside. lite behjelpelig på kontoret. Når du endelig får time er det med en lege som dessverre ikke lytter til pasienten. anbefales ikke.

Dyktig, nøyaktig og hyggelig!

Etter å hatt en annen fastlege i Ås i mange år var dette litt av en overgang. Glavas har omsorg for sine pasienter og når det er behov videresender han gjerne til spesialister for ytterligere undersøkelser.

Flott fastlege

Flott fastlege, rask service, meget fornøyd, anbefalt
Han er veldig hjelpsom og bryr seg om pasienten